![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 28 september 2011 Leeftijd: 53
|
"Ik kwam deze foto tegen en nadat de ik de Tiger eens goed bestudeerd had viel mij op dat de uitstekende "balken" waar de sleephaken aan hangen anders van vorm zijn. Heb dat eens even opgezocht en kwam er achter dat vanaf productienr 250762 in januari 1944:' The hull side extension at the front on both sides was cut out to allow free movement of the shackle for towing and lifting the Tigers'" Jaap, nog even een vraag hierover, als ik de foto goed bekijk is het niet zozeer een kwestie van wegslijpen dan wel extra aanbrengen van een ander bevestigingspunt voor de Tiger...bij wegslijpen zou het chassis minder ver doorlopen maar ik zie juist dat het chassis verder doorloopt dan het oude chassis derhalve mijn indruk dat er een verlengd bevestigingspunt aangebracht is wat dan meer afgrond is om de bewegingsvrijheid van de shackels te vergroten, wat denk jij hiervan? Groeten, Bram |
| | |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2011 Locatie: Utrecht Leeftijd: 35
|
Bram, Ik denk dat het een mix is van wegsnijden en toevoegen. Zie deze link en onderstaande foto's Tiger @ Musee des Blindes Saumur | Flickr - Photo Sharing! |
| | |
| | #63 (permalink) |
|
Jaap, bedankt voor je snelle reactie Op jouw laatste foto's is i.d.d. goed te zien dat er naar onderen toe weggeslepen moet worden zodat dit ronder wordt; de bevestigingspunten van de shackels zijn dan weer extra aangebracht en anders van vorm. Groeten, Bram |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Lid sinds: 1 februari 2012 Locatie: sneek
|
Hey bram, Zoals je wel weet ben ik ook bezig om te sparen voor de tiger,ik heb alleen even een vraagje,2 eigenlijk. Waar heb je die antenne gekocht? En heb je de standaart 2000mah accu erin zitten,zoja hoelang kun je er ongeveer mee rijden? Groeten rick
__________________ Greetz rick |
| | |
| | #67 (permalink) |
|
Hoi Rick, bij tank-modellbau.de koop je de (enige echte) mooie Wehrmacht 1:16 antenne, let ook op de positie van de antenne. Ik kocht een 4300 MAH maar heb 'm eigenlijk nooit helemaal leeggereden...half uur moet zeker lukken hiermee. |
| | |
| | #71 (permalink) |
|
Beetje improviseren as usual, contactlijm doet wonderen kost bijna niks bij de Action.Daarnaast nog 2 kleine draadjes om ze aan de handgrepen van het motorluik vast te zetten. Het artikel is: 8 Halterungen aus Metall für Abschleppseile/Kabel (Klein)mtt13 6.95EUR Bij RC Tank.de waar je al keek. Je boort gaatjes van 1.6 mm contactlijm erbij en vast als een huis. Enfiin als je nagaat dat ik begin november met de Taigen startte en nu nog steeds op zoek naar een metalen motorluik wat open kan + de afsluitkhaken beweegbaar heeft. De Köti heeft dat standaard, voordeel, door dit luik laad je de accu makkelijk op zonder de hele tank weer open te maken, gaat wel snel bij de Taigen (2 metalen lipjes onderop de achterkant) maar dan nog, gemak dient de mens. Merkwaardig dat dit voor het meest verkochte tankmodel aller tijden niet te koop is, maar wie weet krijgen Asiatam of Wecohe nog eens de geest. Over Wecohe(.de) gesproken, die doen nu al 2,5 mnd over levering van een echt houten blokje met messing houder voor de Tiger I, idem voor de Panzer IV besteld. Ze komen uit Engeland maar worden nog steeds niet geleverd. Enfin de aanhouder wint (hoop ik LOL) Groeten, Bram |
| | |
| | #72 (permalink) |
|
Looplengte Tiger I: de loop van de Tiger II is 1,3 mtr langer dan die van de Tiger I, Hieronder de beide Tigers naast elkaar na loopverlenging. Omgerekend in 1:16 zou de loop van de Köti een 8,1 cm langer moeten zijn. De standaard loop van de Tiger I is dus wel degelijk te kort. Het onderstaande product lost dit op: [FONT="arial,]Rohrverlängerung für Heng Long Tiger 1:16 aus Aluminium[/FONT] [FONT="arial,]ca. 4,50 cm lang und 1,3 cm.durchmesser[/FONT] [FONT="arial,]Die Enden sind geriffelt für einen besseren Halt.[/FONT] [FONT="arial,]Ändern Sie die Länge in die original Tiger I Länge[/FONT] Mijn loop meet 20,4 cm op dit moment, gemeten vanaf het mondstuk. Uiteraard loopt deze door in de koepel dus wordt lastig te bepalen wat "er uit steekt". Wikipedia.com: "At 6.24 m the barrel of the KwK 43 was over 1.3 meters longer than that of the 8.8 cm KwK L/56 used for the Tiger I. The cartridge was also considerably taller (at 822 mm) and wider than that of the KwK36, allowing for a much heavier propellant charge. All guns of the PaK/KwK 43 series could use the same ammunition." De loop zal dus 4,94 mtr / 16 = 30 cm lang moeten zijn LOL. Stel dat 6cm hiervan in de koepel zelf hoort te zitten, dan is 24,9 cm niet eens zo gek. Voor de loop van de Köti kom ik dan op 6,24 / 16 = 39cm. Hoeveel lengte vanaf het mondstuk van toepassing is, is dus ook nog even niet duidelijk...de loop meet hier, vanaf het mondstuk 25,4 cm x 16 = 4,064 meter Laatst gewijzigd door Bram de Gruijter; 16 februari 2012 om 23:02 |
| | |
| | #73 (permalink) |
|
Met oog op het naderende voorjaar en de daarmee gepaard gaande dooi en modder besloten de heren wat voorzorgsmaatregelen te nemen. Bij een verwoeste Poolse hoeve werden oude roestige kettingen meegenomen, om daarmee twee boomstammen mee te kunnen nemen. Altijd handig om uit wat al te diepe modder te geraken. ![]() |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |