![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #106 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #107 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
|
Roel, ik mis nog een labrador .... New Okcity Dictionary
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #108 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Als het puur om de woorden gaat, moeten dan de plaatjes ook in de quote? Het forum heeft het al zo zwaar de laatste tijd... Mooie bemanning Roel, zal je bootje zeker meer tot leven brengen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #110 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Aankleding schip:
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #112 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Als er een hond op zou komen, zou het inderdaad een zwarte Labrador worden. Maar de honden van Hobby Tempel vind ik niet mooi. En het nadeel van zo'n Chi ![]() ehh... dinges is dat die overal hun spitse neus insteken. Da's op een stoomboot vragen om problemen... Wél afgelopen zaterdag een mooi stukje leer gescoord voor op de banken. Leverkleurig, ongeveer 50 x 60 cm voor 10 euro...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #116 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Vandaag was het wederom prima weer om te "stomen": fris, maar in het zonnetje wel uit te houden en windstil. Na wat rekenwerk deze week een andere schroef onder de Victoria gezet: een 50mm vierblads. De veiligheid afgesteld op 2 Bar om te kijken of de machine met deze druk deze schroef wel goed rond krijgt. Nou, dat viel niet tegen. De snelheid is uiteraard nog steeds zeer bedaard, maar dat hoort ook zo, anders schudt de champagne teveel. Maar ze vaart iets sneller dan met de kleinere schroef en verbruikt, door het lagere toerental, minder ketelwater. Wat tijden: vanaf brander aansteken tot 1,5 Bar: 9 minuten (buiten) Varen: 20 minuten Resterend ketelwater: 100 CC, dus 3/4 van de inhoud verstookt. Daarna de ketel bijgevuld en weer opnieuw gaan varen: 25 minuten. Resterend ketelwater: iets minder dan 100 CC. (en ja, ik heb zeer regelmatig het model vlak langs me laten varen om het peilglas te bekijken) Een nadeel van de relatief lage druk is dat de fluit wat schor en aarzelend klinkt. Maar goed, als de druk omhoog gaat, is dat euvel ook voorbij. Foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() Filmpjes: Kanaal van roeltlv106 - YouTube P1160732 - YouTube
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #117 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Mooie plaatjes Roel! En het geluid van de fluit is nog steeds wel goed te noemen. Ik meende me te herinneren dat iemand al eerder had opgemerkt dat een scheepsfluit niet zo schel en hoog hoort te klinken, dit "aarzelende" is dan misschien nog wel realistischer.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| | #118 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 7 december 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 40
|
Mooi vaarbeeld! maar waarom maar op 2 bar? Druk geeft kracht hoeveelheid de snelheid. 3 bar met een beetje stoom is meer kracht dan met 2. Over stoomfluiten gesproken, de Volharding in Rotterdam heeft een iezig miezig klein fluitje......maar ohhhh ter•••g als dat ding gaat, je trommelvliezen liggen buitenboord. en schel? nee.....mega-schel!
__________________ Mvg, Maarten Flederus ( www.puffin.smugmug.com ) Als er geen rook is, moet er vuur bij! |
| | |
| | #119 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Tsja, op model grootte krijg je dit toch niet voor elkaar:
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #120 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Niet meteen én een grote schroef én de max stoomdruk. Dat laatste komt in de toekomst wel. Ben nog steeds aan 't experimenteren. @Harm: als ik dat na ga doen, is meteen m'n ketel leeg...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |