Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Tanks / Rupsvoertuigen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 9 februari 2012, 18:14   #31 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter78 Bekijk bericht
Hey Rick,
wellicht ken je deze site al. Hier staat ook veel info op mbt details en uitvoeringen etc.

Tiger I Information Center - Technical Specifications
Tiger I Information Center - Major Model Changes
Tiger I Information Center - Cutaway Drawings

Groeten Wouter
Hoi wouter,

Ja die site ken ik inderdaad,daar heb ik die tekening ook vandaan
Maar die cutaway had ik nog niet gezien,wel een mooi plaatje

Groeten rick
Oud 9 februari 2012, 18:19   #32 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram de Gruijter Bekijk bericht
Click the image to open in full size. Click the image to open in full size.
Hoi Rick,

De goede antenne staat hier rechts op de foto, links de lelijke Tamiya antenne, je kunt deze antenne ook echt als antenne gebruiken gewoon draadje doorverbinden of solderen, stekkertje even van de toy antenne afhalen. Daarboven een rijtje Tiger I tanks van de 505 op transport.
Groeten,

Bram
Hey bram,

Leuke foto van dat transport,bleek nog een hele klus te zijn om ze daar op te krijgen,eerst de tracks eraf,dan de speciale transport tracks erop :P

Die 1/16 antenne is inderdaad veeeel mooier dan dat speelgoed ding
Dus dit is de goede?
Gnstig und gut :Panzer Shop

Verder zag ik ook nog op een filmpje van youtube,dat het luik van de lader niet van metaal is,las ik net ook in jouw verslag,dus dan maar deze doen?
Metall Ladeschuetzenluke fr TIGER I Gnstig und gut : Panzer Shop
LOL

Groeten rick
Oud 9 februari 2012, 18:22   #33 (permalink)

Standaard

En is dit een goede site voor de verf?
Sjaak's Hobbyshop : Verf | Revell Enamel

Welke verf moet ik dan hebben volgens jouw?
Als ik hem zo wil gaan verfen:

Click the image to open in full size.
Zo wil ik hem denk ik verfen
Groeten rick

Laatst gewijzigd door rick007; 9 februari 2012 om 20:49
rick007 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 23:15   #34 (permalink)

Bram de Gruijter's schermafbeelding

Leeftijd: 53
Standaard

Click the image to open in full size. Hoi Rick,

Ahaaa zie ik daar een Tiger van de 505 in beeld! yes! Exact de kleuren van het PC spel T34 vs Tiger en ja, die heeft ook dat mooie riddertje op de turret. Zo kwam ik er op om een Tiger te willen kopen. Even googelen voor een gratis download, mooier dan WOT, de Tiger schakel je echt 8 gangen op en 4 in de achteruit en richten etc. gaat net als bij een echte Tiger daar bij kun je kiezen tussen chauffeurspositie, commandant, of richtschütze terwijl je de ene T34 na de andere in vlammen schiet! Mooi motorgeluid hierbij uiteraard en veel detail.
Goed te zien is dat dit ook een späte version is das wel zo leuk...
De Tiger en de turret draaien ook net zo langzaam als de echte, vandaar dat veel commandanten de hele tank maar mee draaiden...de T 34 was anders een beetje te rap voor dit slome roofdier. Maar ok het is geen close combat tank meer een tank die goed gecamoufleerd in een bosrand schuilt en dan op 2 km afstand de ene tank na de ander afschiet...11 shermans in een kwartier vertelde een oud Tiger commandant.

Ik zal even spieken bij jaaps bericht over de kleuren ik neem aan tarngelb (ziet er meer zandgeel uit zoals hierboven) dus Humbrol nr 83 en....Hu: 117 US Light Green (RAL 6003 Olivgrün) = disruptive pattern over tarngelb.
Kwam dit ook nog tegen: de nrs van Humbrolverf die overeen komen met de kleuren die de wehrmacht gebruikte naar periode, dit werd van boven gedicteerd al is er nog steeds discussie over hoe ze er nu precies uitzagen.

Hu: 160 Matt German Camouflage Red Brown (RAL 8017 Rotbraun – Schokoladenbraun) = disruptive pattern over
Hu: 117 US Light Green (RAL 6003 Olivgrün) = disruptive pattern over
Hu: 94 Matt Brown Yellow (RAL 7028 Dunkelgelb) = Vehicle base colour, February 1943 – October 1944.

Hu: 160 Matt German Camouflage Red Brown (RAL 8017 Rotbraun – Schokoladenbraun) = disruptive pattern over
Hu: 83 Matt Sand Yellow (Dunkelgelb nach Muster) = Second vehicle base colour, February 1943 – October 1944. Many shades and variations of this colour existed.

Hu: 94 Matt Brown Yellow (RAL 7028 Dunkelgelb) = disruptive pattern over
Hu: 70 Matt Brick Red (RAL 3009 Oxidrot) = Vehicle base colour November 1944 – May 1945.
Hu: 83 Matt Sand Yellow (Dunkelgelb nach Muster) = disruptive pattern over
Hu: 70 Matt Brick Red (RAL 3009 Oxidrot) = Vehicle base colour November 1944 – May 1945.

Hu: 94 Matt Brown Yellow (RAL 7028 Dunkelgelb) = disruptive pattern over
Hu: 117 US Light Green (RAL 6003 Olivgrün) = Vehicle base colour November 1944 – May 1945.
Hu: 83 Matt Sand Yellow (Dunkelgelb nach Muster) = disruptive pattern over
Hu: 117 US Light Green (RAL 6003 Olivgrün) = Vehicle base colour November 1944 – May 1945.

Hu: 160 Matt German Camouflage Red Brown (RAL 8017 Rotbraun – Schokoladenbraun) = Vehicle base colour, November 1944 – May 1945.

Mijn Panzer III is dus in Olivgelb basis + schokoladenbraun tarn,
de PIV in tarngelb + Olivgrün tarnfarbe. Olivgelb kom je niet tegen in dit lijstje, zou wel meer passen bij de
kleur geel die jij voor ogen hebt, daarvoor heb je Humbrol nr81 nodig. Ik zag de PIII zo afgebeeld in een boek, vandaar dat ik de vrijheid nam 'm exact zo te schilderen enfin staat wel ludiek die kleur eens wat anders dan zwarte of grijze panzers

De link gut & Günstig is van RCTank.de je moet tank-modellbau.de hebben.
Het ladersluik van metaal is prima! Ja, dat ze zoiets onbenulligs dan weer van plastic leveren, voor die 1,5 euro inkoop...maar ok. de messing roosters heeft-ie wel (en menige dure Tamiya tank niet LOL)
Groeten,

Bram

Laatst gewijzigd door Bram de Gruijter; 9 februari 2012 om 23:39
Bram de Gruijter is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:28   #35 (permalink)

Standaard

Hoi bram,

Dat spel zal ik wel eens opzoeken LOL
K zag op youtube wel een leuk filmpje erover

Dus dan moet ik dit aan verf nemen:
Humbrol #83 Ochre, Matt in Verf | Humbrol Enamel : : Sjaak's Hobbyshop
en
Humbrol #117 US Light Green, Matt in Verf | Humbrol Enamel : : Sjaak's Hobbyshop

Maar sommige praten ook over een "primer",of heb ik die niet nodig?Ik kan het er niet zo overheen schilderen toch?

Oke dan ga ik voor die antenne nog eens bij tank-modelbau kijken

Groeten rick
Oud 10 februari 2012, 17:02   #36 (permalink)

Standaard

Heel goed Rick daar bestel ik de verf ook! De kleuren kloppen. Bestel van de basis kleur tenminste 2 potjes, reden je verft dit dan minimaal 2 keer...beste resultaat...ik heb dit wel 3 keer gedaan zo onderhand LOL.
Setje kwastjes niet vergeten..terpentine.
Omdat ik een strak gespoten tank te strak en styriel vind, kwast ik alles...kwestie van smaak, ik vind dit er realistischer uitzien...vernevelde camou patronen zoals de Taigen standaard heeft vind ik uit den boze. Als iemand mij kleurenfoto's van actieve Tigers met arty camou patronen kan laten zien, wil ik deze mening best herzien maar op grond van wat ik tot nu toe zie dus absoluut niet. Maar dit is uiteraard weer een kwestie van smaak, nou ja, veel tanks kregen hun tarn in het veld dus dat zullen geen hoogstandjes van verfkunst geweest zijn...van daar, liever een beetje minder perfect. Het is meer werk maar een hobby mag wel wat tijd kosten vind ik zelf.
Je begint in ieder geval goed , eerst regiment, periode en passende decals en kleuren en dan de rest.
Je probeert dan de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen (op grond van wat wij nu weten).
Ja, moet je zeker opzoeken T34 vs Tiger net als WOT van Russische programmeurs overigens . Uitgebracht destijds door Lighthouse Interactive.
Primer heb ik nog nooit gebruikt, misschien tot mijn schande, maar het gaat ook prima zonder primer. Over Revell ben ik in die zin helemaal goed te spreken, ik had de tracks van de Taigen eerst in camou geverfd omdat Taigen deze ook airbrushte, later wilde ik ze gewoon blank hebben, op oude foto's zie ik geen Tigers met gecamoufleerde reserve tracks, enfin wat een werk om dat er af te krijgen! Die enamel verf zit dus zonder primer al vast als een huis. Voor een neutrale ondergrond is dit dan wel een goede start. Ervarener modelbouwers lakken de tank dan af in verschillende lagen, grijs, rood, en dan de basis en tarn zodat ze slijtplekken kunnen maken waar de grondverf doorheen komt. Maar ok ik bouwde vroeger ook geen roestige 1958 Lincoln Continental om maar eens wat te noemen en nu dus weer geen afgejakkerde tanks, men vindt dit wel stoerder, de mijne zijn dus funkelnagelneu en nog maar kort in dienst LOL. Om hoge ogen te gooien moet je dus voor de eerste optie kiezen. Maar wie weet bouw ik voor de gein nog wel eens een half afgeschoten exemplaar...liefst dan van een tank die ik lelijk vind zoals een KV bijvoorbeeld. Beetje oppervlakte roest kan dan weer geen kwaad vind ik, op kabels en tracks, moet ik nog eens wat aan doen...behoorlijke klus. De kunst is om dit niet te overdrijven, je ziet soms roestbakken...enfin..slaat m.i. echt nergens op bij een Tiger I!

Laatst gewijzigd door Bram de Gruijter; 10 februari 2012 om 17:33
Oud 10 februari 2012, 19:01   #37 (permalink)

Standaard

Hey bram,

2 potjes,dan neem ik er 3 voor het geval er iets misgaat ofzo :P
Maar dus met 1 potje van 14ml doe je de hele tank,en dan nog een 2de keer?En daarna de camo?

Welke maat penselen moet ik hebben?Er staan hier namelijk van 000 tot 5 LOL
Sjaak's Hobbyshop : Penselen | Standaard

Een strak en glimmende gespoten tank vindt ik ook niet mooi,de enige tijd dat ze er strak en glimmend eruitzien is vanaf dat ze uit de fabriek rijden totdat ze in het veld staan,daarna....je snapt wel LOL
En hoe ruiger de tank eruit ziet hoe mooier ik het vindt,maar ik hoef er natuurlijk ook niet overal granaatsporen op
Maar miss zaten er wel kunstenaars in de crew LOL

Dus geen primer,zie je die kleuren van de taigen er dan niet doorheen?
Grappig van die reserve tracks,eigenlijk wel dom dat taigen die verft,zie je al een tiger met hier en daar een camo track-schakel

Dat roest vindt ik dan weer niet mooi,zelfs als het maar een beetje is.
Na mijn denke komt er alleen roest als je de tank niet gebruikt,en dat moet natuurlijk niet de indruk geven

Groeten rick
Oud 10 februari 2012, 19:10   #38 (permalink)

Standaard

En volgens mij zijn dit die kabelhouders....
Gnstig und gut :Panzer Shop
Oud 10 februari 2012, 22:11   #39 (permalink)

Standaard

Hey bram,

Ik heb weer even een lijstje gemaakt:

METAL MG 42 with mount for Tiger I late:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=738
Metal Loader's Hatch for TIGER I:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=543
1/16 Tiger 1 Metal Gun Extender:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=63
German Spade with handle in 1/16:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=39&products_id=1047
German sledge hammer:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=39&products_id=1045
Metal fire extinguisher:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=39&products_id=1040
German Axe in 1/16:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=39&products_id=1049
METAL LED MACHINE GUN Tiger I fine line I:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=1414
Metal Towing Cable with end fittings: (2x)
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=1402
Metal exhaust TIGER I:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=1202
(312) TIGER I Ausf.E. Late version HQ of the 3rd. Comp.schw.Pz.Abt.505:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=109_110&products_id=1382
Verf:
http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=143_240&pro ducts_id=1964 (3X)
en
http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=143_240&pro ducts_id=1988
8 metal fixer for towing kabel (Small):
http://www.rctank.de/product_info.php?manufacturers_id=6...FR&products_ id=1405
Antenne:
http://tank-modellbau.de/koenigstigerantenne.jpg
German zinc-bucket + metal crank arm:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=39&products_id=61
MG 34/42 ammunition box (small):
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=39&products_id=148

Groeten rick
Oud 11 februari 2012, 04:50   #40 (permalink)

Standaard

Click the image to open in full size.
Hoi Rick, alles ziet er goed uit behalve de schablonen...hiermee maak je tank 312 maar die is bruin/geel...nummer 334 kun je er ook niet mee maken. Besef wel dat inverven van de riddertjes met 2 kleuren en piepkleine details op geribbeld zimmerit echt een klusje voor een pro is...de nummers op de loop vallen dan weer mee.
Wil je echt gaan verven dan heb je nog geel, zwart, wit en rood nodig.
Als ik jou was zou ik eerst maar eens gewoon met decals werken (is al lastig genoeg dat dunne spul) zie peddinghaus.com voor hun mogelijkheden en hou 334 / 505 en vanaf juni 1944 (spät) in je achterhoofd. Peddinghaus vermeldt zowel de periode als regiment en locatie en geeft ook een kleurenvoorbeeld zoals bij de schablonen die je uitzocht.

Andere oplossing is andere schablonen kopen, de nummers verven (l/r loop en op de rommelkiste dus glad oppervlak, te doen, en dan de riddertjes als decals te kopen. Je hebt dan nog micro sol en micro set nodig om ze te goed vast te zetten (set) en extra zacht te maken (sol) zodat je ze met een klein penseeltje voorzichtig in de ribbels van de zimmerit drukt zodat het net geschilderd lijkt.
Groeten,

Bram
Oud 11 februari 2012, 15:06   #41 (permalink)

Standaard

Hey bram,

Ik kan op die site niet de decals vinden van de 505,alleen voor de verkeerde tank,met de foute kleuren.....
Oud 11 februari 2012, 17:07   #42 (permalink)

Standaard

Oplossing is: setje hierboven kopen (er zijn ook wel setjes met diverse symbolen) en dan
schablonen voor de cijfers. Heb je T34 vs Tiger al kunnen vinden?
Groeten,

Bram
Oud 11 februari 2012, 17:16   #43 (permalink)

Standaard

Oke,dan koop ik dat setje plus de cijfers,dus dan kan ik dat "riddertje" er gewoon voor gebruiken?
Welk nummer moet ik dan kopen? 334 kon niet zei je...

Ik heb nog niet echt gezocht,ben nu ook een mmorpg aan het downloaden LOL
Maar zal morgen(of als ik vanavond op de computer mag) hem downloaden.
Oud 11 februari 2012, 18:03   #44 (permalink)

Standaard

LOL Rick, tuurlijk kan de 334 wèl, alleen niet met het schabloon dat je uitzocht!
Dus kijk even naar de goede nummers...ehhh mmorpg....waddisdat?? (wij hadden nog 5 inch Floppys dat weet jij ws niet LOL)
Groeten,

Bram
Oud 11 februari 2012, 20:24   #45 (permalink)

Standaard

Oh lol,dan zoek ik die ven op
MMORPG=Massive Multiplayer Online Role Playing Game

En floppys ken ik wel hoor,volgens mij kon je daar iets van 4,nogwat MB op zetten :P
Groeten,

rick
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten