![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
|
@Melvin. Leuk om dit allemaal te lezen, ja die Berto sleurt je wel over de streep Hé Jitze, turbuine? gaan ze helemaal uit hun dak op Dordrecht of kom je dan ook jetten op Rozenburg? Help ik je wel van de regen in de drup ;mrgreen: net als met Berto gebeurt is, blijkt ongeneeselijk Groetjes Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 59
|
hey , hier kun je meer zien , gr rene ‪vision maiden 0002‬‏ - YouTube
__________________ Brullen maar weer met die spullen!!!!zie rmt website. foto,s en video.s http://www.youtube.com/user/rmt?feature=mhee |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
@ Tadango: Hey, daar was ik naar op zoek, heb m gezien via t forum maar kon t linkje niet meer vinden! Top! Dank je wel! Kan ik lekker kwijlen.... @ Rene Microturbine: Dank je, mooi filmpje! Leuk om de kist te zien vliegen en eens andere kleuren te zien! Ideen opdoen en wederom kwijlen! Citaat:
Jazeker, die Berto trekt je wel over de streep! Nou ja, eigenlijk is het de schuld van jouw EX Velox XL.... Die heeft Berto over de streep getrokken en is later verkocht aan een collega van me, Dannyp47, die mij weer aan heeft gestoken hahaha! Eigenlijk moet ik jouw dus bedanken haha! Maar Odoorn? Wanneer en hoe laat? Lijkt me leuk, paps is ook modelvlieger en woont in de buurt daar! Maargoed, weer even een kleine UPDATE: De kist is nu zo goed als ingeregeld, maar ben bang dat ik gedwongen wordt om toch een andere zender te kopen... Ik heb maar twee tweestanden schakelaars en de mixer werken niet op het aux kanaal, kortom, Je kan bij de MX12 dus geen switches vrij maken door het gebruik van mixers.... De gear switch is flap geworden, omdat je via dat kanaal een rocker switch kan inmengen die als drie standen schakelaar fungeert. Heb ik er dus nog een over en via die mixer stuur ik de remmen aan (gemixt 80% Down op Elevator = brakes on) Hoe ga ik mn turbine dan staks aan en uit zetten??? Zal U4eake nog even contacten, die vliegt zn T22 Warrior ook met een MX12 Dan nog maar eens hobby'en, misschien wat kanalen samenvoegen middels de powerbox, even pielen nog Hier nog een filmpje over de flaps.... (Zo goed herman????) Verders heb ik de stickers van de staart verwijderd en de cockpitkap ontdaan van zn grijs gespoten cockpit om er een ander model & kleur aan te geven: ![]() En zo is ie dan in t kleurtje!
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* Laatst gewijzigd door PH-MEL; 3 oktober 2011 om 21:38 | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
De turbine tijdelijk gewoon met 1 kabel aansluiten, dan de trim gebruiken voor aan en uit maar dan kan je nog even voort met de MX12. Wil je een handzender behouden? Anders heb ik begin 2012 wel een MC19 voor je Gaat helemaal goed komen hoor
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juli 2004 Locatie: doetinchem Leeftijd: 62
|
zo heb ik de hoofdwielen nu zitten,kan net i.v.m.vleugelbuis harthouten blokken 100x100x10mm in vleugels gelijmd ![]() Uploaded with ImageShack.us |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2006 Locatie: Diest, België Leeftijd: 40
|
Ja, ik zet de turbine ook aan en uit via de trim van de gas. Trim helemaal naar beneden is turbine uit en trim in 't midden is "run". Een voordeeltje is dat je niet per ongeluk tegen je switch kan duwen en de turbine in de vlucht uitzetten. Meestal trek ik de trim tijdens het taxiën na de landing al naar beneden. Als ik dan na het taxiën het gas dichtzet gaat de turbine vanzelf ook uit.
__________________ www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
@berto haha! Nou, als ik de post van jou en u4eake lees dan kan ik gewoon aan de gang! Nog geen mc19 nodig, als er dan wat anders komt ga ik tegen die tijd nog even rondkijken! @henk: super! Bedankt! T zijn geen retracts dus, had ik inmiddels ook al in je maiden filmpje gezien. Wel een mooi gear zo, maar t mijne volstaat nog, zal t dus maar zo laten. Overigens zag ik dat er op mijn epoxy gear ook nog een mat carbon is geplakt. @u4eake: aha! Das wat berto ook al zei. Trim vol down gaat de ecu naar de normale shutdown procedure, met cooldown dus? Heb jij dan op je trim vol up de "emergency" shutdown zitten? (je turbine uit zonder cooldown) Iemand al n mening over mn nieuwe cockpitkap???
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Cockpit is beter dan die loslatende verf die de eigenaar voor mij erop gemaakt had, dat zat niet super. Hij glimt ook super zeg, wist niet dat hij dat nog in zich had Ik heb ook overal turbines op 1 kanaal. Emergancy shutdown ga ik vanuit nooit nodig te hebben. Ik vraag me af of ik er dan ook wel aan zou denken.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Dank je, haha, ja dat glimmen he... Mn vriendin zegt al dat k tegenwoordig twee dochters heb hahaha! Beetje commandant doet wonderen! Verf liet inderdaad los, heb daarom nu hoogglans gepakt. De oude verf veeg je er zo af met een beetje thinner. Bleek ook dat de kap eronder niet geschuurd was... Nu wel... En een wat snellere look!
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Trim naar beneden is shutdown met cooldown bij mijn jetcat. Emergency shutdown heb ik niet en kan je niet op de trim zetten dacht ik, dan heb je een 3 positie switch nodig. Maar wanneer ga je die emergency shutdown gebruiken ? Als je kist in de fik dreigt te vliegen ? Beter dan een CO2 blusser bij de hand hebben. Als je kist dreigt te crashen, om brand te vermijden ? Als die hete motor door je kerotank vliegt gaat die toch wel in de fik. Daarenboven is shutdown zonder cooldown slecht voor je lagertjes en lagertunnel want dan krijgen die het flink warm. Ja hij blinkt nogal die vision. Net een nieuwe ! Cockpit is VEEL beter zo. Mag best gezien worden.
| | |
| | #42 (permalink) | ||
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Citaat:
De normale afzet procedure is dat bij het afzetten van de motor deze eerst optoert naar +/- 50.000 toeren om dan de brandstof af te sluiten en de motor af te laten slaan, daarna volgt de cool down procedure van de motor tot onder de 100 gr. celcius. Bij de emergency afzet procedure wordt de motor direct afgezet zonder eerst op te toeren, direct brandstof afkoppelen dus. Daarna volgt de normale cool down procedure van de motor. En ja, dat werkt alleen met een 3 standen schakelaar. Maar je motor koelt altijd af. Emerency cool down zou je kunnen gebruiken als je het veld afschiet bij een landing en de motor direct uit wilt hebben. En ik heb dit als fail safe geprogrammeerd. Ach en bij een crash helpt soms heel weinig
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | ||
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Nope, is de motorenshop haha! Ja, idd ff rustig dagje, kan je beter maar wat te hobbien bij je hebben, anders duurt de dag lang en als je thuis bent ben je niks waard!
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Thanks for the heads up berto! Mmm failsafe programmeren... Ja, weer een idee... Ook nog nooit gedaan, maar dat werkt volgens mij alleenet een pcm ontvanger, zoek dus nog een ontvanger: graupner spcm20.... Iemand???
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* Laatst gewijzigd door PH-MEL; 8 november 2011 om 23:08 |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Ik heb zo'n graupner spcm20 in mijn T22. Zeer goeie ontvanger, nog nooit een failsafe gehad en afstandstest met ingeschoven antenne kan je 100 passen lopen voor je signaalverlies krijgt. Berto, inderdaad wat verwarring, zo bekeken heb ik altijd "emergency" shutdown. Het optoeren naar 50000 gebeurt bij mij dus manueel tijdens het taxien. Je kan je failsafe in je jetcat ecu programmeren. Dit zodat eerst de turbine gas terug neemt, en je kan ook programmeren dat deze na x seconden failsafe situatie uitvalt. Staat allemaal mooi in de jetcat manual uitgelegd.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |