![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Standaard font Verdana: superscripts ⁰¹²³⁴⁵⁶⁷⁸⁹⁺⁻⁼⁽⁾ⁿ subscripts ₀₁₂₃₄₅₇₈₉₊₋₌₍₎ₐₑₒₓₔ Grieks-kleine letters αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω Grieks-hoofdletters ΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚΛΜΝΞΟΠΡΣΤΥΦΧΨΩ [/FONT] Ariel superscripts ⁰¹²³⁴⁵⁶⁷⁸⁹⁺⁻⁼⁽⁾ⁿ subscripts ₀₁₂₃₄₅₇₈₉₊₋₌₍₎ₐₑₒₓₔ Grieks-kleine letters αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω Grieks-hoofdletters ΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚΛΜΝΞΟΠΡΣΤΥΦΧΨΩ Times superscripts ⁰¹²³⁴⁵⁶⁷⁸⁹⁺⁻⁼⁽⁾ⁿ subscripts ₀₁₂₃₄₅₇₈₉₊₋₌₍₎ₐₑₒₓₔ Grieks-kleine letters αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω Grieks-hoofdletters ΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚΛΜΝΞΟΠΡΣΤΥΦΧΨΩ Microsoft superscripts ⁰¹²³⁴⁵⁶⁷⁸⁹⁺⁻⁼⁽⁾ⁿ subscripts ₀₁₂₃₄₅₇₈₉₊₋₌₍₎ₐₑₒₓₔ Grieks-kleine letters αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω Grieks-hoofdletters ΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚΛΜΝΞΟΠΡΣΤΥΦΧΨΩ
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" Laatst gewijzigd door Ad Bakker; 15 oktober 2011 om 08:15 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ad, zou je superscript 'e' aan je tabel willen toevoegen? Tweede macht, derde, vierde macht ...
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Niet alle forum scripts vinden unicode leuk. Sommige filteren de tekst, gebruiken conversie naar leesbare tekst en weer anderen gebruiken HTML encoding/decoding om te voorkomen dat je allerlei ongewenste commando's in databases kunt injecteren. Bij veel is het dus zo dat unicode gefilterd wordt tot leesbare "platte tekst" en bijzondere karakters wegvallen.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Bekijk de openingspost van dit draadje eens. Ik heb deze al met 4 verschillende browsers bekeken, en allemaal geven ze dit goed weer, en het zijn toch echt allemaal Unicode karakters. Ook de(ze) forumsoftware filtert deze er niet uit, wat dan wel? Het enige dat ik heb geconstateerd dat er browsers zijn die op een verkeerde manier omgaan met de cominatie karakters van Unicode. Groet, Ad
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Unicode is natuurlijk geen standaard HTML. Kenmerk van de huidige HTML-standaard is dat het nog steeds een 7-bits karakteropmaak heeft. Dat toevallig unicode ook verstuurd wordt door moderne webservers, is mooi meegenomen. Maar het is zeker niet de webstandaard. Pas in HTML5 dat nu als standaard neergezet gaat worden, wordt unicode ook ondersteund. Daarvoor zijn wel richtlijnen omdat zeker niet alle unicode karakters gebruikt kunnen worden. Sommige unicode karakters zullen resulteren in conflicten met HTML opmaak en/of attributen van HTML-tags. Zo is er voor het gebruik van XML en unicode al een standaard advies uitgegeven door de W3C. Kortom, leuk dat het kan, pech als het niet goed gaat want het hoort eigenlijk niet.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |