![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juli 2004 Locatie: Hengelo Leeftijd: 66
|
Hallo allen Hierbij op verzoek van enkele leden en om het forum wat stoom in te blazen plaats ik hier wat foto's van mijn te bouwen simpel "ossilerend"stoommachientje (het stiefkindje van de stoommachines)die samen met mijn "stoomketel" in mijn boot komt. ![]() Deze stoomkeerschuif voldoet niet bij mijn machine omdat hij moeilijk in te bouwen is ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gr.Joop
__________________ in bezit;X-craft,MTB-794,Tiger I,stoommachine met stoomketel. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 juli 2003 Locatie: hengelo Leeftijd: 54
|
Hallo Joop Het ziet er mooi uit ,komt er ook nog pakking tussen de deksel en de zuigerhuis ? groetjes Kaas
__________________ Kijk ook eens op www.KRmodelbouw.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hallo Klaas Ja,er komt een dun laagje vloeibaresiliconen pakking geschikt voor hoge temperaturen tussen. Gr.Joop
__________________ in bezit;X-craft,MTB-794,Tiger I,stoommachine met stoomketel. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat: Die modelstoommachientjes lopen allemaal hard hoor. Ik heb ook redelijkwat fotos op het forum staan hoor Kijk maar bij het stoompagina Bij van Gent Ook eigenontwerpen etc etc mvg Frederik | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2008 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 23
|
Goed lezen v.Gent, mijn 1 cilinder met schuifbak systeem!!!! Deze gaat idd zo richting de 3000 toeren op 3-4 bar, hoger durf ik niet, meestal laat ik hem op 2 bar lekker doortuffen Als jullie willen kan ik wel een topic openen van mijn 1 cilinder in aanbouw, maar dat is een heel langzaamlopent topic !!! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Ja Poortman, Na die fietsbel van deze week wil ik ook wel eens wat leren over stoom van jou kant.. Als het niet te snel gaat, kan ik het wel, volgen anders vraag ik wel weer om uitleg... mvgr. Brandaris |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hallo JP Het is een leuk machientje, maar ik heb een vraag. Wat is de boring,slag en de drijfstanglengte ?want drijfstanglengte bepaald de pendel van de cilinder. Gr.Joop
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2008 Locatie: Leeuwarden Leeftijd: 23
|
De boring is dacht ik 14mm, en de slag 18. Hij is niet 100% maar opzich doet hij het prima voor de "kennismaking" met stoom Er zit een dikke O ring in uit een automotor (zodat hij bij de temperatuur van stoom niet smelt oid) verder smeer ik hem met naaimachineolie. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |