![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #7 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 62
|
Hoi, Men balanceerbank schiet erg hard op en denk dat hij deze week af is. Dank aan Gerald Rutten voor het sturen van de tekeningen en de foto`s van zijn balanceerbank op het forum, zodat ik een prof balanceerbank heb kunnen maken, met hier en daar een wijziging. Foto`s van mijn project zullen eerdaags hier te zien zijn en ik zal ook tekeningen hier van maken, zodat anderen hier ook hun voordeel er mee kunnen doen. Tis een must zo`n bank voor iedere turbine vlieger. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hoi, Hier de eerste foto van mijn balanceerbank, er zit meer werk in als ik dacht, maar ik heb er veel plezier in om hem te maken. Hij is grotendeels klaar, maar nu de laatste dingen nog afwerken. De grootste klapper komt nog, als hij klaar is en hier een foto zal staan. Maar ik wil het gewoon goed voor elkaar hebben. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
THX Gerald, je hebt dus niet voor niets de moeite gedaan om mij de tekeningen te sturen, ik maak er iets moois van, as week is ti af. Dus moet het voor jouw een hele voldoening wezen dat ik er iets moois van maak, ik zal je niet teleurstellen. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 15 november 2003 Locatie: Tilburg
|
Hallo Jaap, Wat betreft de electronica: 2 piezo speakertjes 2 optische sensoren (1 voor het toerental en 1 voor het triggerpoint) Electronische toerenregeling 2 kanaals scoop Het is alweer een tijdje geleden maar ik weet me nog te herrineren dat er ook nog een heel eenvoudig schematje in verwerkt is met een aantal weerstanden waar de sensor in verwerkt is. Als je wil kan ik die nog wel ergens opsnorren maar ik denk dat je die ook al van Gerald ontvangen hebt. Groetjes Robert [img]![]()
__________________ Ginne stresssssssssssssssssssss |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Hoi, Oeps wat ben je snel zeg en ook nog foto`s geplaatst mooi hoor. Maar jij meet de rpm en dat wil ik ook heel graag en je gebruikt hele andere piezo opnemers als ik, dus bij deze graag meer info daarover en over rpm meting. Ik kan veel en weet ook nog wat elktronika ma ook ik heb men grenzen. khoop wat van je te vernemen. Alvast bedankt |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 15 november 2003 Locatie: Tilburg
|
Hoi Jaap, allereerst wil ik ff vermelden dat mijn vader dit vervaardigd heeft en dat wij beiden ook absolute electronica analfabeten zijn. Groetjes Robert
__________________ Ginne stresssssssssssssssssssss |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2002 Locatie: R'dam-Prinsenland Leeftijd: 62
| Citaat:
En zoek je 'n adres ? link > DIL in R'dam ... kan je 't mooi meenemen als je naar Rozenburg gaat | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2005 Locatie: Kruikenstad Leeftijd: 38
|
Da´s allemaal mooi spul zeg, petje af!!! Zelf ben ik ook helemaal geen electronica guru maar de schakelingen die hier gebruikt zijn zijn helemaal niet moeilijk. Ik weet alleen niet waarom Robert twee optische sensoren heefd gebruikt, ik heb er maar één. (Setje dan tenminste, infarood ledje en ontvanger in één blokje van Conrad. Hetzelfde principe als supermarkt poortjes systeem.) Die ene sensor bepaald triggerpunt van de scoop en vond het niet echt belanrijk bij welk toerental dat gebeurde. Voor gelijk effect gebruik ik iedere keer dezelfde spanning op de aandrijfmotor die afstelbaar is. Bij een hoger toerental kun je wel preciezer meten daar de centrifugale (centriputale voor de experts..) krachten dan groter worden en dus meer uitslag op de scoop. Die piezo sensor van Robert is trouwens precies dezelfde als die van jou Jaap, zit alleen een plastic huisje omheen. Heb ze alletwee thuis liggen en geven exact dezelfde pulse af. Op die scans staan trouwens wat schema´s maar licht ze graag als je wilt. (Moet er ook weer effe induiken) Ontzettend leuk om te zien dat er meerdere zijn met dergelijke creaties, heb ik tenminste het idee dat ik niet de enige getikte ben.... Hieronder nogmaals een foto van mijn bankje, daar kun je zien dat ik dezelfde piezo sensor heb als Robert zijn vader, alleen het plastic buiten kapje is er af. Ook hier op de binnenste trilplaat een messing busje gelijmd. Groet, Gerald |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |