BorisB
Forum veteraan
Even een korte overzicht van mijn B330 build. Het is een naar mijn mening vrij revolutionair ontwerp, aangezien er nog nooit quadcopters zijn gebouwd
met dergelijk setup. Meestal verwacht je bij dit soort setups met zulke prestaties toch 400+ sized quads met 8inch props of meer zelfs.
B330 onderscheidt zich als eerste Gopro FPV platform van zo'n grootte wat super strakke prop free view beelden kan maken met meer dan genoeg ruimte door de H design.
Dit is uiteraard ook mogelijk, omdat de hele setup op 6x45 props gebasseerd is. Goede 6x45 props zijn makkelijk in staat om tot ~1,2kg Thrust te leveren! Cobra 2208 power!
Daarnaast opent een dergelijk design ook allerlei opties zoals gemakkelijk gimbal dragen. Sterker nog er is een adapter plaatje voor een gimbal, maar daar hoop ik later wat meer over te vertellen.
Dit is mijn B330
Setup
Frame: Blackout 330 Blackout Mini H Quad | Home
Video: 600mw 1.3ghz Vtx + Cloverleaf
Onboard Rec: GP3 Black
Prop: HQprop 6x45
Motors: Cobra 2208 2000kv (Multirotor edition prototype)
Battery: 4S 45C 2200mAh nanotech / 65-100C 2250 nanotech
FC: naze32 acro
ESC: 20Amp Simonk ZTW multirotorparts home English
Cobra 2208 4S + 6x45
Een korte verslag over de opbouw.
Daar is die dan eindelijk. B330 PDB
PDB aan de bodemplaat
Dirty plate bovenkant
Zij aanzicht
Dirty plate onderkant.
En dan doen we de armen eraan
. De productie B330 armen zijn wat breder dan mijn eerdere prototype armen wat hetzelfde armen als van de mini spider hex waren
Dan kan de electronica erop
. Eindelijk weg met die kabelbomen. Heerlijk bouwen zo.
Wat extra afstand creeren tussen de clean en dirty plate, zodat alles er netjes op past
. Eventueel zou je zelfs meer afstand ertussen creeren door een 2de of dikkere ring.
Een klein beetje hotglue op de contacten. Sorry voor een onscherpe foto. Dat had ik niet in de gaten tijdens het maken
Vervolgens de clean plate erbovenop
.
(Dit is overigens een foto van de Prototype V2 zonder PDB)
LED POWER!
Mijn huidige PID's:
Video Sectie:
Videos wat tot nu toe gevlogen zijn met de prototypes.
Metall style:
UPDATE 13-10-2014:
Update naar MN2208 2000kv Tiger motoren
Settings momenteel:
looptime = 2400
tpa_breakpoint = 1350
Tpa = 0.45
En de pids:
Tpa breakpoint moest omlaag om maximale uit de pids uit te halen. Tpa begint vanaf de hover throttle liniear naar full throttle. Op deze manier heb je de beste pid instelling op iedere throttle range.
Eerste echte vluchten na wat tuning:
Foto na de vlucht:
en de vlucht zelf
met dergelijk setup. Meestal verwacht je bij dit soort setups met zulke prestaties toch 400+ sized quads met 8inch props of meer zelfs.
B330 onderscheidt zich als eerste Gopro FPV platform van zo'n grootte wat super strakke prop free view beelden kan maken met meer dan genoeg ruimte door de H design.
Dit is uiteraard ook mogelijk, omdat de hele setup op 6x45 props gebasseerd is. Goede 6x45 props zijn makkelijk in staat om tot ~1,2kg Thrust te leveren! Cobra 2208 power!
Daarnaast opent een dergelijk design ook allerlei opties zoals gemakkelijk gimbal dragen. Sterker nog er is een adapter plaatje voor een gimbal, maar daar hoop ik later wat meer over te vertellen.
Dit is mijn B330

Setup
Frame: Blackout 330 Blackout Mini H Quad | Home
Video: 600mw 1.3ghz Vtx + Cloverleaf
Onboard Rec: GP3 Black
Prop: HQprop 6x45
Motors: Cobra 2208 2000kv (Multirotor edition prototype)
Battery: 4S 45C 2200mAh nanotech / 65-100C 2250 nanotech
FC: naze32 acro
ESC: 20Amp Simonk ZTW multirotorparts home English
Cobra 2208 4S + 6x45

Een korte verslag over de opbouw.
Daar is die dan eindelijk. B330 PDB

PDB aan de bodemplaat

Dirty plate bovenkant

Zij aanzicht

Dirty plate onderkant.

En dan doen we de armen eraan

Dan kan de electronica erop

Wat extra afstand creeren tussen de clean en dirty plate, zodat alles er netjes op past

Een klein beetje hotglue op de contacten. Sorry voor een onscherpe foto. Dat had ik niet in de gaten tijdens het maken

Vervolgens de clean plate erbovenop

(Dit is overigens een foto van de Prototype V2 zonder PDB)

LED POWER!

Mijn huidige PID's:

Video Sectie:
Videos wat tot nu toe gevlogen zijn met de prototypes.
Metall style:
UPDATE 13-10-2014:
Update naar MN2208 2000kv Tiger motoren
Settings momenteel:
looptime = 2400
tpa_breakpoint = 1350
Tpa = 0.45
En de pids:

Tpa breakpoint moest omlaag om maximale uit de pids uit te halen. Tpa begint vanaf de hover throttle liniear naar full throttle. Op deze manier heb je de beste pid instelling op iedere throttle range.

Eerste echte vluchten na wat tuning:
Foto na de vlucht:

en de vlucht zelf
Laatst bewerkt door een moderator: