![]() |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2003 Locatie: Delfzijl
|
ja Gerald we zijn blij met onze 110mm hoofdwielen ga alleen bij Behotec navragen of ze voor Herman ook een setje off road willen maken hihi nr.1 ligt al bij de spuiter die is volgende week klaar dan die van Herman en dan die van mij mooi alledrie klaar voor onze jetmeeting en dan zijn er nog drie te gaan zodat al onze jetvliegers binnen de club een lavi hebben gr.Pieter
__________________ the sky is the limit |
| | |
| | #78 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 59
| Citaat:
knap gevlogen Herman, veel goede vluchten toegewenst!! groetjes rene.
__________________ Brullen maar weer met die spullen!!!!zie rmt website. foto,s en video.s http://www.youtube.com/user/rmt?feature=mhee | |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 september 2007 Locatie: noord holland Leeftijd: 32
|
Congrats! Ik kom hem 18 maart eens bekijken, uiteraard met de twee andere broeders ernaast!
__________________ Vision Turbine Trainer*Somethin Extra*Hegi Piper Super Cup*CG Extra 300*Great Planes P51D Mustang*Multiplex Alpha*Robbe Arcus*Gentle Lady*IHL Junior para*Futaba T12FG* |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 62
|
Leuk filmpie Herman, lijkt wel of die kist bij de maiden ff met opzet door de modder wilde, misstaat trouwens niet die modder aan de onderkant, ik zou hem zo in de kleur spuiten, heeft wel wat. Ik wens je vele prachtige vluchten toe Ik ga jullie zien op de jetmeeting aldaar @Pieter Eerbiedwaardige grote vriend, bedankt dat je de foto's van Herman mij even prive stuurde Gr Japioo |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Hee Herman en Lavi consorten, gefeliciteerd met de geslaagde maar wat vieze maiden Gaat helemaal goed komen we zullen ze op de diverse meetings wel voorbij zien komen. Grt, Berto.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #82 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Bedankt allemaal! Inmiddels ligt de lavi uitelkaar voor een schoonmaak beurt, kleine aanpassingen en voorbereiding voor het spuiten. Daarna cockpit maken. Onderstel ga ik proberen iets aan te passen qua positie. Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
|
@Herman. Net nog effe de vliegfilm eens goed bekeken, zwaartepunt zit na de 2e vlucht lekker kritisch maar wel lekker direct op je hoogte roer reactie, en laat zich daardoor met behoorlijk a.o.a. aanvliegen in de landing, haalt dan mooi de snelheid eruit. Dat stuiteren van je neuspoot kun je een beetje ondervangen door de poot inwendig op te vullen met zuurvrije vaseline, dit spul is lekker kleverig en dempt daardoor de stuiterneiging. Groet Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from Laatst gewijzigd door Ger Kovacs; 29 januari 2012 om 17:51 |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Hey Ger, De poot voor veert nauwelijks. Stuiteren komt niet door de veer. Als je hem achterover zet blijft hij gewoon staan. De achterpoten moeten iets naar achteren, ook iets schuin dan moet hij de kist liften over het draaipunt. Zwakkere veer voor en vet zou wel eens kunnen dempen. Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #85 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 42
|
GEFEliciteerd herman , zag er mooi uit. wel veel snelheid bij de landing maar zal wel normaal zijn voor een jet.
__________________ Solo pro|W 36*2,60,v120d02|T-rex 100,700n,726g|Henseleit MP-XL-E|SAB goblin 700|FF10 Calmato*3|Cai Razor turbine|Saab viggen|Axar models yak 54|Super sirius|12FG| |
| | |
| | #86 (permalink) |
|
Nee, de laatste landing was erg snel omdat ik hoog de landing inzetten en laat het gas eraf haalde. Ik wou kijken hoe hij zich dan gedroeg. Omdat hij zo mooi binnen kwam ook maar aan de grond gezet. Normaal gaat dat nog een stuk langzamer, al zal een jet altijd wat sneller binnenkomen.
| | |
| | #87 (permalink) |
|
| | |
| | #88 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 december 2010 Locatie: Zwolle Leeftijd: 42
|
huh, jij bent toch de piloot? confused!
__________________ Solo pro|W 36*2,60,v120d02|T-rex 100,700n,726g|Henseleit MP-XL-E|SAB goblin 700|FF10 Calmato*3|Cai Razor turbine|Saab viggen|Axar models yak 54|Super sirius|12FG| |
| | |
| | #90 (permalink) |
|
De lavi staat sinds zaterdag bij de spuiter, dus maar begonnen met de cockpit. Ik had mallen getekend van de cockpit en met foto's heb ik een indeling gemaakt. De piloten er zo inplakken leek me niets, er moet toch echt wel een stoel in en ook iets van een instrumenten paneel. Niets schaal, maar er moet iets zitten. Dus eerst eens opzoek naar foto's....... en die zijn er van een lavi toch niet zoveel. Toch heb ik iets gevonden wat bruikbaar is, van een statisch model ![]() ![]() Kijk, daar hebben we heel veel aan De kap is ook wat hoog waardoor de piloten verzonken moeten worden (zelfs de halve piloten die ik hier heb). Helaas zit er veel onder de kap waardoor je niet erg diep de kap in kan. Ik wil 2cm diep, dat moet net genoeg zijn om de piloten te laten passen en geeft een beter beeld. Achter wordt dat een probleem, daar zit de hoppertank in de weg. Nu steekt vooral de bovenste aansluiting er hoog uit en zit dit net tegen de kap aan. Wellicht kom ik daar nog weg met 2cm maar dan niet over de gehele lengte van de zitplaats. Het wordt dus zeker niet schaal, ook nauwelijks semi schaal. Het moet een stoel lijken
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |