![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #286 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
|
Hoi, geen roet door het eten van de balanceerbank bouwers maar hier een alternatieve balanceer methode besschreven: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2388393 Volgens mij doet Gerrit Jan het ook zo? Groetjes, Gerald |
| | |
| | #288 (permalink) |
| Lid sinds: 7 februari 2007 Locatie: Sint-Maartensdijk Leeftijd: 38
|
hee , ik gebruik dit draadje even, anders leest toch niemand het. ik heb nog een balanceerbankje over voor kj type motoren alleen de sensor om de as te lezen doet het niet. voor meer info , pb |
| | |
| | #291 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2012
|
goedemorgend Ik moet als eindwerk opdracht een balanceerbank voor ventilatoren ontwerpen. nu weet ik de werking van een balanceerbank niet en heb ik ook geen flauw idee van welke componenten er allemaal nodig zijn om dit te kunnen realiseren. heeft misschien iemand van jullie wat technische documentatie voor mij? heb al heel het internet afgezocht maar nog niets van nut gevonden. Mvg |
| | |
| | #293 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2012
|
Ondertussen ben ik al wat verder met het ontwerpen van mijn balanceerbankje. maar zit toch nog met enkele vragen. Ik zou een DC motor nodig hebben die tot een toerental kan gaan van 5000 RPM ook heb ik een spanningssturing hiervoor nodig maar vind niets op het internet. heeft iemand misschien informatie die mij kan helpen? |
| | |
| | #294 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2012 Leeftijd: 44
|
Hallo iedereen. Ik heb de laatse maanden deze thread met interesse gevolgt. Nu zie ik dat iedereen Piezo elementen gebruikt als sensor. Ik zag ook dat Miklos Koncz 2 8cm speakers gebruikt. Maar nu kwam ik de volgende foto tegen : ![]() Zie topic : Balanceer systeem van Miklos Koncz Echter ik zie hier geen speakers maar een breakoutboard met een versnellings sensor van de firma Sure Electronics : Zie PDF voorhandleiding : 3-Axis low-g Accelerometer MMA7260.pdf Mijn vraag is heeft iemand hier al een keer mee ge-experimenteerd ? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |