![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2004 Locatie: Swifterbant
|
Hallo stomers en andere geïnterreseerden. Momenteel ben ik bezig aan een sirius 2 cilinder stoommachine. De restauratie van de Stuart D10 ligt even stil en ben dit als tussenproject gestart. In dit draadje zal ik af en toe wat van mijn vorderingen laten zien. ![]() Hier een plaatje van een sirius motor. Het model wat ik ga bouwen zal enigszins afwijken. Groeten Norwin |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Het model wat ik ga bouwen zal enigszins afwijken. Groeten Norwin[/QUOTE] Hoezo afwijken ![]() Er zijn er al zoveel gebouwd op verschillende manieren Weet jij ook de geschiedenis van dat machientje mvg Frederik ![]() Dit is dus een manier Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 31 mei 2010 om 10:59 |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Als ik me niet vergis werd dit machientje door de engelsen in de oorlog gebruikt om stroom op te wekken voor hun communicate apparatuur. Maar verbeter me gerust als ik het mis heb. ![]() ![]() De foto zoals u die heeft geplaatst is inderdaad het model in grote lijnen zoals ik er ook mee bezig ben. Groeten Norwin |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Maak heeeeeeeeeeeeeel veel toeren dat wel mvg Frederik ps die Engelse drinken immers veel thee van daar die fluitketel | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Vandaag geprobeerd de excentriekjes en de krukas te monteren. Wat blijkt nu, de tekening klopt geen moer van ![]() ![]() De grondplaat maar wat aangepast en nog eens passen. Helaas nog steeds niet, de grondplaat heeft zijn eerste vliegles gehad en ik moet nodig even afkoelen Misschien probeer ik nog iets te puzzelen maar waarschijnlijk zal ik een grotere grondplaat moeten maken. Jammer jammer, eigenlijk is het toch ook veel te mooi weer om in zo'n hok te zitten. Groeten Norwin |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
mvg Frederik de grondplaat hadje niet hoeven veranderen | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Norwin laat je niet kennen door een paar stukjes metaal ! Oefening baard kunst, lukt het niet in een keer, geeft niet, doe je het nog een keer! succes, ik blijf dit draadje volgen. groeten, Brandaris. |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hier ben ik weer, ik ben niet geschrokken en ik laat me zeker niet kisten door wat stukjes metaal Mijn laptop was bezweken door de warmte en de overvloed aan nutteloze informatie. Hij is weer hersteld en hopelijk kan hij er weer een poosje tegenaan. De bouw ligt echter nog steeds stil. Zomer reces zal ik maar zeggen. Groeten Norwin |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |