![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Mhhh, heb maar eens een kist met transport schade van de schap getrokken. Kist ligt er al heel lang (jaar of 3 a 4 denk ik) en is redelijk "trashed", echter wel reparabel en ik heb toch niets te doen verder Het gaat om een T-45 Hawk van Will Hobby. Spanwijdte: 1400mm Lengte: 1430mm Gewicht: +/- 5kg Motor: 7,5 - 15cc 2-takt / 15 - 20cc 4 -takt Besturing: hoogte, rol, richting, motor, flaps, gear, remmen. Servo`s: +/- 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De schade: ![]() ![]() Wel geinig: ![]() Bedoeling is om de schade eerst te repareren. Dit gaan we doen door een aantal rompspanten en liggers te maken. Als dan de vorm er weer in zit wat matjes plaatsen, plamurn,schuren en spuiten. Als aandrijving zitten we te denken aan turbine of EDF. Je ziet ze op het net ook met een Dynamax fan en 15cc OS, maar dat gaat er zeker niet in. Als EDF zou een 100 - 120mm fan moeten volstaan, maar ik neig meer naar turbine Op het net zie je ze met MW44, MW54 en P60. De P60 is misschien iets aan de maat, de MW44 schijnt perfect te zijn. Landingsgestel kan fixed, maar retracts is de bedoeling, goedkoop setje erin, mooie knikpootjes eronder en gaan. We zullen zien, eerst maar eens repareren
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Thanxs, ga rustig aan doen
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Tja, dan moet je bij de eigenaar van de shop zijn Op den duur is deze blijven liggen en nu mijn F15 "af" is ben ik bang dat ik me ga vervelen ikke? en vervelen? ![]() Dus heb hem maar van de schap getrokken, misschien levert ie dan naast plezier nog een keer wat op
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: moorsele Leeftijd: 16
| Citaat:
ja das waar hoe meer modellen hoe meer plezier
__________________ Joren | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Rolroeren zitten, vleugel is nu ook 1 deel
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Net voor het samenvoegen: ![]() Zo "krom" is de romp nu: ![]() Met een plaatje erin trekt ie recht: ![]() En wat afgewerkt: ![]() Nu even aan de rompspanten beginnen.
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Met 2 nieuwe rompspanten erin wordt het geheel al een stuk rechter maar ontkom er niet aan door een deel opnieuw vorm te geven. Even kijken hoe of wat. (mhhh dacht dat ik langzaam aan zou doen
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2005 Locatie: Gouda Leeftijd: 57
|
Rustig verwarmen met een fohn. Af laten koelen in de juiste vorm. Zodoende kom je al een heel eind. Zorgen, dat de plaats welke de goede vorm heeft, afgeschermd wordt. (Anders blijf je aan de gang....)
__________________ Een kippenveer kan je ook niet kapot gooien |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Kom er niet onder uit om zowiezo wat te vernieuwen zitten een paar gaten in die toch ook weer dicht moeten. Nadeel van deze bouw"snelheid" is wel dat ik binnenkort moet uitkijken naar een klein lief turbinetje Hoe we dat dan weer gaan doen Naja, eerst maar eens bouwen wie weet hoe lang het nog duurt
| | |
| | #12 (permalink) |
|
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Kissie mag binnenkort mee naar huis. De Extra is vrijwel af dus heb weer de volledige ruimte ter beschikking, kan ik thuis weer verder knutselen `s avonds
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Yep Maar hoop dat het na de reparatie minder opvalt
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |