![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2006 Locatie: Franeker Leeftijd: 34
|
Hallo iedereen! Zoals iedereen op dit draadje kon lezen, zocht ik een geschikte (type) jet-trainer en heb die met hulp van jullie allemaal weten te selecteren. Het is de Boomerang Elan geworden, die ik vandaag bij Digitech Turbines (Sandor) hebt opgehaald. Op verzoek van Berto houd ik in dit draadje de (op~) bouw van deze kist bij, zodat andere beginnende jetvlieger hier in de toekomst misschien ook iets aan hebben. Niet dat ik een expert ben, maar op die manier kan iedereen hier zijn of haar mening en tips op de bouw geven zodat iedereen hiervan leert. Zo, dan duik ik nu maar eens in de nieuwe wereld van Festo, luchttankjes, retracts, remmen, JR (Spectrum) 2.4 GHz (!), etc... ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Heel suf misschien, maar het begin van de bouw is álles uitpakken. Gelukkig paste de doos niet in mijn auto, dus die hebben we bij Sandor al even uitgepakt... dat ik niet de XL gekozen heb, omdat die nóóit in mijn auto had gepast. De status van het project, is als volgt: Een hele tafel vol! Ik ben onder de indruk van de omvang van de "standaard" Elan... Een doos vol met ventielen, retracts, slangen, servo's, ontvangers en uiteraard 5 minuten epoxy! Van opzij... De romp uitgepakt! Voelt nét als Sinterklaasavond... Best nog een sportieve snuit! Hier mag straks mijn "gaskacheltje" z'n werk doen! Nu maar hopen dat de Elan 146N volhoudt! Later meer! ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! Laatst gewijzigd door jolmer; 6 mei 2009 om 14:44 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2004 Locatie: Zwijndrecht NL Leeftijd: 49
|
@Jolmer. Jij bent wel heeeeeeel erg vooruitstrevend te werk gegaan. Gelijk alles wat je nog nodig had maar gekocht, (ook 5 min epoxy Als je er een beetje tijd voor vrij kan maken en zin natuurlijk staat ie binnen de kortste keren vliegklaar, de kachel had je tenslotte ook al. Nu nog effe bij Pieter, Remke en Henk afkijken hoe of dat zij de boel ingebouwd hebben en dan staat ie denk ik al vliegklaar als het 'high north' evenement zich aandient. enne perfecte keuze hoor, ga je een hoop plezier aan beleven. Ger.
__________________ A good landing is a landing where you can walk away from |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2008 Locatie: leeuwarden
|
zozo tilstra jij gaat meteen maar voor goud, erg mooi hoor hoe het er allemaal uitziet. een beetje beu van de edf jets? ben benieuwd hoe het er vliegend allemaal uitziet. gr rene.
__________________ llc-aeria, dokkumer modelvlieg club. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Zozo, wat een reacties! ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Ja, tof hè?! Ik was de EDF's inderdaad een beetje beu, steeds weer crashstarts vanaf de bungee... Vorig jaar weinig succes ermee gehad! Zo'n bungee is echt niet geschikt voor de wat zwaardere kisten. Daarom nu maar met een Jet los, die fatsoenlijk kan taxien en die een beetje gemakkelijk vliegt, óók vanaf gras! Een schaalkist komt dan later wel eens een keertje... ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Hee Jolmer da`s een heel mooi setje wat je daar allemaal aangeschaft hebt, daar kan ik alleen maar van dromen. Bij deze dus ook een abbootje en we gaan het in de gaten houden ![]() Succes met het puzzelen
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |