![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Zo staat de hoogteroer montage op de tekening. Dit is het en daar moet u het mee doen En het stabilo met de hoogteroeren zelf: De aansturing, imbusjes aandraaien en klaar: Een gat wat weer geblokkeerd wordt, dat wordt weer even vijlen: En het past Volgende keer kunnen de scharnieren verlijmd worden.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir Laatst gewijzigd door Berto; 27 september 2011 om 23:05 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
Ja, maar toen kwam ik de L-39 van C&C models tegen! ![]() Ach, ik ben blij met mn vision, eerst t apparaat maar eens vliegklaar maken deze winter en lekker gaan jetten! Stapje voor stapje!! Ik kom zeker de nieuwe aanwinst eens bekijken bij je! Leuk!
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juli 2007
|
Berto, zie ik het nou goed? Die twee inbusjes drukken alleen tegen dat vierkante stuk alu aan? Ze schroeven niet een stuk in dat alu? En dat is de aansturing van je hoogteroer? Is het niet verstandiger en eenvoudig om dat vierkante stuk alu te boren en te tappen en twee boutjes er een stuk in te schroeven? Liefst met wat borgingsmiddel. Of is het vierkante deel van het hoogteroer waar dat stuk alu invalt zo stevig dat dat niet vervormd als die inbusjes geen grip meer hebben? Aan de andere kant, jij sleutelt de hele dag aan vliegtuigen en ik ben maar een computer-nerd. P.S. Tot straks op de hei!
__________________ Full Throttle Fury! Laatst gewijzigd door Fraggy; 28 september 2011 om 11:05 |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Heee computer-nerd Op zich valt het "slappe" wel mee, in het hoogteroer zit een stukje alu U-profiel verlijmd waar de imbusje in vast houden en waar de alu vierkant profiel precies in valt. Wel laat ik de imbusjes iets verzinken in het alu vierkant profiel. Maar het zit stevig genoeg, heb ook geen berichten nog gehoord of gelezen dat het zo niet werkte. Borgmiddel komt er sowieso op Zie je straks. Grt, Berto.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Tja, dat je het nog niet gehoord heb wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren he
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2006 Leeftijd: 43
|
als eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. ik zal alles maar goed checken. jet legend staat niet zo goed bekend bij de vliegers die veel meters maken. vleugels die breken. chinees alu is net xo sterk als hollands karton. |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Hee Herman, daar heb jij helemaal gelijk in. Hee Peter Jan, Ook hier even buurten? Klopt helemaal, zo schijnen ze ook te kunnen lijmen met lucht, een techniek die ik (en waarschijnlijk velen met mij) nog niet de baas zijn. Brekende vleugels is wat minder, zal eens kijken hoe goe deze verlijmd zijn. Thanks. Vanavond weer wat meters gemaakt met m`n F-15`tje (naast de L39 is die echt klein
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
|
Hey man, mooie kist joh! (al dan niet welke fabrikant, ginne ervaringen mee.....) Heb zelf ooit op het punt gestaan deze kist zelf te mallen, dezefde formaat 1/5, paar jaar geleden in 2000. Ik wilde toen een uniek projectje, tekeningen reeds gemaakt, de JG100 turbine had ik er toen speciaal voor gemaakt. (12kg) Ben zelfs 2x naar de fabriek aerovodogy geweest nabij praag en heb een héle berg foto's en zeer goede 3-zijden tekeningen. Nét toen ik met de mallen wilde gaan beginnen hoorde ik dat Airworld deze inmiddels had gemaakt, zelde schaal en héél gedetaileerd voor toen. Erg balen maar kon de motovatie voor komplete mallen niet opbrengen. Toen maar als tussendoortje de Avonds F16 gekocht..... Tis in principe een hele goede vlieger, immers, de echte is ook een trainer en met goede vlieg eigeschappen gebouwd. Een gewone conventionele vleugel, tiptanks voor langs stabilisatie (werken als winglets) en het is ook nog eens een hele schone bak vind ik.... Inmiddels zijn er 10 miljoen van deze kistjes in diverse maten dus mij zie je er niet snel meer mee. (zegt diegene die F16's vliegt ha ha ha.... Groetjes, Gerald |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Hee Gerald, leuk dat je ook hier weer even komt buurten Yep, is wel een "zo veel uit een dozijn kist" maar ken er daar meer van Maar dat heeft vaak ook wel een reden en dat is dat ze goed vliegen, denk ook dat dit een betere kist is voor het "begin werk" al is het een beetje groot beginners maatje Maar ook wel weer een kist waar ik iemand eerder mee zou laten laten vliegen aan de kabel dan met de F-15, misschien gewoon een gevoel maar toch. Dus in meerdere opzichten een beter demo model waar hij dus ook puur voor gebouwd gaat worden. De kist ziet er verder ook wel mooi uit, jammer van het buiten de mal gespoten maar met een kwastje en wat verf is dat ook wel een stuk minder opzichtig te maken. We zullen zien. Grt, Berto.
| | |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
Maar ook wel weer een kist waar ik iemand eerder mee zou laten laten vliegen aan de kabel dan met de F-15, misschien gewoon een gevoel maar toch. Aha! Morgen klaar???
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Nee, dat dan weer niet
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Hehe Chats en forums niet door elkaar gooien Peter Jan, krijg je soms hele mooie verwarringen van ![]() Ben hier maar weer een beetje aan het prutsen met de hoogteroer aansturing.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |