![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2010 Leeftijd: 18
|
voor school moet ik een profiel werkstuk maken maar ik wou het over de stoommachine doen mij leek het wel leuk om er zelf 1 te bouwen is het moeilijk en wat heb je allemaal nodig? ik wil der wel gewoon 1 op stoom en niet met andere manieren. mvg sven |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 28
|
google ken je beste vriend zijn soms dit is er 1 Build a Mini Steam Engine Plans en hier staan verschillende modellen waaronder zelfs meerdere cillinders Free Plans-Model Steam Engine verder weet ik weinig van stoom motoren lol grtz lip
__________________ Wat niet weet wat niet deert ik lees en ik leer |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2006 Locatie: Utrecht
|
Stoom maakt het allemaal een stuk gevaarlijker dan perslucht, terwijl je er weinig mee wint. Een compressor in de klas zal geen probleem zijn, je eigengebouwde stoomketeltje onder 10 bar is dat wel. Als ik jouw was zou ik ipv een stoom motor een sterling motor bouwen, je hebt er zelfs ontwerpjes voor die je op de warmte van een kop thee kan laten draaien. Heb je beschikking over een draaibank? dat is voor de meeste stoom/lucht machines wel nodig, anders blijf je beperkt tot gaten die je met de boor kan boren als cilinder.
__________________ Tijd voor een andere handtekening... Laatst gewijzigd door JiB; 10 juni 2010 om 17:29 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Er is een machientje dat je op een fluitketel kan laten lopen de SIRIUS dus mvg Frederik ![]() zpiets dus dat is de Sirius Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 10 juni 2010 om 17:27 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2009
|
hoi sven! hoeveel dagen tijd heb je nog? kun je goed overweg met de draaibank, vreesbank enzo? is wel ontzettend belangrijk als je een stoommachine gaat bouwen! bouwtekeningen heb ik hier zo 1,2,3 niet. zijn toch wel op het internet te vinden? hardsolderen is ook wel handig als je een stoommachine gaat bouwen:P als je dit kunt likt het me geen probleem gr. Wouter |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2010
| Welkom bij Jan Ridders modelbouw kijk hier eens hier staan heetelucht, stoom, sterling en verbrandings motoren |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2007 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 28
|
srry voor het offtopic YouTube - Mendocino Motor - solar powered, magnetically levitated ! geweldige motor ook en zonder stoom of hete lucht lol grtz lip ps ding heet Mendocino Motor iemand ooit van gehoord
__________________ Wat niet weet wat niet deert ik lees en ik leer |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2003 Locatie: As,België Leeftijd: 55
|
hallo dat is dus een gesloopte elektro motor waar ze voor de anker zonnecellen hebben op gebouwd en ja dat gaat draaien maar vermogen ???????????????? groetjes raf
__________________ "I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2004 Locatie: Swifterbant
|
Het bouwen van een Stirling motor is vele malen kritischer en dus moeilijker dan een eenvoudige oscilerende stoommachine. Jammer genoeg spreek ik uit ervaring. De Stirling ligt nog steeds ergens in de vensterbank te verstoffen. Doe jezelf een lol en begin met een simpel machientje. Je zult zien dat je dan nog voor genoeg uitdagingen komt te staan. Echter als je uiteindelijk je machine al dan niet op perslucht kan laten draaien geeft dit heel veel voldoening. Hieronder het linkje van mijn eerste en werkende stoommachine. Stoomgroep Holland :: Bekijk onderwerp - Dreumes Doe er je voordeel mee. Groeten Norwin |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |