![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2009 Leeftijd: 21
|
Beste gebruikers van dit forum, Mijn naam is Mathijs van kuijk met een leeftijd van 18 jaar. Ik ben niet heel bekend met modelbouw (ooit een 1:10 brandstof wagentje gereden ), maar dat heeft mij er niet van weerhouden om vanuit niets een RC tank te bouwen. Omdat ik meteen aan de slag ben gegaan en geen tekeningen of duidelijke voorbeelden heb opgezocht, is het dus geen schaalmodel van een bestaande tank. De tank krijgt wel wat looks die wat weg hebben van een abrams en een leopard 2.![]() Het model is zonder loop 60cm lang ±30cm hoog en ±40cm breed. Natuurlijk heeft de tank een draaibare koepel, en loop die kan tilten en hij kan echt schieten. Verder is het model ruimschoots verlicht (wit + IR), heeft 4 camera´s aan boord (1 onderin die luchtdruk en werking van alle systemen in beeld heeft), een beweegbaar zoeklicht en een remote weapon station op de koepel. De tank is nog in aanbouw maar alles wat hierboven beschreven staat komt er nog op. Binnenkort zal ik wat foto's posten en ik hou jullie op de hoogte. P.s. tips, ideeën, feedback en dergelijke zijn altijd welkom! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hier wat foto's De onderkant. De binnenkant van de onderkant. ![]() De achterkant 2 elektronisch bediende ventielen voor het wapensysteem. De tilt servo Insight camera view 2 elektronische snelheidsregelaars direct onder de ventilatoren voor optimale koeling. Dat was het voor nu, ik wacht nog op een Robbe FC-16 en nog wat onderdelen voor de aandrijving, en dan kan ik de aandrijving testen. Laatst gewijzigd door sway; 14 februari 2009 om 00:09 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Hoi Matthijs, Ziet er goed uit! Heb je er al eens aan gedacht om er een paintballmarker in te bouwen? Ik heb al een paar jaar een StuG met paintballmarker klaar staan maar het wil nog niet zo opschieten met de vijand! Zie mijn website www.commandojurre.nl of www.rctankcombat.com Groeten, Marc Laatst gewijzigd door Marc M; 16 februari 2009 om 21:05 Reden: typevaut |
|
| | #5 (permalink) |
|
Helaas is een paintball marker te groot om in mijn tank in te kunnen bouwen, mijn schietmechanisme werkt ongeveer hetzelfde als een marker. Ik heb wat research gedaan over hoe die dingen werken, en ik heb als het ware de marker ontleed en verdeeld over de koepel ingebouwd. ik heb het systeem nog niet kunnen testen, maar ik verwacht dat het systeem vrij hard kan schieten. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Lang geleden, maar nu tog weer een paar foto's ![]() ![]() Hier een foto van de koepel, een persluchtaansluiting verbind het systeem met de gasfles onder in de tank. (±7Bar) Wanneer het ventiel bediend word, schiet 'ie. Het is op deze foto nog niet aangesloten dus een beetje onduidelijk. ![]() ![]() ![]() Zoals je ziet zijn er een hoop dingen veranderd, zoals de regelaars, motors en ventilatoren enz. De tank rijdt inmiddels, maar door problemen met de afstandsbediening kan ik de rest nog niet besturen. Het project ligt nu even stil door wat geldgebrek en vanwege een ander project. Laatst gewijzigd door sway; 12 augustus 2009 om 13:11 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 augustus 2005 Locatie: Tiel gld Leeftijd: 44
| Citaat:
Waar ken ik deze gozer van ???? Maar , ik zou zijn website maar eens goed bestuderen !! Trouwens Sway , complimenten voor je scratch build tank , leuk project Greetz Jan
__________________ het komt pas vooruit als er rupsen onder zitten www.rcagh.nl Laatst gewijzigd door jantje; 8 september 2009 om 22:20 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 9 juli 2009 Locatie: Temse,Belgium Leeftijd: 44
|
Mathijs, ikzelf ben nog nieuw op dit forum, echter niet in het bouwen van (grotere) tanks (zie www.runs-on-tracks.be) , met betrekking tot je aandrijving , zitten er tanden op je aandrijfwielen ? ikzelf heb initieel ook met een 'frictie' systeem gewerkt maar dit werkt niet , zeker niet met zwaardere tanks , op aanraden van MarcM welke zijn tank ik reeds in echt aan het werk gezien heb (het blijft een knap ding Marc ! ) heb ik mijn aandrijving aangepast . Groetjes, Luc
__________________ Leopard 1A5 schaal 1/4 ...logica breng je van A naar B ,verbeelding breng je overal . www.runs-on-tracks.be / www.youtube.com/user/kidilini |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| abrams, leopard, tank, zelfbouw |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |