![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Willen wel eens een filmpje (foto zien) mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Hallo Ton, welkom hier. Over het bouwen: Ja, het is te doen (niet voor mij overigens) mits je over de nodige kennis en vaardigheden beschikt. Dhr. van Gent bouwt z'n ketels zelf, Wiggie ook. Hier is best wel wat kennis aanwezig, maar als je "stoomforum" in Google intoetst kom je op de site van de Stoomgroep Holland terug, daar is nog meer kennis aanwezig.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
[nodige kennis en vaardigheden beschikt. Dhr. van Gent bouwt z'n ketels zelf, Wiggie ook. Van daar ook de vraag foto filmpje ![]() De Heer bunte in apeldoorn had laatst nog een stoomketel te koop ! Waarschijnlijk niet opgehaald O .I .D. Modelbouwatelier Apeldoorn mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 januari 2009 Locatie: Maassluis Leeftijd: 51
| Citaat:
Aardige manier om zo met een nieuw lid om te gaan.
__________________ Mvgr. Ernst Bezin,eer je begin!! | |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
| Citaat:
Het blijft toch een drukvat en daar waag ik me niet aan. Ik moet er niet aan denken dat ik, mijn gezin of een willekeurige omstander gewond raakt door nalaten van mijn kant. Daar zou ik de rest van mijn leven last van houden denk ik. Mijn laatste ketel komt bij Maccsteam vandaan.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 januari 2008 Locatie: Purmerend, N-H Leeftijd: 32
|
Hoi Bart. Ik heb een paar maanden geleden een 30 jaar oude D12 op de kop getikt. Deze heb ik dusdanig gestript zodat ik de grondplaat kon stralen op mijn werk. Daarna in hittebestendige grijze lak gespoten. Ik ben begonnen met het losmaken van de stoomleiding (priegelwerk met die kleine warteltjes als je geen mini-steeksleuteltje hebt). Daarna was de rest vrij makkelijk los te halen door alles los te schroeven of bijvoorbeeld de omgevouwen randjes van de stookkamer om te buigen aan de onderzijde van de bodemplaat. De pakking van het ketelglas heb ik na controle wel laten zitten. De stoomfluit kon ik zo losdraaien (is dezelfde als die bij jouw ketel), alsook de veiligheid. Hier zitten papieren pakkingringen op die wel aan vervanging toe waren. Verder heb ik niet zoveel hoeven doen; vooral ontvetten en opwrijven. De glimmende delen heb ik met chroompoets voor mijn motorfiets behandeld, dat werkte prima. De machine loopt soepel en met verwarmd water stookt de ketel lekker rap naar de gewenste stoomproduktie. Groet! Edwin En ton_jans: kijk eens op het "te koop"forum onder diversen. Daar staat een mooie schotse ketel te koop. |
| | |
| | #25 (permalink) | |
|
Hoi ik ben randy en ik heb nog een wilesco d10 maar ik wil hem graag restaureren hebben jullie een bouwtekening of plaatjes van hoe je hem kan demonteren Citaat:
mvg de stoomliefhebber En dat zonder tekening !!!!!!!!!
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |