![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Permalink 12 zijn de tekeningen, permalink 14 is een foto van een nog lege baggermolen.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Voor degene die dit draadje volgt; Het probleem met 1 pomp is opgelost. Op een bepaald moment ontdekte ik dat een deksel van de cilinder waarin de "shuttle" heen en weer vliegt, los trilde door het slaan bij iedere slag. Dit was echter nauwelijks te zien, ook omdat een kwart slag los al voldoende was om de regeling compleet in de war te sturen. Ook heb ik de aluminium pakkingring er tussen weggehaald, voor een nog betere loop. Voor het mooi zou de afdek dop wat langer mogen zijn, zodat de slag van de shuttle kleiner wordt. Ik heb nog niet de pomp nagemeten om te controleren waar precies de bouwfout zit. Pomp 2 moet nog open en zal ik op lucht testen. Hieronder de video van pomp 1 (werkend op stoom). Dit is de boot waar alles in staat:
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Denk dat de pomp bij elkaar nu al wel 5 minuten heeft gedraaid. Inlopen, moet dat dan? Als de ketel vol zit stop ik.
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2005 Locatie: Geldrop Leeftijd: 39
|
Aangezie het draadje over injecteur ketelvoeding gesloten is reageer ik hier maar even. T gaat toch om dezelfde boot waar die eventueel in moet komen toch ? De kleinste injecteur voor stoommodellen levert ongeveer 0.5ltr per minuut geloof ik. Werkdruk ligt dan tussen de 4 en de 6 bar, onder de 4 bar slaat de injecteur vaak af. Het aan en uit zetten van een injecteur is vrij simpel, eerrst water kraan open (watertank MOET BOVEN DE INJECTUER GEPLAATST ZIJN !! ze zijn NIET zelfaanzuigend. Daarna de stoom er vol op en meestal (!) slaat de injecteur direct aan. Als de ketel qua vermogen wat klein is, dan zakt de druk zeer snel weg. Je pomp immers wat van circa 70C met een rotgang de ketel in. Op de locomotieven, stoomtrekkers en zo zit de machinist er vaak met z`n neus bovenop en kan zelf de druk en het water in de gaten houden en besluiten wanneer de injecteur dicht moet. Met een RC model wordt dit lastig. Als de injecteur NIET aanslaat is dat te zien doordat er dikke stoomwolken uit het ruim opstijgen, alle stoom en water worden door de morspijp naar buiten geblazen. Als ie wel aanslaat kan je druk zover inzakken dat de machine stopt met draaien en de ketel nokkie vol zit met water en het lang duurt eer er weer voldoende stoomdruk aanwezig is. Zelfs met mijn vrachtwagen op 6 bar en een dik kolenvuur zakt de druk weg naar bijna 4 bar als ik van 1/4 glas naar 3/4 glas water injecteer. Ik zou dan liever een electrische pomp nemen die rustig water staat te pompen, of een stoompomp.
__________________ Als ik nu zit, hoe kan het dan aan mij liggen.... ? |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
| |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
John bedankt voor je bijdrage. Ik had info verzameld in:injector
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |