![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2011 Locatie: drenthe Leeftijd: 25
|
Hallo allemaal! ik ben begonnen met het maken van een rups voertuig. De inspiratie komt dan de Ripsaw van H&H. Ik ben nu bezig met het vering systeem en die is bijna af. gebruik de metalen ketting voor heng long jagpanther 1:16 Maar ik zit nog met een paar vragen over aandrijving. Oorspronkelijk wou ik 2 motoren gebruiken omdat ik denk dat het meer controle en kracht geeft. Maar ik weet niet hoe ik die moet aan sturen.. 1 is makkelijker qua besturing (denk ik).. heb een differentieel gevonden maar kan geen complete set (schijf) remmen vinden! ik heb verder geen verstand van "tank" besturing op conrad vont ik een transmissie motor van 1 op 50 ik weet niet of dat een goede verhouding is (Max. draaimoment: 4.9 Nm Onbelast toerental bij 12 V: 316 omw/min). wil ik eigenlijk ombouwen tot bruscless met lipo.. ik wil dat hij rond de 50 a 70 kmpu kan gaan(als dat haal daar is) hij wort volledig aluminium met +- 36 skate lagers, heng long tracks, en elektronica, dus misschien wel meer dan 2.5kg. ik hoop op wat goede tips! mvg Jonathan! Laatst gewijzigd door 7onathan; 5 januari 2011 om 05:00 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Hey Jonathan, Heb je soms al foto's van dit project? Dit interesseert me wel. Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
hallo! ik ben nog flink aan het prototypen en dit is mijn eerste keer op een forum en weet niet eens hoe ik een foto moet plaatsen maar heb je een tip voor aandrijving? als ik een enkele motor doe dan heb ik wel hele goede remmen nodig jona |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2004
|
Hier kun je je hart ophalen: Tank RC gearboxes RC transmissions by Iliya Cerjak Laatst gewijzigd door Micropuller; 6 januari 2011 om 19:48 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juli 2009 Locatie: Temse,Belgium Leeftijd: 45
|
Jonathan , kijk eens op google , MD22 controller van devantech , deze kan je ,volgens hun specs aansturen met een RC , heb deze ook in gebruik op een dubbele aandrijving , en ben er heel tevreden over, (mijn motore trekken 7A (24V 150W) nadeel met een dif en 2 remmen is dat je de kettingen niet tegengesteld kan aandrijven , die MD22 heeft een ingebouwde setting waarbij je enkele voorkeuren kan stellen ,bv ch1 links fw/rev en ch2 rechts fw/rev of ch 1 fw/rev en ch2 differntial steer te zien op 1 van mijn filmpjes (YouTube - Kanaal van kidilini) groetjes, Luc
__________________ Leopard 1A5 schaal 1/4 ...logica breng je van A naar B ,verbeelding breng je overal . www.runs-on-tracks.be / www.youtube.com/user/kidilini |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2010 Locatie: musselkanaal Leeftijd: 18
|
hé super, ik ben ook van plan om er een te gaan bouwen maar dan van hout. de aandrijving wou ik gaan maken m.b.v. twee motoren en een v-tail mixer op een 6kanaals zender. veel succes gr frank |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
hallo allemaal! heel veel mooie dingen gezien en bedankt voor de tips en links. ik denk alleen niet dat de v-tail mixer of de MD22 op een brushless systeem werken:s of kan je gewoon de v-tail tussen je ontvanger en esc doen. dat zou dan wel een hele mooie oplossing zijn! en goedkoop hoe werkt URL trouwens:s geen verstand van... dan kan ik ff foto laten zien |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
hallo frank, ik heb ff wat onderzoek gedaan. en jij was het waarschijnlijke ook van plan. maar als je 2 esc's op 1 ontvanger wilt plaatsen moet je van 1 de rode draad (+) "door knippen" zo dat je 6v ipv 12 krijgt. anders blaas je je ontvanger op.... of van beide en een externe 6v aansluit (4x 1.5v) en blijkbaar is een externe 6v betrouwbaarder. (las ik) ervaring me? ik hoor het graag! oow ja ik heb het over brushless heh en die v tail is voor servo's. maar werkt ook goed voor esc? dat zou echt perfect zijn! mgv jona Laatst gewijzigd door 7onathan; 11 januari 2011 om 02:01 |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2010 Locatie: musselkanaal Leeftijd: 18
|
ja oké, dat met die v-tail mixer is dan ook niet zo'n best idee. maar had het ergens gelezen dat het wel kon. ik ga vandaag ook beginnen en een topic starten, ben van gedachte verandert en ga de aandrijving denk ik ook met een differentieel maken. veel succes verder. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 42
|
2 ESC's op 1 ontvanger gaat prima. De BEC moet je alleen bij 1 van de 2 (of als je een ontvanger accu gebruikt bij allebei) uitschakelen. Er is geen enkele reden waarom dat niet zou werken.
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |