![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2007 Locatie: Giessenburg Leeftijd: 59
|
Toch leuk als dan iemand er nog iets aan heeft. Soms ben je in de modelbouw op een punt dat je nog even moet nadenken hoe je verder moet. Hierbij een paar foto's van een geintje wat ik in zo'n geval tussendoor heb gemaakt. ![]() Enkelwerkende oscillerende machine. Boring x slag = 4 x 8,5 mm. ![]() Groeten, Jan. Laatst gewijzigd door Jan Walpot; 14 december 2009 om 06:11 |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2009 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 57
|
Wel een heel leuk geintje! Ik hoop dat je nog regelmatig op zo'n "nadenk" punt komt, zien wij tenminste nog meer van die geintjes. Groetjes Arie
__________________ Oud genoeg om beter te weten. Maar jong genoeg om er schijt aan te hebben. |
| | |
| | #64 (permalink) |
|
Nog 2 detail foto's van de machine voor de Maarten. ![]() De exentriek en schuifstangen gemonteerd. ![]() De onderkant van de cilinders. De machine waaraan ik in maart 1997 was begonnen heeft in maart 2003 voor het eerst gedraaid op perslucht. De stoomketel moet nog gesoldeerd worden. De afgelopen jaren heb ik alleen aan de boot gebouwd. Groeten, Jan. |
| | |
| | #72 (permalink) |
|
Van Frederik heb ik al een hoop moois gezien en ik heb nu ook een deel van de foto's uit de albums van Brandaris en Arie van Dorp gezien. Jullie hebben ook prachtige sleepboten gebouwd. Het verschil in schroefwater op de foto's komt inderdaad voor een deel door de lichtinval. Ook maken de motoren van de Smit Nederland veel meer toeren dan mijn machine. Brandaris moet je met die Voight Schneider niet extra voorzichtig zijn met vuil in het water ? Het systeem lijkt me kwetsbaarder dan een schroef. De manoeuvreerbaarheid met dat systeem is natuurlijk wel dik in orde. Zolang de voorraad strekt nog een paar foto's. ![]() De buitenboordafsluiter van het koelwater voor de condensor. ![]() Hier is te zien hoe e.e.a. aangesloten zit. Groeten, Jan. |
| | |
| | #73 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 16 maart 2007 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 56
|
Hoi Jan, wat betreft de manouvreerbaarheid dat is perfect 360gr. rond op een dubbeltje met vuil in het water heb je minder problemen dan een schroefboot, als je de motoren van de VSP uit zet valt het vuil vanzelf naar beneden , of het moet een vislijn zijn die rond de messen wordt opgewonden als op een klosje! Maar dat heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt. groeten, Brandaris |
| | |
| | #74 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
|
Hallo Jan van dat water dat moet je niet al te serieus nemen hoor.Ik meende als dat je had eerst een bad genomen en toen de boot er ingezet Deed ik vroeger ook met van die badeendjes weet je wel Het ziet er verders allemaal weer fantasties uit hoor En ga zo verders zei de non tegen de pastoor mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |