![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Haha dat is vast andere olie dan die ik altijd heb gebruikt. Beneden de 10 graden Celsius was die niet eens te schenken. Had ook altijd een speciaal plekje:
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Heb ik helemaal niet geschreven hoor Ik bedoel waar de pijl staat omdat zover aan te kunnen draaien zodat er dan geen ruimte ontstaat Op de manier zo als dat hier dus is gedaan Of dat dat orgineel is ???????????????????? Mvg Frederik | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2004 Locatie: Swifterbant
|
Uit uw reactie maakte ik op dat dit niet zou gaan werken. ![]() Vandaar mijn vraag wat er mis mee zou zijn. Ik begrijp ook wel dat dit niet heel erg vast mag zitten om er nog beweging in te krijgen. Groeten Norwin |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
En dan met vulplaatjes de ruimte bepalen mvg Frederik | |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2008
|
Hallo v.Gent en Norwin, Ik ben in het bezit van een Stuart 10 waarbij de excentriek op de zelfde wijze is vervaardigd als bij de machine van Norwin. Ik heb deze machine destijds gebouwd met behulp van her bouwpakketvan Stuart wat ik nog bij Modelbouwcentrum Laren heb gekocht, op de bouwbeschrijving staat een datum en wel 02-10-89. Nieuwsgierig geworden hoe het in de bouwbeschrijving stond heb ik deze opgezocht en kwam ik tot de ontdekking dat hierin tekeningen waren opgenomen met de excentriekring in twee helften zoals zoals v.Gent het bedoeld en afbeeldingen zoal het bij Norwin en mij is. Bij verder kijken kom ik tot de conclusie dat als je de machine bouwde zonder omkeerinrichting de tekening een excentriekring in twee delen laat zien, kocht je echter de omkeerinrichting er bij dan staat op de afbeelding de excentriekring zoals bij Norwin. Norwin succes met het restaureren, het is een heel leuk machientje. Gr. Imre |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Citaat:
mvg Frederik ![]() Deze is dus door mij gebouwd een cloon van de cheddar Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 18 mei 2010 om 11:07 | |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Naar wat ik zo kan zien is de leibaan een cilinder en geen plaat, Dan is er geen "voorkeur" draairichting.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Citaat:
Het eerste was als humor voor Norwin die dus benieuwd was en nog is waarschijnlijk En het tweede plaatje is gewoon van wat ik heb gebouwd heb dus Maar ik heb het idee als dat jij de naam Cheddar niet kent klopt dat mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 18 mei 2010 om 12:06 | |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2010 Leeftijd: 64
|
Prachtige foto's allemaal en als topicstarter met een eenvoudige vraag gaat er weer een wereld open Reactie op Norwin hoe het met mijn machine staat ; ik ga een afweging maken waar ik mee verder ga Zoals ik zei na 20 jaar het schip weer aan de praat en blijkt niet te tillen Verder heb ik ook een "Draak " [zeilschip] op schaal gebouwd 20 jaar geleden en die is met zijn 122 cm lengte en 220 cm hoogte wel te tillen ; erg veel mee gezeild toendertijd ; [een foto zou hier niet passen lijkt me] Om de tijd te doden begon ik ook nog eens met electro helivliegen en ontwikkelde mijn eigen toestel en dat doe ik nog omdat het weinig organisatie vergt ; maar boten is veel leuker en creatiever als je kan bouwen ; moet er wel water in de buurt zijn en mede vaarders want alleen vind ik er niet veel aan De sleper is een prachtproject voor de winterdag om af te maken maar dan ; 35/40 kilo Zit dus qua schip nog even in dubio en geloof ook dat als ik vaarders in omgeving Apeldoorn kende dat dat doorslaggevend zou kunnen zijn Groet Kasper |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |