![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Vorige week voor een prikkie een half-gebouwde Victoria van Krick op de kop kunnen tikken met een Regner "Midi" stoommachine erbij. Waarvoor alsnog dank, Barry!) ![]() Ondertussen al een paar keteltjes (bijna) leeggestookt... met veel plezier! Een mooi machientje, wat heel prettig loopt. ![]() ![]() En een mooie stoomsloep die uitnodigt om er een plaatje van te maken... Ik heb weer wat te doen deze winter!
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Da's weer eens wat anders dan een geluidsmodule. Ik had hem ook al gezien, mooi bootje, maar voorlopig is de vloot zo wel vol genoeg, dus verder er niet op ingegaan. Gelukkig heeft hij nu een goede kapitein gevonden. Veel succes met verder opknappen.
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... Laatst gewijzigd door Indoorvlieger; 9 november 2011 om 07:40 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 juli 2004 Locatie: zaandijk Leeftijd: 65
|
Roel, leuke machine, heb hem in m'n Borkum zitten. Frederik weet niet wat je bedoelt dat de smeeraansluiting niet goed zit, heb ook al heel wat keteltjes verstookt en heb qua smering nergens last van. groetjes piet |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Het word niet meegezogen zoals bij andere aansluitingen mvgh Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 juli 2004 Locatie: zaandijk Leeftijd: 65
|
Frederik, het probleem is alleen dat je dit niet kunt veranderen, het is er vanaf de fabriek zo opgezet. ik heb even gekeken bij mijn machine, maar daar zit het smeermechanisme tussen de stoomleiding. ik zal even proberen er een foto van te maken. groetjes piet Laatst gewijzigd door piet; 9 november 2011 om 15:07 |
| | |
| | #7 (permalink) |
Frederik, ik begrijp wat je bedoelt; het werkt echter wel. Na het draaien leeg ik het smeertoestel: olie weg, water voor in de plaats. En: er is duidelijk een verschil te merken tussen het werken met niet geopend smeertoestel en wel geopend; als de kraan dicht zit, loopt de machine duidelijk wat langzamer en verbruikt hij meer stoom.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Ik wil alleen :als dat je mij begrijp ;en dat schijnt wel zo te zijn dus. Ik maak het in ieder geval niet zo. Bij mij zit het gaatje dus in de lubricateur. En word zodoende mee gezogen mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 september 2005 Locatie: Geldrop Leeftijd: 39
| Citaat:
dit soort smeertoestellen zijn verdringer smeer toestellen, er wordt niets uit gezogen. Als de olie er uit gezogen wordt zou er ergens een onderdruk moeten zijn........ en die is er niet. werking verdringer smeertoestel: stoom komt binnen via een klein gaatje of een kraantje wat maar heel weinig openstaat. de stoom condenseert, olie drijft op water dus de gecondenseerde stoom zakt naar onderen en drukt de stoom olie naar boven toe. Uiteindelijk zal alle olie door het condensaat uit het smeer toestel zijn geperst en moet je het water aftappen middels het aftap kraantje aan de onderkant van het smeer toestel. Het systeem werkt prima, ook op de manier zoals het nu op de machine van Roel zit.
__________________ Als ik nu zit, hoe kan het dan aan mij liggen.... ? | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Overigens had Henk exact zo'n machine, maar dan met een kleinere ketel gloedjenieuw in z'n winkel staan, en daar zat het smeertoestel exact hetzelfde gemonteerd. Ik kan me niet voorstellen dat die mannen bij Regner gek zijn...
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Jij val wel van het enen uiterste in het andere he Roel Het kwam bij mij over als dat de olie tegen de stoomdruk in moest En John 33 had dat ook al uiteen gezet hoor En ik heb niet gezegd als dat ze bij regner gek zijn oid mvg Fredrik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #14 (permalink) |
Nou, ik moest toch bij Henk Bunte zijn, dus meteen gevraagd. En ja, in het begin vond ik het ook een wat vreemd systeem. Maar: het werkt, en daar gaat 't om.
| | |
| | #15 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 30 juli 2011 Leeftijd: 1
|
ik denk dat als ik schrijf - wij van wc-eend adviseren wc-eend - alles gezegd is. Oja, het smeertoestel gaat niet naar behoren werken. Hooguit voor een paar slagen en dan is de ruimte boven de olie gevuild met gecondenseerd stoom op de bodem en dan kan er geen nieuwe stoom meer bij, einde smering. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |