Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Tanks / Rupsvoertuigen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 5 februari 2012, 19:09   #1 (permalink)

Standaard Advies gevraagd

Hallo,

Ik wil misschien beginnen met RC tanks,maar nu weet ik niet wat een goede begin tank is.Tamiya maakt naar horen en zegge goede tanks,maar die zijn weer zo duur.
Heng Long lijkt mij wel een goed merk,maar over taigen hoor ik ook goede dingen.Heeft iemand een tip?

Groeten rick
Oud 5 februari 2012, 19:18   #2 (permalink)

markjuhh's schermafbeelding

Leeftijd: 26
Standaard

Hey

Wat ben je van plan met je tank?
En niet minder belangrijk; Hoeveel wil je er aan uitgeven?

Heb zelf een Heng Long M41A3, hele leuke tank, heb er al veel plezier aan beleefd!
Mocht je voor een Heng Long gaan, dan zou ik de Pro versies aanraden, deze hebben al gelijk metalen gearboxen en metalen tracks! Door deze upgrades kan ie best ruig terrijn aan!

Groeten
Oud 5 februari 2012, 19:31   #3 (permalink)

Standaard

Hallo,

Nou gewoon rond rijden lekker over ruig terrein,en miss ook wat cooler maken,maar heb daar geen ervaring mee.
En om te beginnen leek mij 140 wel een mooi budget.
Oud 5 februari 2012, 19:34   #4 (permalink)

Leeftijd: 30
Standaard

Heng long heeft mooie instap tanks voor een kleine beurs. HEt is een dure hobby, dat blijft. Zeker als je er iets erg moois van wilt maken. Je kunt het schietend mechanisme vervangen voor allerlei andere soorten, rook kunt je aanpassen, het onderstel, vering enz enz. Hoe duur/realistisch wil je het maken?
Alleen al aan je verf voor een tankje kun je meer uitgeven dan een complete heng long!
jakkobink is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2012, 19:40   #5 (permalink)

Bram de Gruijter's schermafbeelding

Leeftijd: 53
Standaard

Click the image to open in full size. Hoi Rick, zie mijn post over de Taiger Tiger I, deze is relatief veel goedkoper dan upgraden van een Hl pro, zie mijn Panzer III post, het plastic van de Taigen is van betere kwaliteit dus steviger en de Tiger I turret is zelfs met aluminium verstevigd net als de loop. Destijds eens berekend, direct de Taigen Tiger I kopen scheelt een paar honderd euro aan upgrades in 1 keer, power without the price! Voor Tamiya lees de post van Jaaps inzake zijn Tamiya Tiger I. De electronica is mooier (rijgeluiden m.n.) maar met plastic wielen heb je toch vaak problemen met aflopenden tracks en daar heeft de Taigen echt geen problemen mee...het gehele loopwerk is van metaal. Bij mij is dit het standaard uitgangspunt voor alle tanks. Een Hl pro zal rond de 155 euro kosten, de taigen 222 maar daarvoor krijg je dus zoveel meer..metalen loopwielen, metalen loop, metaal verstevigde turret, messing roosters, metalen bak met torsievering...snelsluitsysteem....oké moet nog het e.e.a. aan gebeuren want de standaard kleur is erg lelijk, de decals zijn as usual prut, en diverse plastic onderdelen behoeven verbetering naar metaal, maar dat doe je dan stap voor stap...kunt gewoon mijn post volgen daarbij...makkelijker kan niet.
Mocht je daarentegen een Frühe of mid version willen bouwen, koop dan niet de Taigen want dat is echt een späte version...enfin je hebt met WOT ws nu de mid version maar straks de späte version bekijk die maar eens goed als die in je garage staat
Groeten,

Bram

Laatst gewijzigd door Bram de Gruijter; 6 februari 2012 om 01:13
Bram de Gruijter is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2012, 20:41   #6 (permalink)

Standaard

Hallo,

Dan denk ik dat ik maar voor de taigen ga,nu ik jouw advies heb gelezen.Maar hoezo zijn de kleuren lelijk,op jouw foto's vindt ik de kleuren er best mooi uitzien,en ik heb jouw verslag lekker al gelezen
met plezier,ook die van droop natuurlijk
Oud 5 februari 2012, 20:49   #7 (permalink)

Standaard

Wacht maar af tot je 'm thuis krijgt, op de reclamefoto's lijkt-ie mooier dan hij is helaas...
Verkrijgbaar bij Nitrotek en Jurrod o.a.
Oud 5 februari 2012, 20:51   #8 (permalink)

Standaard

Ik zie wel dan,maar dat drukt de pret uiteraard niet als ik hem echt binnen krijg
Oud 6 februari 2012, 01:15   #9 (permalink)

Standaard

Gezien alle standaard metaal zal hij lekker door de kamer heen denderen
Oud 6 februari 2012, 07:41   #10 (permalink)

Standaard

Haha lol
Oud 6 februari 2012, 20:31   #11 (permalink)

Standaard

Ik heb al iets in gedachte:

13.Kompanie/Panzer Regiment Großdeutschland

Heb ik van Tiger Tank Battalions during WWII - Page 2

Ik wil graag ,als ik de tank binnen heb, hem ongeveer zo maken als een tiger uit die kompanie.Als het mogelijk is natuurlijk.

Click the image to open in full size.

Weet iemand toevallig,welk nummer ik op de tank zo kunnen plaatsen?Of maakt dat niets uit?
Ook kan ik nergens de kleur vinden van zo'n tank in die kompanie....
Al weet ik niet of ik de tank ga verfen want ik kan dat absoluut niet
Oud 7 februari 2012, 02:42   #12 (permalink)

Standaard

Hoi Rick,

Voordat ik inga op kleuren en nummers, je zocht nu dus een mid version Tiger I uit en dat gaat niet lukken met de Taigen....de frühe en mid version hadden extra wielen met rubberen banden, de frühe version nog Feiffel luchtfilters erop...enfin dat met die wielen wordt erg lastig, de Taigen is al gebouwd.
De onderste foto die je postte is wel weer een späte version, dat zie je aan het ontbreken van granaatwerpers op de turret, de vrijgemaakte sleepogen voor op de tank, de turret die identiek is als die op de Köti, de achterkant zien we even niet, wel de schakels (2 rechts - 5 links) aan de zijkanten van de turret.vzv ik kan zien nr. B12
Verven lastig, ach wat, met een kwastje en de goede verf (Revell/Humbrol) kom je er wel, wordt dan niet zo strak als spuiten, doe ik ook niet, een tank moet er niet te strak uitzien (veel verfwerk werd gewoon in het veld gedaan).
De kleuren liggen per periode en regiment dan wel weer vast, zie de post van jaaps inzake kleuren voor de Tiger I. Om het makkelijk te houden, zoek even een Tiger zonder rubberen banden. De geheel metalen loopwielen hadden meer draagvermogen dus werden er vzv ik weet per kant 4 wielen afgehaald, de loopwielen staan dus meer naar binnen, en het idle wheel is kleiner.
Voor decals (nummers en regimentssymbolen) kijken even bij peddinghaus decals of bij RCTank.de die hier ook schablonen voor heeft (op verven i.p.v. plakken). Peddinghaus geeft duidelijk periode en regiment aan alsmede een kleurenvoorbeeld voor je Tiger I. Als je de gegevens in jaaps post aanhoudt kun je weinig meer verkeerd doen.
Kijk ook eens op deze site http://www.alanhamby.com/tiger.html en voor andere Tiger I zw/w foto's GD http://www.tiif.de/thread.php?threadid=98
Qua nummering zit je met deze gegevens goed met een späte version:http://members.shaw.ca/grossdeutschland/tigers.htm
Tank Numbers - III Battalion, Panzer Regiment GD August 1944

Laatst gewijzigd door Bram de Gruijter; 7 februari 2012 om 03:25
Oud 7 februari 2012, 15:43   #13 (permalink)

Standaard

Dus dit is een goede foto?

Volgens mij is dit een spate version,of niet?Hij heeft geen granaatwerpers op de koepel,en heeft metalen wielen.

En ik dacht dat er alleen nummers waren,en niet nummers en letters.
Weer wat geleerd

Ik zal ook even het topic van jaaps bekijken

En is dit iets:
http://www.rctank.de/product_info.ph...oducts_id=1350

Groeten rick
Oud 7 februari 2012, 16:01   #14 (permalink)

Standaard

In jouw topic zei je dat die kabels niet van metaal zijn en er gewoon ingegoten zijn toch?
Dan doe ik jouw gewoon na en dan bestel ik deze:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=1402
En dan keer 2 natuurlijk

En volgens mij zei je dat de machine geweer niet van metaal was,oplossing:
http://www.rctank.de/product_info.php?cPath=2_20&products_id=1415 :P

Groeten rick
Oud 7 februari 2012, 16:55   #15 (permalink)

Standaard

Click the image to open in full size. Click the image to open in full size. Perfect Rick, de artikelen van RCTank.de zullen goed bij jouw späte version das Reich Tiger I passen!
Men verkoopt hier ook de kleine metalen kabelhouders, de metalen kabel is nogal weerbarstig al doet secondenlijm ook wonderen, ik moet ze nog aanbrengen. Maar zo gaat dat bij deze hobby, iedere keer vind je weer een verbetering dus je blijft aanpassen...het is dus niet zomaar klaar en over.
De kleurenfoto die je postte: de loopwielen staan aan de buitenste rand van de tracks, er zit rubber om, achterop de tank de Feiffel luchtfilters...mid version..geen granaatwerpers...deze zal de 5 S-mine werpers op de hull hebben. Ander makkelijk herkenningspunt: de späte version heeft 1 Bosch koplamp midden op de hull, de frühe en mid versions hebben 2 koplampen aan weerszijden van de hull..Als je zaken bestelt, met oog op porto, probeer zoveel mogelijk in 1 keer te bestellen, je kunt mijn bouwverslag dus aflopen hiervoor...als je net als ik het mooiste en sterkste materiaal wilt hebben dan LOL.
In dat geval ligt er nog wel wat in het verschiet..metalen uitlaten..mudflaps..gereedschap..kabelhouders en looppoetstokken..loopverlenging..brandblusser..kri k en krikhouders..emmer..machninegun voor in de turret. Mijn machinegeweer werd nooit geleverd alsmede 1 plastic kabelset jammer voor TWR Trading daar koop ik niet meer! Maar misschien levert een andere handelaar dat wel. Ervaring met Jurrod was wel positief, Nitrotek is wel welwillend maar men levert een KV-1 kabelsetje voor een Tiger I...echt geen kaas van model tanks gegeten..veel foto's gestuurd..mocht niet baten. Jurrod paste de beschrijvingen van de Taigen tanks aan na info van mijn kant, dus men heeft hier dus wel belangstelling voor wat men verkoopt..goede zaak.

Laatst gewijzigd door Bram de Gruijter; 7 februari 2012 om 17:10
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Tanks / Rupsvoertuigen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten