![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |||
| Lid sinds: 15 november 2003 Locatie: Tilburg
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Groetjes Robert
__________________ Ginne stresssssssssssssssssssss | |||
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Hallo Jaap, Hiervoor heeft hij een digitale toerenteller (Vellerman kit) aangeschaft bestelcode K2625 en deze kost 32,50 euro. http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=9060 Verder heeft ie een schakelaar tussen de 2 piezo staan zodat hij van de linkse naar de rechtse Piezo kan schakelen. Met een regelbare voeding bepaald hij het toerental. Groetjes Robert
__________________ Ginne stresssssssssssssssssssss |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 62
|
Hoi Robert, Bedankt, ik ga gelijk ff snuffelen bij Piet in Arnhem die heeft ook veel op elek gebied en als ti het heeft koop ik het gelijk, zo niet bestel ik het via Velleman, kheb al ff gekeken en lijkt me wel wat. Kmoet mogge toch na Duitsland om onderdelen voor men turbo op te halen en kom ik langs Arnhem, dus kank ff kieken. We zullen de tam tam gewoon ze`n werk laten doen hihi is een goede, ik doe mee. Ma ik snap niet hoe je met een piezo een toeretal kan meten zoals je eerder schreef en hoe je een setje van valleman de rpm meet ma hoor ik mogge wel denk ik, als ze het hebben natuurlijk. Zo niet spreek ik je weer aan hoor |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Hallo Jaap, Ik denk dat er een foutje is in de communicatie. De Piezo wordt alleen gebruikt om de onbelans te meten. Voor het toerental zit er een aparte optische sensor op de ballanceerbank. Ik heb het ff op de foto aangegeven in mijn eigen boerentaaltje ![]() By the way ff tussendoor, heeft er iemand een adres waar je de turbinewielen,compressorwielen en lagers kunt bestellen? Het adres wat ik had is helemaal over gegaan op de 71 mm turbines dus ben zoekende naar een nieuw adres liefst ook nog een beetje in de buurt. Anders zal ik volgend jaar naar Spanje op vakantie moeten in de richting van Artes Groetjes Robert
__________________ Ginne stresssssssssssssssssssss |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 62
|
Hoi, Hee leuk dat je ff het hier duidelijk maakt ik begreep het al niet een piezo als opnemer voor rpm, maar tis me weer helemaal duidelijk Robert. Ik was vandaag bij Medusa, die hebben nog compressorwielen 66 mm en ook NGV. www.plastikturbine.de kijk daar maar eens Ik heb het turbinewiel en NGV bij Dierter besteld, zal volgende week wel bij mij wel binnen zijn. Dieter Albisser dit adres heb ik van Gerald dan zal het wel goed zijn. dalbisser@bluewin.ch |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Guest
|
Goedendag beste mensen, Ik heb jullie discussie gevolg via deze forum. Kunnen jullie mij ook helpen aan bouwtekeningen en advies voor het bouwen van een balanceermachine. Deze balanceermachine wil ik niet gebruiken voor turbines maar voor lichte krukassen voor motorfietsen. Met vriendelijke groet, Rob Brons |
|
| | #24 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 september 2006 Locatie: Merelbeke Leeftijd: 48
|
Allen, Ook ik ben geïnteresseerd. Hoe bepalen jullie waar het gewichtje dient te komen (of waar weg te slijpen)? Je moet toch ergens een referentiepunt hebben? Of zie ik dit verkeerd? Jaap, Gerald of Robert, kunnen jullie het balanceer proces even toelichten? Vroeger (ong. 15j terug) had de firma waar ik werkte een groot balanceer apparaat, maar dat werkte met 4 sensoren: twee meetvlakken en zowel in vertikale als horizontale richting meten. Luc |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2004 Locatie: Elburg
|
.Op de as heb je door middel van een zwarte streep een markering aan gebracht. De sensor die je om de as kunt draaien ziet die. Wat je op je scoop nu ziet als de as draait een blok golf bij elke omwenteling gaat de spanning even van hoog naar laag. Het andere kanaal zie je bij onbalans een sinus door nu je sensor zo te draaien dat de blok golf precies op het hoogste punt zit van je sinus weet je precies waar het onbalans zit Met vriendelijke Groet, Gerrit Jan
__________________ G J Broekhuizen zelfbouw turbine,s |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Guest
|
Hoi Robert, De balanceermachine die je hebt ontwerpt ziet heel goed uit. Is het mogelijk dat je mij de tekening en de benodigdheden kunt mailen over het bouwen van z'n balanceermachine. r.brons@zonnet.nl Met vriendelijke groet, Rob Brons |
|
| | #27 (permalink) |
| Guest
|
Goedendag Robert, Na lang zoeken heb ik eindelijk een site gevonden voor het maken van balanceren. De balanceerbank die je hebt ontwikkeld ziet er goed uit. Is het mogelijk dat mij wat informatie en tekeningen wilt verstrekken over deze balanceermachine. Met vriendelijke groet, Rob Brons r.brons@zonnet.nl |
|
| | #29 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 september 2006 Locatie: Merelbeke Leeftijd: 48
|
Ik heb nog een bijkomend vraagje over het balanceren. Hebben jullie een idee over de invloed van de snaaraandrijving op de onbalans? Een snaaraandrijving zorgt toch steeds voor trillingen (vooral de niet trekkende kant) Gerrit-Jan, die uitleg is duidelijk, dank je. |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 7 februari 2007 Locatie: Sint-Maartensdijk Leeftijd: 38
|
Hallo mensen ,ik zal me ook maar in dit draadje melden. De mensen die mij kennen ,weten dat ik geen problemen heb met uitbalanceren. Ik balanceer niet meer met electromotor ,met snaar. Gaf bij mij een te veel afwijkend beeld. Iedereen kent ondertussen wel de 40RS , en die heeft nu 14 uren gedraaid (215.000tpm) ,en 205 start gemaakt. Niks geen onbalans ,en lagers als nieuw. Zonder lucht balanceren was me dit niet gelukt. Als er iemand info wilt ,vraag maar. Wie van de bovenstaande forum leden heeft daadwerkelijk met z,n eigen balanceer apparaat gebalanceerd ,en wat was het resultaat? Dat zou ik graag willen weten. Robert, ik zie op je foto dat je uitbalanceerd zonder lagers , waarom doe je dit? Zitten er bij jullie lager ruis filters in? Dit zijn allemaal dingetjes die heel belangrijk zijn voor het goed balanceren. Ik hoor het wel van jullie Groetjes, Martin. Laatst gewijzigd door frema; 2 september 2008 om 22:40 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |