![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) | |||
| Lid sinds: 5 december 2005 Locatie: de koepel Leeftijd: 30
| Citaat:
Hey Pieter, bedankt. Ben ik toch nog ergens een beetje goed in Ik heb er ook plezier aan met bouwen, dat stimuleerd het ook om het netjes te doen Citaat:
Citaat:
__________________ ik kan niet vliegen , ik voorkom alleen crashes | |||
| | |
| | #154 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2004 Leeftijd: 39
| Ja Koen, zo moet je binnenkort niks meer voor hem maken ! Want dat ziet er daar in het verre Nederland allemaal prachtig uit ! Maar iets te doen zal je nog steeds hebben he Koen ! Groetjes, Davy
__________________ Alles wat omhoog gaat, komt ook omlaag. RIP (Rest in pieces) ! |
| | |
| | #155 (permalink) | |
| Citaat:
wees maar niet ongerust , ik hou hem aan het werk. Ik blijf elke keer weer wat aanvoeren om te bouwen voordat hij het verleerd.
__________________ ik kan niet vliegen , ik voorkom alleen crashes | |
| | |
| | #158 (permalink) |
|
En we gaan weer lekker verder. ik heb eerst de afwerk kapjes van de scharnieren pas gemaakt. Uiteraard weer alles afgeplakt met tape om een mooi lijm naadje te creéren. Ben nu begonnen aan de wieldeuren in de vleugel. Het is een tijdrovend klusje maar ze passen na veel werk perfect. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ ik kan niet vliegen , ik voorkom alleen crashes |
| | |
| | #159 (permalink) |
|
Ik heb niet stil gezeten de laatste dagen Viperjet schuren en spuiten. overwerken , en niet te vergeten de hawk ![]() Ben veel bezig geweest met hysol. Diverse lijm verbindingen gedaan. Veel schuren en afplakken met tape. Ben soms wel een hele avond bezig om het af te plakken met tape om 10 minuten te lijmen ![]() Heb alle wieldeuren in de vleugel en romp nu op maat. Alle scharnier bewegingen daarvan ook gemaakt. De tank (5,2 liter) 2 bevestigings railsjes aangemaakt. Met 4 schroeven kan ik hem vast of los maken. Ook het hoogteroer aanstuuring uitgelijnd en bevestigd/gelijmd. Dat is wel een mooi systeem wat erbij zit. werkt perfect. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #160 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Het wordt echt een schitterende kist Maikel
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #162 (permalink) |
|
Het enige voordeel van dit weer is dat de bouw van de hawk op zondag lekker verder gaat Heb eerst de gaten gemaakt voor de flaps in de romp. Die vallen een stukje in de romp aan de onderkant. Heb ook de romp bevestiging gemaakt. Dat zijn metalen buisjes met een bout daar doorheen en een inslagmoer aan de anderee kant. Ik heb er even wat te lange bouten ingezet met het voormonteren. deze worden nog vervangen voor de juist lengte. De buisjes en de inslagmoeren moet je verlijmen met hysol. Ik heb ook de achterste vleugelbuis verlijmd. Op de hoofdbuis en de achterste buis komt het motorspant te zitten. Goed over nagedacht vind ik. als je een keer een harde landing maakt komt het gewicht van de motor op het sterkste deel van de kist. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #163 (permalink) |
|
Zo vandaag het laatste paketje ontvangen. Omdat ik hem Red Arrows ga maken , mag de centertank natuurlijk niet ontbreken. Ik had hem al een tijd geleden besteld , maar was nu pas klaar in de productie. Hij is iets meer dan 120 cm lang Het is de bedoeling dat je hem vast lijmt aan de romp. Maar ik ga hem demontabel maken. Het kan zijn dat ik hierin de smoke tank maak. Dan zit dat toch niet in mijn kist(daar heb ik een hekel aan dat gestink) Kan ik hem mooi ergens anders bewaren als ik hem demontabel maak
| | |
| | #164 (permalink) |
|
De geringe tijd die ik heb s'avonds toch nog aan de Hawk kunnen besteden afgelopen week. Eerst heb ik de covers voor het schaal landingsgestel pasgemaakt en gemonteerd. Het zijn abs kapjes die je op maat moet knippen en eromheen monteren. Van binnen diverse houten blokjes ingelijmd omdat er nog wieldeur struts aan komen. De covers heb ik aan 2 kanten volgegoten met sikaflex kit. Vult mooi op en ze zitten goed vast omdat er ook een wieldeur op vastgelijmd wordt. Ik heb ook het motorspant flink aan moeten passen voor de AMT Olympus. Deze motor is een beetje groter dan op gerekend is. Gelijk inslagmoeren voor de turbine en pijp gemonteerd. Kan ik altijd de motor en pijp er makkelijk uithalen en weer monteren als het nodig zou zijn zonder dat de schroeven niet meer zouden pakken. Om het motorspant te monteren ( en ook netjes) moest ik wat capriolen uithalen aangezien er geen motorluik in deze kist zit. De foto spreekt voor zich ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ ik kan niet vliegen , ik voorkom alleen crashes Laatst gewijzigd door butler; 9 maart 2010 om 21:18 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |