![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Zo het de hoogteroer aansturing is klaar, de scharnieren zijn verlijmd. Enige wat nu nog rest is de aansluiting van de servo. Ben nu ook even aan het vechten met het richtingsroer, wil die toch proberen binnen te houden. Zal zo eens foto`s plaatsen.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
En de hoogteroer aansturing: Denk dat ik de aansluiting maar eenvoudig hou, dit verdwijnt onder het kievlak:
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Dat kwiklinkje ziet er wat klein uit, vergeleken bij de rest. Ik zou er zoiezo nog een borging omheen doen.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Nou dan maar eens verder met het richtingsroer. Dit is de aangegeven methode van JL: De pen die op de servohevel zit en in het alu profiel valt heeft veel speling met kans op flutter. En da`s niet goed ![]() Echter zijn alle aansturingen inwendig dus wil eens kijken of dat bij het richtingsroer ook wil lukken. Wil het nu zo gaan uitvoeren:
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Dat lijkt goed, alleen hoe monteer je de servo als het roer gelijmd is? Of beter gezegd, hoe haal je ooit de servo weer los?
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
zo te zien zit de servokrans niet in de servo geschroefd. Je monteert dus eerst het rudder en dan schuif je van onder de servo ertegenaan. Dan de servo vastschroeven en klaar is Berto.
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Heee Herman, De kwiklink op je eerste reactie heeft een asje van 2mm en wordt geborgd met een C-clip. De servo van het richtingsroer wordt tijdens montage in de servohevel gedrukt, het roer kan verder niet omhoog dus het kan ook niet los (althans dat is het idee, nu de uitvoering nog
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Ja, dat kan ook natuurlijk
| | |
| | #40 (permalink) |
|
NU het richtingsroer even ligt te drogen maar eens een vleugel erbij gepakt om de rolroeren en servo`s te gaan monteren. Dit staat er op de tekening: En zo ziet het er in het echie uit. De tiptank waar de rolroerservo in komt: Bekende alu profieletje weer: En zo moet het er straks uitzien: Nu even wachten tot de lijm van de rolroer scharnieren gedroogd is, dan kan ik hier weer mee verder.
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2007 Locatie: Ureterp Leeftijd: 37
| Citaat:
Ik lees net je draadje pas, Gefeliciteerd met een heeeeeele mooie kist. Die van C&C heb ik ook al gezien en me eraan vergaapt. Misschien een mooie opvolger voor de sting. gj
__________________ Wie niet in staat is om fouten te maken, is nergens toe instaat ! | |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Heee Gert-Jan, leuk dat je hier ook weer meeleest. En Jah, C&C heeft wel een paar leuke kisten, je hoeft ze nu in ieder geval niet meer ver te halen En beide rolroeren zitten: Alsook richting, denk dat ik wel tevreden ermee ben: Nu even alles opruimen en kijken of ik morgen een begin aan de flaps kan maken, da`s wel wat meer werk Grt, Berto.
| | |
| | #44 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 september 2007 Locatie: Ureterp Leeftijd: 37
| Citaat:
Gert-Jan
__________________ Wie niet in staat is om fouten te maken, is nergens toe instaat ! | |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Hee Pieter dat klopt, mits zij het natuurlijk op voorraad hebben. Zij laten meestal een batch van tig modellen maken. En anders duurt het een week van 4 tot 8. @ GJ, ja hoor servo kan niet naar onder toe en rudder kan niet omhoog.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |