![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Kan ik me niet voorstellen. 35Mhz is gevoeliger voor storing van de gepulsde motor aansturing. Ik merk er nooit iets van met 2.4g
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 30 mei 2007 Locatie: Scherpenzeel
|
Zoek eens naar de specs van je ontvanger. Zoals bij mij adviseert weatronic minimaal 100mm ruimte tussen je ecu en ontvanger te houden. Wat de impact zou zijn wanneer ik dit negeer is helaas nergens te vinden.
__________________ Mischa
|
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2011
|
Vandaag maiden kunnen maken met de salto. Bij het opstijgen gaat hij onmiddelijk op zijn neus en het duurt zo een 20 meter vooraleer hij vlak komt en dan nog eens evenveel vooraleer hij opstijgt. Hier zal ik toch nog iets moeten op vinden. Het vliegen zelf verloopt voortreffelijk, vliegen gebeurt op een kwartje gas en full power jaagt hem binnen de 5 seconden in de wolken. Extreem overpowered dus. Het meest verbazende kwam wanneer ik de motor uitzette voor de landing, man dit ding zweeft nogal. Ik heb 2 cirkeltjes moeten trekken en dan de landing inzetten met volle remkleppen en butterfly samen. Ik ben er zeker van dat ik kan thermieken in de zomer. Kortom geslaagde namiddag. |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
Van harte! Wellicht op snelheid brengen met 1/2 gas? Zit ik ook nog aan te denken. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Heb ik geprobeerd; Heel voorzichtig gas opbouwen zorgt ervoor dat heel voorzichtig zijn neus tegen de grond word gedrukt, pas als ik dan nog wat gas bijgeef begint hij vooruit te kruipen. Ik denk eraan een soort sleeplus uit staaldraad vooraan onder zijn neus te monteren, deze zal niet opvallen als je niet weet dat hij er is en toch de neus van de grond houden. grtz A |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Gisteren geprobeerd op te stijgen met de sleeplus en het resultaat was nog slechter dan vantevoren. De staaldraad zorgt voor nog meer weerstand en lijkt zich wel in te graven. Ik heb hem er terug afgehaald en heb 4 heel mooie starts en vluchten kunnen maken. Ik houd met mijn voet het topje van de staart naar beneden en geef volgas en full up. Als hij zich vanonder mijn voet trekt en onvermijdelijk op de neus gaat concentreer ik me tenvolle op de rolroeren om hem zo vlak mogelijk te houden en na een tiental meters komt de neus omhoog en stijgt hij op. Het is een beetje wennen maar het lukt wel hoor. Ik heb nu ook enkele full throttle passes kunnen maken en het is echt indrukwekkend, ik schat dat hij rond de 300kph haalt in vlakke vlucht. Ik wil niet weten welke krachten er op de vleugels komen Ook de acrovlucht is geen probleem, de vleugels buigen nauwelijks door bij snelle loopings en rollen doe hij als een extra 300. grtz A |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Klinkt heel goed, en indrukwekkend
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Je kan er niet zo heel veel van zien maar om eens een idee te hebben hoe snel hij gaat, gefilmd met een gsm: Team Velocity Supersalto - YouTube |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2007 Locatie: Alphen ad Rijn Leeftijd: 35
|
so-de-ju! Dat gaat lekker zeg! Heb niet zoveel met zwevers, maar dit is echt wel indrukwekkend.
__________________ Pilot-RC SBACH 25% 30CC ..:.. HET Tucano ..:..Goudse ModelVlieg Club ..:.. KJ-66 Turbine (BOUW!!) |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Een vraagje over mijn Wren MW54 mk3. Telkens deze een run gedaan heeft moet ik de ECU uitschakelen en terug aanzetten vooraleer ik terug kan opstarten. Ik veronderstel dat dit iets typisch Fadec zal zijn, want een Jetcat kan je zoveel als je wil opstarten en uitzetten als je wil zonder de ECU te moeten uitzetten. Nu zou het voor mijn zwever heel handig zijn als ik eens bij een rustige zweefvlucht mijn motor op grote hoogte zou kunnen uitschakelen en na wat zweven hem op lage hoogte terug zou kunnen opstarten. Kan ik de ECU op één of andere manier bijstellen dat dit wel mogelijk zou zijn. grtz A |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Kan dacht ik niet, stroom moet eraf. Electronische switch kan wel Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
| | |
| | #30 (permalink) |
|
De salto heeft intussen al heel wat vluchten gemaakt en is verbazend sterk voor een zwever. Ik durf nu volgas rondvliegen en aan een eind boven de 300kph passeren. Het opstijgen doe ik uit veiligheidsoverwegingen weer met de bungee, anders ging het vroeg of laat eens serieus mislopen. enkele fotos: High G-force |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |