![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2011
|
Hallo; Ik heb vandaag een klein Jet 1A gastankje in mijn toestel met Jetcat P120 gemonteerd zodat ik deze makkelijk zou kunnen opstarten zonder mijn grote gasfles er te moeten bijhouden. Bij mijn Wren Mw54 heb ik al jaren hetzelfde systeem ingebouwd en werkt dit feilloos. De P120 daarintegen krijg ik niet opgestart op deze manier, hij start op, ontsteekt meteen maar na een goede second of zo is het gas al op en is het over en uit. Verbruikt deze zoveel meer gas, of doe ik iets verkeerd? grtz A Laatst gewijzigd door Antony; 2 januari 2012 om 20:30 Reden: schrijffout |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Reducer op de gasleiding. Als je druk wegvalt doet hij niets meer. Knijp de leiding maar eens goed fijn met een tang oid, gaat vast beter. Meestal knijp ik een stukje messing buis fijn en stop dat in een slang. Simpel en werkt goed. Kwestie van proberen totdat je de juiste doorvoer hebt.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2011
|
Ik heb zonet de gasleiding bij de motor geknepen met een luchterklemmetje en een plaatje, maar het was nog niet voldoende. Blijkbaar was mijn startgas niet geschikt om een on board tankje mee te vullen. Als ik de bus omgekeerd houd komt het gas er niet vloeibaar uit, wat nodig is om een tankje goed vol te krijgen. Even een ander merk van gas genomen doi wel vloeibaar is, en nu start hij perfect op met het kleine tankje. grtz A |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 maart 2005 Locatie: waalre/demen Leeftijd: 24
|
kun je niet zo'n aansteker vulling butaangas proberen? daarmee vul ik meestal mijn minitoorts, en dat komt er vloeibaar uit. Ik weet niet of dat het juiste gas is.. Aansteker vulling 300ml - Overige - Headshop - Dutch-Headshop Gr. rik |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2005 Locatie: Gouda Leeftijd: 57
|
TIP...Het te vullen busje even in de vriezer plaatsen. Hierdoor (maakt niet uit met welk gas) is je busje zo gevuld. Beter is om in de winter butaan/propaan mix te gebruiken. heeft wat meer druk als het koud(er) is. Alleen Butaan heeft onder 10 graden erg weinig druk. Die busjes (butaan/propaan) haal je in de bouwmarkt (soldeer branders/onkruid branders etc.) Ook deze bussen kan je onderling vullen ( dus kleine beetjes overgebleven in een bus samen gieten). Hoe voller de bus hoe langer druk op peil blijft. Bus koelt sterk af indien deze bij starten gebruikt wordt....
__________________ Een kippenveer kan je ook niet kapot gooien |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |