![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Hier idem, kon er via de open gemaakt gaten voor het landingsgestel precies bij, zittne nu dus vastgelijmmd. Ik neem aan dat jij nu ook de staartbomen diretc vastzet met de inbusbouten? Bij mij heb ik een licht probleem dat de staartbomen, en dus ook het stabilo, wat kunnen bewegen wat dus een kleine trimcorrectie soms nodig heeft. De inbusboutren strakker aandraaien is geen optie want dan draai je de staartbomen stuk. Ik ben van plan dit probleem op te lossen met bussen in de staartbomen en mocht dat nog nodig blijken anti rotatiepennen. Maar je schiet lekker op, kunnen we formostievliegen met de Formosten op Appingedam Succes met de verbouwing
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
1 boom klemt aardig en kan geen kant op, de andere een klein beetje. Ik denk dat het geen probleem is, komt later wel met bussen inderdaad. Ik heb nog messing buis liggen en wat ringetjes dus kan het altijd nog even doen. Andere vleugel is ook aangepast en alles lijkt te passen. Vleugelbuis moet nog een paar mm ingekort en dan past dat ook. Daarna even afdekken en wat folie erop. Gewicht gemeten net is 7300g met 1/3 volle tank. Zwaartepunt ligt dan ook net iets verder naar achteren dan op de tekening. Hij balanceerd haast op de achter poten en heeft voor een klein beetje druk. Wellicht vervang ik 1 van de lipo's nog zodat er iets meer gewicht in de neus komt. Voorwiel is nog vervangen door een iets grotere om het loskomen te helpen.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Kijk dan kom je toch aardig uit, 6,5 max 7 kilo leeg waarschijnlijk en 8,5 a 9 kg nat. Dan valt die 1,5 kilo meer gewicht van mijn kist me alleszins mee, gezien het extra gewicht van de hopper, flaps, retracts/brakes, kompleet geglast en spuitwerk. Wil mijnes ook nog een keer testen op stuwkracht ben wel benieuwd hoeveel mijn motortje nu drukt (ik zeg maar steeds 8 kilo daar het de gegevens van de P80 zijn Voldoende, dat is in ieder geval zeker
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Ik heb ook een hopper Gek genoeg heb ik het gemeten met een personen weegschaal. Mijn andere jet leek daarop veel te zwaar. Wellicht klopt dat gewicht toch........
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Mhhh een personen weegschaal is verre van nauwkeurig zeker in het lage gebied, wie weet valt het allemaal dus erg mee (of tegen Ah ja, las dat je een Hopper van Ger gemonteerd heb. Mhhh, ben benieuwd hoe die vleugels dan anders zijn? maar een langere ligger helpt al heel veel Ben benieuwd naar jouw prestaties, met dat lage gewicht moet ie op een postzegel kunne landen
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Ik sta erop zonder kist en daarna met kist. Met 1.6kg aan accu's kwam ik inderdaad 1.6kg hoger uit. Ik denk dat het gewicht aardig klopt. Het is ook een digitale dus leest makkelijk af. Hoppper zit erinderdaad in maar ik zag net ene luchtbel richting de pomp, verder nergens.......... maf. Dat moet juist niet. Wellicht zat een belletje in en ik had de kist op zijn neus staan dus daardoor zat de bel alsnog rustig de pomp aansluiting zijn ingelopen. De kist voelt vrij licht aan zo in de hand. Je voelt vaak tov het formaat of een kist zwaar of niet aanvoelt. Dit voelt goed. Ik hoop alleen dat het onderstel het houdt (is niet aangepast, voelde goed) en hoe de turbine zich houdt. Afstands test kan de boel nog in het water schoppen maar alle antennes zitten ver weg van kabels en zodicht mogelijk bij de buitenkant. Effe opruimen (het is inmiddels een zooit aangezien ik continu bouw) en dan wat foto's maken.
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
Maar jij bent echt lekker op weg
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Vleugel gaten zijn afgedicht en gefolied. Accu's zijn opgeladen en alles staat klaar Ik heb de andere jet ook weer klaargemaakt door de pomp en ecu accu terug tezetten en de boel luchtvrij te maken. Ook deze is geladen en wordt morgen getest. Morgen alleen nog even wat kero mixen
| | |
| | #39 (permalink) |
|
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Helemaal goed ![]() Vliegen maar
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Mmh, dan moet ik even wat led's erop plakken
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Vandaag een heerlijke dag gehad en ik was al vroeg op het veld. Als eerste de motor nog getest of deze niet teveel vlamde en dat wel zo. Brandstof systeem is aangepast dus de pomp spanning kon weer omlaag. Daarna nauwelijks vlammen dus de kist opgebouwd en een afstandstest gedaan en alles nagelopen. Ik was bang dat hij lastig zou loskomen maar door de perfecte baan en het lage gewicht was deze los voordat ik het doorhad. 20 meter ongeveer Toch maar eens kijken naar rem mogelijkheden. Elke servo zit direct op de ontvanger dus als er iets mogelijk is zou dat in de zender moeten kunnen. Na wat geklooi en een bug in de zender lukt het eindelijk. Ik heb nu met 1/2 flaps de roeren iets naar beneden en met vol flaps gaan de rudders ook beiden naar buiten Ik ben heeeeeeel tevreden met de vlieg eigenschappen van de kist. Met dit gewicht vliegt hij super en heel fijn. Ook is hij erg stabiel in de bochten en tijdens de landing. Hij rolt mooi strak en vliegt erg scherp. Wendbaar en toch stabiel. Effect van de rolroeren is erg groot dus die opdelen in flaps en rol is goed mogelijk. Motor liep ook geweldig en de accelleratie is echt super. Doorstarten is echt geen enkel probleem. Nog wat foto's als bewijs: ![]() ![]() ![]()
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano Laatst gewijzigd door Tadango; 19 april 2009 om 20:47 |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juni 2004 Locatie: apeldoorn Leeftijd: 59
|
super dag zo te zien ,en de vision ook naar wens gevlogen? mooi om te zien dat de vliegers weer tevreden kunnen terug kijken op de geslaagte vluchten. groetjes Rene.
__________________ Brullen maar weer met die spullen!!!!zie rmt website. foto,s en video.s http://www.youtube.com/user/rmt?feature=mhee |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Bedankt rene. De vision heeft niet gevlogen, daarvan heb ik alleen de motor edg getest. Die was meer mee als support voor de formost
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 11 april 2008 Locatie: 's-Graveland
|
Nu ben ik wel erg nieuwsgierig hoeveel stuwdruk je JJ levert en welke temp je meet bij max toeren. Natuurlijk gefeliciteerd met je perfecte maiden van je formost. Groet straalpijp (adrie)
__________________ de grote troost voor elke modelvlieger. het komt altijd weer beneden |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |