![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Mooi werk Kasper, die verstelbare schroef.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2010 Leeftijd: 64
|
Inderdaad een fraaie schroef maar die heb ik niet zelf gemaakt Ook ooit in zo'n speciaalzaak gekocht Hij werd geleverd met drie verschillende maten bladen en je kon dus kiezen welke je in de as monteerde Ben nu bezig met de startmotor die met een ronsel de machine bij opstarten door de eerste wentelingen heen trekt als door condenseren van stoom in de koude machine hij zowat in het water stikt Ook is dit handig als je in een vijver vastloopt op een waterlelie of zo iets Ik heb de draad met dit schip dus weer opgepakt maar dat gaat nog wat worden ; het ding is niet te tillen zowat ; of ik ben ouder geworden Weet nog dat ik 20 jaar geleden toen het casco klaar was hem op mijn vijveertje plaatste om te weten hoeveel gewicht het moest worden om het op de waterlijn te krijgen ; stoeptegels er op en dacht dat het ruim boven de 30 kilo zat Groet Kasper |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Ik heb dus de volharding gehad en die woog 45 Kilo vaarklaar dus ook met een stoommachine er in en cloon van Cheddar dus De boot was is 1.60 Mtr lan g en 0/38 Mtr breed mvg Frederik |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Frederik ; ik denk ook dat het richting 40 kilo gaat Dan is het dus eigenlijk nodig als je er mee wilt varen dat je met zijn tweeen bent om het schip vanuit een auto netjes in het water te krijgen Het schip wat jij beschrijft pak je toch ook niet alleen uit een auto ? Groet Kasper |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Citaat:
Met een originele Cheddar er in En die is geheel automaties water bijvullen gas regelen druk regelen Water in de voorraadtanken En het gas er op De rest gaat van zelf Maar ik woon op een flat En ben 76 dan ren je niet meer zo hard mvg Frederik ![]() Dit is was hem dus Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 15 mei 2010 om 10:49 | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2004 Locatie: Swifterbant
|
Voor de D 10 is wel degelijk een set verkrijgbaar om de draairichting te veranderen. Momenteel probeer ik deze machine te restaureren inclusief de omkeer beweging. Het valt niet mee maar het zal een keer lukken. Veel succes en groeten Norwin |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Citaat:
Van dat restaureren zeg maar. mvg Frederik | |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Frederik ; mooi schip op je foto en de opbouw moet bij mij dus nog plaats vinden Als ik hem inderdaad te zwaar ga vinden en dat vind ik hem nou al dat overweeg ik hem gewoon als statisch model binnen te laten en zo nu en dan te draaien Het behoeft dan ook eigenlijk niet de electronica Alleen de startmotor met een drukschakelaar We zien het wel Groet Kasper
|
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 24 januari 2010 Locatie: Axel Leeftijd: 43
|
Als statisch model is ook wel leuk ja. Misschien een ideetje om de motor bij tijd en wijlen eens te laten draaien d.m.v. gereguleerde perslucht? Al was het alleen maar om te kunnen laten zien hoe een en ander werkt, en zodoende hoef je de boel dan ook niet op te stoken.
__________________ Tamiya TNS-T18 RevStorm, TT Outlaw OBL, Graupner Hydropower G1...en toch weer een Calmato. |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Let er wel op, dat wanneer je op lucht draait de cilindersmeer toestellen NIET werken! Dat je dus afentoe zelf de cilinders moet smeren.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2007 Locatie: Giessenburg Leeftijd: 59
|
Het probleem dat de smeertoestellen op lucht niet werken is eenvoudig op te lossen door ter plaatse van de vuldop er een cilindrisch deel op te schroeven waarin dan weer de vuldop past. Het smeertoestel blijft dan wel vol staan maar de olie uit het verhoogde gedeelte gaat wel mee naar de cilinders. Ik pas dit al jaren succesvol toe. Groeten, Jan. |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Dat begrijp ik Jan en ook dat het in de normale hoedanigheid de lubricator niet kan werken op perslucht Ik zal al ik hem statisch ga gebruiken nooit op perslucht gaan maar gewoon opstoken en genieten zoals het bedoeld is Hopelijk ziet het schip echter wel degelijk het ruime sop groet Kasper |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Citaat:
Want stoomolie is wel erg dik voor zo.n klein gaatje Of loopt dat er toch wel door heen mvg Frederik | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |