![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Wat heb je het liefst: dit verslag met of zonder de poppen. | |||
| Ik vind het leuk zo. De figuren storen me niet en mogen blijven. | | 107 | 82,31% |
| De figuren hoeven van mij niet. Ik heb alles liever kort en bondig. | | 14 | 10,77% |
| Voor mij maakt het niet zo veel uit. | | 9 | 6,92% |
| Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2003 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52
|
Zo, hier ben ik met een klein overzichtje van de laatste werkzaamheden. ![]() Hier is Josh bezig met het plaatsen van de extra luidspreker. De holle ruimte onder deze luidspreker is volgepropt met isolatiewol. Jullie zouden nu eens dat geluid van de motoren moeten horen! Echt super!!! ![]() De koepelmotor kreeg tussendoor ook nog een klein onderhoud... . ![]() De ElMod electronics kregen van Josh een permanente koeling. Dit zal in de zomermaanden goed van pas komen. ![]() Hier zien we het testdraaien van de koeling. ![]() Na een laatste kontrole bleek alles naar wens te werken. Morgen zal de verlichting definitief aangesloten en in werking gesteld worden. Tot dan! Grtz. Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland Laatst gewijzigd door Droopy'ke; 15 januari 2010 om 21:03 |
| | |
| | #92 (permalink) |
|
Hallo, Zo, eer ik de tank ga sluiten ga ik eerst nog het compartiment van de chauffeur een beetje aankleden. Enkele foto's: ![]() Eer ik aan het eigenlijke compartiment begon, heb ik eerst de overbrengingen van vet voorzien. En eerlijk gezegd heb ik op geen lepeltje gekeken. Maar om het binnenwerk toch een beetje tegen het vet af te schermen heb ik de open tandwielen van de motoren van een beschermkap voorzien. ![]() En hier zien we dan het naakte ontwerp van bestuurdersruimte. Dit zal natuurlijk nog met wat toeters en belletjes aangekleed worden. ![]() Daar alles maatwerk is stond de kolonel er op dat Josh toch regelmatig eens in de tank komt plaatsnemen. Josh heeft tussendoor ook nog eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om samen met de kolonel eens een kleine testrit te maken. Kwestie van zeker te zijn dat alles naar wens functioneert. Om het filmpje te bekijken moet je hier klikken Tot later maar weer. Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland |
| | |
| | #94 (permalink) |
| Lid sinds: 10 december 2008 Locatie: België
|
Doe er nog maar wat vet op want het piept nog serieus bij het rijden. Kan je er achteraf nog aan om bij te vetten of is dit niet nodig? Verder ziet het er mooi uit, je moet er maar aan uit kunnen met al die draden... |
| | |
| | #95 (permalink) |
|
Bedankt jongens. @Michel: Ik heb er nu genoeg vet ingestoken zodat ik zeker een aantal maanden verder kan. Ik hoef enkel de tank maar terug open te schroeven en dan kan ik terug zeer gemakkelijk nieuw vet gaan aanbrengen. ------------------------------------------------------------- De tank heeft ondertussen een bezoek gebracht aan de spuitcabine. Het winterscheme heeft nu plaats gemaakt voor een eerste laag olijfgroen. En naar goede gewoonte terug enkele pics: ![]() ![]() ![]() ![]() Wordt vervolgd (of wat dachten jullie? ![]() Droop
| | |
| | #97 (permalink) |
|
@ Mark: Bedankt! -------------------------------------------------- Vandaag heb ik dus alle electonika afgewerkt. Nou ja, 'alle' is veel gezegd. De schijnwerper die op de koepel komt te staan moet nog gemaakt worden. ![]() ![]() Onder het rechter luik vinden we dan 2 rode LEDS die aanduiden dat het gehele circuit onder stroom staat. Zolang die oplichten mag ik dan geen acculader op de 2 laadbussen aansluiten. De 2 schakelaars onderbreken elk op hun beurt zowel de positieve als de negatieve stroombaan. Als die schakelaars op 'uit' staan dan doven ook de 2 rode LEDS. Dit wil dan zeggen dat alle (!) stroombanen onderbroken zijn en dat er nu enkel een direkte verbinding tussen de laadbussen en de 12v accu aanwezig is. Met andere woorden: de lader mag aangesloten worden zonder dat er nu enig gevaar bestaat dat de ElMod elektronika onder de laadstroom komt te staan. De draaiknop tussen de 2 schakelaars is de volumeregelaar. ![]() De kleine Stuart begint nu toch al wat vorm te krijgen, niet? De volgende stap is het aanbrengen van allerlei kleine beugeltjes waar dan later allerlei spullen kunnen aan vastgesjord worden. Denk daarbij dan maar aan rugzakken, helmen, emmers, dekens enz. enz. enz. Maar da's weer iets voor later. Oh ja, Josh en de kolonel hebben er sinds vandaag een passagier bijgekregen. Wie dat is toon ik jullie in één van de volgende updates wel. Bedankt voor het kijken. ![]() Droop
| | |
| | #98 (permalink) |
| Lid sinds: 17 december 2008 Locatie: Peer Leeftijd: 22
|
Ik volg dit nu al een tijdje normaal gezien bouw ik enkel schaal heli's maar af en toe kan daar ook wel eens iets anders tussen zo heb ik een kleine vstank een beetje verfraait. Dus de passie voor de tank is er ook wel. En zo ben ik hier terechtgekomen dit is gewoon schitterend. Het is echt schaal werk wat je hier laat zien En het verhaal doet me denken aan Nick zijn Allouette II. De lasnaden en bouten komen er ook mooi uit nu hij gespoten is. Heb wel een vraagje als jou chauffeur in de tank zit kan je dan je luik nog sluiten? |
| | |
| | #100 (permalink) |
|
@ Volunteer: hartelijk dank. Het luik kan inderdaad niet meer gesloten worden omdat de chauffeur nu hoger zit dan wanneer hij met een gesloten luik rijdt. @ Mark: een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn , niet? --------------------------------------------------- De kolonel en Josh zijn nu volop bezig met de voorbereidingen tot het plaatsen van de koepel. ![]() Tot ze plots een stem horen zeggen: " Hi guys, can you give me a ride?" ![]() De stem behoorde toe tot een Marine, genaamd George Puller also known as CC ( CC staat voor Corporal Camouflage "Die kerel is tot de tanden bewapend." merkte Josh op. "Geen wonder dat hij een lift wil." ![]() "Ok, je krijgt je lift" zei de kolonel. "Op voorwaarde dat je ons eerst meehelpt aan de verdere bouw van onze Stuart." "Neem alvast maar deze emmer en doek en start met het reinigen van het draaipunt van de koepel." De Marine -die al blij was dat hij toch nog een lift kreeg- nam maar al te graag dit aanbod aan. ![]() Maar de kolonel die nog de slechtste niet is, stak algauw ook een handje toe. Zo, terwijl de jongens nu bezig zijn met de voorbereidingen ga ik al eens kijken wat ik allemaal met die koepel kan gaan uitspoken. Wordt later nog eens vervolgd. Droop
| | |
| | #101 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2009
|
Tja, Met meer man gaat he ook een stuk sneller hé. Hij ziet er tof uit! De lak ook, ik was al gewend geraakt aan de andere lak waar allemaal plekken op zaten. Dat vond ik ook wel wat hebben (Dit is natuurlijk meer zoals het is). Is dit de defenitieve lak? Komt er nog een verouderings laagje?
__________________ Met vriendelijke groet, Sean |
| | |
| | #102 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2010 Leeftijd: 34
|
Allereerst wil ik toch ff melden dat ik het harstikke mooi vind dat mensen er zo veel tijd en moeite in stoppen een model zo echt te laten lijken en het ziet er naar uit dat je er een heel mooi resultaat neer gaat zetten. Het viel me alleen op dat je cutter er wel heel erg strak uit ziet. Zover ik weet zijn die dingen in de Bocage in Normandie door de engineers terplekke van schroot gemaakt mbv snijbranders wat een ruwe rand van het staal geeft. Ik heb ze in ieder geval nog nooit zo gezien. En er zijn er ook geen twee hetzelfde al lijken ze natuurlijk wel erg op elkaar. Zelf werk ik normaal alleen aan 1/1 (dus echte) WWII oertuigen. Ben nu bezig met de reparatie van een M8 Greyhound die ze in Bastogne DOOR een boom heen hebben gereden. As scheef tussenbak beschadigd spatborden kapot en zo verder. Maar goed Komt allemaal weer goed. Gr Rob van Sambeek www.acesaces.nl |
| | |
| | #103 (permalink) |
|
@ Sean: Dit is nog niet de definitieve laklaag maar enkel een basis hoor. Eens de verbouwingen van de tank achter de rug zijn dan ga ik verder met de verf. Er moet nog een hoogglans opkomen, decals, een sludgewash om een mooi verweringseffect te verkrijgen, verschillende drybrushes, een satijnlaag... . Nou ja, nog werk genoeg hoor. @ Rob: Hartelijk dank betreffende de info over de cutter. Daar heb ik nu écht iets aan. Inderdaad, die dingen werden ter plekke aan elkaar gelast. Ze werden gemaakt uit oude Duitse tankversperringen. Ik ga er nog eens goed mijn referentiefoto's op nakijken en eens zien wat ik er kan mee gaan uitspoken. Alvast veel succes toegewenst met je Greyhound. Da's nu eens een echt project. PS: Je hebt daar een prachtige website!!! Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland Laatst gewijzigd door Droopy'ke; 19 januari 2010 om 20:06 |
| | |
| | #104 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 maart 2009 Locatie: Lelystad Leeftijd: 46
|
Hey Rob, Zeer mooie website heb je daar. Het zou zo maar kunnen zijn dat ik afgelopen jaar een voertuig van jullie heb gezien/aangeraakt en/of op de foto gezet. Heb de Bastogne tocht gelopen(23km) en moet zeggen het was indrukwekkend. Ik ga hem dit jaar wederom lopen net als 6-2-2010 de toch ivm de battle of the salm river en 20-2 ook de toch van 82d airborne in Bra. Droopke keep those pictures comming it is a pleasure to watch them mvg Roy Citaat:
__________________ l===/o\===l [_]-###-[_] P235-CS '12 Pro10,F104W PRO,SP3-X 235MM,TRF416X | |
| | |
| | #105 (permalink) | |
| Citaat:
De volgende foto toont Lt Col Abrams (de kolonel) met op de achtergrond een Stuart M5A1. Dit om jullie een (klein !) ideetje te geven hoe het model er later zal gaan uitzien. ![]() Let op de positie van de driver. Droop
__________________ Kampfgruppe Meetjesland | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |