![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 augustus 2011
|
hallo allemaal. na het maken van een oscilerend stoommachine wil ik eens proberen met een conventionele machine. mijn vraag is nu kan ik ipv met excenters ook gewoon een krukas gebruiken om de gasschuif te sturen? bij voorbaat dank van een beginnend stoommachine bouwer Pascal Laatst gewijzigd door pascalw; 9 augustus 2011 om 23:39 |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Dat is veel meer werk dan een exentriek maken hoor En met 2 exentrieke kan je hem ook omkeerbaar maken Ik heb het nog nooit gezien (met een kruk) mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
, mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 10 augustus 2011 om 08:09 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
een excentriek is eigenlijk een krukas met een oversized lager... zelfde principe. Excenters zijn op kleine schaal wel makkelijker te maken dan kleine krukken.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Je kan namelijk bij een kruk een op en neergaande beweging omzetten naar een draaiende Dat wat bij een exentriek dus niet lukt mvg Frederik
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 9 augustus 2011
|
quote: Ik bedoelde dus met een kruk Dit is gewoon een exentriek dus ah, tekeningen die ik heb hebben allemaal excenters als sturing voor schuif. zat veel te lastig te denken over maken van excenters, LTS is tenslotte ook alweer lang geleden en nooit meer draai/freeswerk gedaan. moest weer ff dingen nazoeken in boeken, maar weet het weer, probleem eigenlijk opgelost Pascal |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Deze is door mij zelf gebouwd uit een onderdelen tekening Geen maten dus Ook geen L T S gewoon een ex binnenvaartschipper ![]() ook deze is door mijn zelf gemaakt zonder maten etc etc
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik Laatst gewijzigd door F.van.Gent; 10 augustus 2011 om 10:58 | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| Citaat:
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2010 Locatie: The Netherlands
|
Hey, Niet om het een of ander maar een excentriek wordt altijd gebruikt om "sturing te geven aan..." en een kruk om "kracht over te brengen" ...volgens mijjjjj
__________________ m.vr.grt., Max |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
En waar je drijfstang omheen zit heet krukpen hoor Het is maar dat je het weet mvg Frederik
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Bij (1:1) stoomlocomotieven wordt de stoomschuif bediend door een kruk op de krukas bij de meeste "moderne" (na 1900
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |