![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2006 Locatie: Ljouwert Leeftijd: 20
|
halo allemaal ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik zoek nu al stad en land af naar een stukje grafier staf van 25mm rond en ongeveer 50mm lang, zoor een zuigertje. je kan het alleen bestellen per meter bij de ijzer en materialen winkels (wat ik vinden kan) maar dat is meer dan een levens vooraad voor mij, heeft iemand nog een stukje liggen dat ik zou mogen overnemen? ik hoop dat dit in het goede onderwerp staat.!. mvg Alex
__________________ ''kleinbeetje'' woordblind sorry |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Misschien dat hier iets tussen zit voor je: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...bon-kopen.html
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2005 Locatie: Dronrijp, Friesland / Den Haag Leeftijd: 57
|
hoi, Je draadje is al weer wat ouder en ik weet niet of je al voorzien bent maar ik zat met hetzelfde probleem. Ik liep hier tegen aan: Salomon's Metalen | Grafiet | Producten Wel even zelf ophalen maar groningen is goed te doen voor ons, lijkt mij. Ze zijn niet goedkoop, trouwens. Groeten, Rudi |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
hoi. jah klopt 't is alweer een tijdje geleden maar ik ben nog niet voorzien! ik zal binnenkort even contact met die firma opnemen bedankt voor de link!! groningen is inderdaad heel goed te doen, ik ben er vandaag nog geweest :P groetjes en de beste wensen voor 2012!! alex
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Hete lucht of stoom of wat dan ook mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
goedemiddag. het moet een zuigertje worden voor een zogenaamde tweetak hit&mis motor. deze tekeningen heb ik bij de heer jan de ridder weg. dit is een link naar het motortje op de webpagina van jan, hit_miss_2takt_gijs mvg alex
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Grote kans van wel, Frederik. Maar vergis je niet, dit zijn verbrandingsmotoren hoor. Heeft niets met stoom te maken. Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
[QUOTE=Ad Bakker;2424622]Grote kans van wel, Frederik. Maar vergis je niet, dit zijn verbrandingsmotoren hoor. Heeft niets met stoom te maken. Groet, In de 1:1 motoren zitten ook aluminium ziugers hoor. En die hebben hele hoge verbrandings gassen. Wel tegen de 400 graden uitlaat temperatuur mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #13 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 | Ja, dat is een verzamelnaam geworden voor alle aluminium-koper legeringen (met ook wat mangaan en magnesium). Tegenwoordig zeggen ze "de 2000 serie", is sterk en wordt ook veel in de vliegtuigindustrie gebruikt. Er is een speciale variant die voor hoge temperattuur toepassingen is, zoals zuigers van verbrandingsmotoren. Is ook in staf te krijgen, dus zou moeten kunnen zou ik zeggen. Bij grafiet kan ik me weinig voorstellen. Dergelijke toepassingen daarvan ken ik niet (of het moet weer een foute benaming zijn, kom je maar al te dikwijls tegen). Ik ken het alleen als hele dunne, lange en zuivere (qua structuur) vezels. Gaat ergens over in carbon, alweer zo'n benaming!!! Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 september 2011 Locatie: Noord-Holland Leeftijd: 71
| Citaat:
Zie wel meer zuigers van grafiet , oa. in stirling motoren. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Mijn materiaalkennis is zo goed als niets Het enige verschil is bij mijn Want ik heb beide in huis Het een brokkelt met afdraaien En het ander maakt heel lange krullen Worden zowat veren En daar maak ik mijn stoomzuigers van mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |