![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Afbeeldingen & fotoalbums
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 22 november 2010 om 19:53 | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
mooie plaatjes, maar waar haal je dat keramiek en wie heeft er bouwbeschrijvingen van nozle en lucht aanzuig pijp diameters in combinatie met brander oppervlak?
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
En dat keramiek haal ik uit oude kachels Bij een installatuer mvg Frederik En ze branden mooi blauw hoor De grote net zo goed als de kleine ![]() ![]() ![]() ![]() keteltje in aan bouw met zo.n eigengemaakte branders KERAMIEK dus
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 24 november 2010 om 21:47 | |
| | |
| | #34 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
| Citaat:
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! Laatst gewijzigd door Baggeraar; 7 april 2011 om 17:47 | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
In een ander draadje las ik een vraag over foto's van persgereedschap Bij deze: hier wat plaatjes van matrijzen die ik gebruikt heb om ketelfronten te persen. De koperen plaat die ik gebruikt heb is 3 mm dik. De diameter van het kleine front (waterhouder) is 30 mm met een recht soldeerstuk van ca 18 mm. De diameter van het grote front (stoomhouder) is 65 mm met een recht soldeerstuk van ca 16 mm. Ik ben alleen bang dat de "doorn" als materiaal ergens anders voor is gebruikt, die zit niet meer in de doos. ![]() ![]() Het dekseltje met opstaande rand (rechtsboven op de foto) werd met begin van de pers cyclus op het stuk waar de plaat ingeduwd moest worden gecentreerd met een schijf koperenplaat ertussen. Door het gat in dat dekseltje werd de doorn tevens gecentreerd tegen de plaat geduwd, zodat op den duur de plaat om de doorn en in het gat terecht kwam. Het persen heb ik gedaan in een zware bankschroef, als de kracht op de slinger te fors moest worden, is de plaat opnieuw uitgegloeid, waarna de slinger weer met "gemak" werd verder gedraaid. Dit is een paar keer zo herhaald tot bovenstaand resultaat werd bereikt. Tussen de matrijs en de plaat zat overvloedig stevig vet, om wrijving zoveel mogelijk te verminderen.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |