![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2008 Locatie: jetforum.nl
|
Haha, inderdaad, als je Koen met je kist heb zien vliegen wil je eigenlijk alleen maar meer Hmm, we moeten koen niet teveel ophemelen, anders helpt 'ie straks niet meer met afbreken en opbouwen Grtz Hnzl |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 |
OMFG.. Die Katana is inderdaad een speeltje, vergeleken bij dit.. Mooi ding Buttler.. WOW!
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 5 december 2005 Locatie: de koepel Leeftijd: 30
|
Zo we zijn weer eens lekker verder gegaan. ik heb het rudder servo gemonteerd plus aanstuuring. Had wel een 40 cm lange schroevendraaier nodig om de servo vast te zetten die zit mooi weggewerkt.Aangezien dat de servo's een beetje ver weg zitten moest ik eerst de kabel verlengen. Ik heb van Hans 25 meter mooie dikke (binnen diameter) getwiste servo kabel kunnen kopen( hij had toch 100 meter De kabel maar eens met 2 meter langer gemaakt. Als stuurstang heb ik een 3 mm draadeind gebruikt met daar om heen een 4 mm carbon buisje met een binnen diameter van 3mm. de kogellink en kwiklink uiteraard even geborgt op het schroefdraad. Ik wilde oorspronkelijk een aluminium hevel gebruiken op de servo. Maar die krijg ik niet ver genoeg ingekort en dat de kogellink er nog op past. Hij bleef aanlopen en dat moet niet. Dus op het net even wat rond gezocht bij bouwverslagen van skygate hawk's , en ze gebruikte ook de kunstof hevels. dus dat heb ik ook maar gedaan. Ik gebruik een jr 8911 servo en daar zit een hevel met een dikke borst rand op. Heb wel eens vaker een discussie over plastic en alu hevels gehad maar ik ben overtuigd dat het werkt( het zit op al mijn kisten, en die doen het nog steeds Anders doen ze hem niet bj zo'n servo Ook al 2 schaal details gemonteerd. het rudder trimvlak scharnierlijn en aanstuuring. op naar het volgende klusje ![]() ![]() ![]() ]
__________________ ik kan niet vliegen , ik voorkom alleen crashes |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2006 Locatie: Franeker Leeftijd: 34
|
Hey Maikel, Nice! ~Jolmer
__________________ Avonds F-16 | Boomerang Elan | D.M.C. | Aerodicted | Evenredig | InJeWoonkamer.nl | 1.000,- Tipgeld! |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
en we gaan weer verder Tot overmaat van ramp begaf mijn dremel gister avond het Vandaag gauw naar de winkel gerend en een nieuwe gekocht. Zonder dit apparaatje is deze kist niet te bouwen en er staan een paar vrije dagen voor de deur!! Ben nu aan een vleugelhelft begonnen. Eerst het rolroer pas gemaakt in de vleugel , dus op dezelfde manier de scharnieren in de achterlijst gemaakt zoals bij het rudder. Ook deze past mooi en loopt nergens aan met een grote uitslag. Je kan wel merken dat ze bij deze kist wel overal over nagedacht hebben. Ook de 2 rudder hoorntjes er in gefreesd met de kogellink daar tussen. Toen de servo maar eens geplaatst. Probleempje ![]() er zijn bakjes ingefreesd waar je de servo in kan leggen en word geborgd met een gfk plaatje. Vind het zelf een beetje iele constructie , maar het blijkt dat dit heel vaak toegepast word bij grote kisten. Servo past niet ze schrijven voor om b.v 8411 servo's te gebruiken. ik heb 8811 gekocht en die zijn net iets groter (2mm) Ben ik blij met mijn nieuwe dremel Uitgefreesd en ze passen als gegoten. gelijk even het plaatje er over geschroefd , en inderdaad geen beweging meer in de servo te krijgen Er zit in het servo plankje heel mooi 2 inslag moertjes gemaakt waar je de strip mee vast schroefd. Hierbij wel een mooie alu hevel kunnen gebruiken. Ook een sleuf gemaakt zoals staat beschreven ( komt later een mooie kap overheen zoals bij de echte. Je ziet niets van de besturingen. Op naar de flaps, dat is een moeiljik klusje omdat de flaps uit 2 delen bestaan. Ze schuiven origineel achter elkaar uit. ![]() ![]() ![]()
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juli 2004 Locatie: Belgium Leeftijd: 24
|
Zoals Butler is de eerste post al aanhaalde heeft hij een stel belgen op pad (en dat pad was 900 km lang) gestuurd om z'n nieuwe speelgoed op te halen. Z'n smoes was: als je er mee wil vliegen, moet je hem maar gaan halen. Persoonlijk vind ik dat de beste smoes die ik ooit gehoord heb.... En weg waren we Onderweg hebben we redelijk veel gezien. Vooral sneeuw, ijs en zout Vooral het zout zorgde ervoor dat we een paar extra pitstops hebben moeten maken wegens een klein technische defect aan ons vervoer. We hadden de week ervoor onze antivries verdund tot -10° terwijl onze motorkap het blijkbaar kouder had. De spuitmondjes van de ruitensproeier waren bevroren. Op de duur zie je geen duitsers meer door je voorruit. ![]() Wij waren blijkbaar niet de enige met een ijsprobleem. Het was een druk in de tankstation-winkel voor antivries-ruitensproeisel ![]() Wat opviel was dat de auto's met gele nummerplaat hun sproeimondjes ijsvrij maakten door er met een naald in te peuteren. De auto's met witte nummerplaat kochten een ont-ijs spuitbus. Ik insinueer niets, het is gewoon een vaststelling Wat doe je onderweg zoal? Vreten uit verveling ![]() De GPS zei "bestemming bereikt" en hier waren we aanbeland. Een soort stockage plaats voor speedboten en caravans. Er stond een busje waar vleugels in lagen. ![]() We wisten al dat we in de buurt waren en volgens mijn vermoeden moesten we deze deur binnen ![]() Achter de deur zag het er als volgt uit: ![]() ![]() Vleugels van hun volgend model: F86 sabre van 3m span. Volgend jaar jetpower leverbaar voor de geïnteresseerden ![]() Futura: wordt gebouwd op bestelling als je wil. Deze is van Ali. ![]() Alles ingeladen voor de vier uur durende rit naar de eigenaar. Het busje lag aardig vol ![]() En vrolijk vraten we kilometertjes af
__________________ Koentjeeuhh |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Leuke hobbykamer daar
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir Laatst gewijzigd door Berto; 22 december 2009 om 23:14 | |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Pampa 2011 ??? leuk winterporjectje voor dan
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Maar eens begonnen aan de flaps. Dat is een aardig klusje. In het echt schuiven de flaps in 2 delen uit . Ze hebben dat hier na gemaakt maar met de 2 delen aan elkaar die in 1 keer uitschuiven. De scharnieren moet je door de flap heen maken en dan de 2 spoiler achtige flap er op vast maken. De scharnieren moeten wel haaks recht op staan maar met een hoek op de achterlijst. Na veel meten , passen en kijken goed gelukt. De scharnieren moeten wel allemaal gelijk staan anders heb je een naad tussen de vleugen en de flap. Je kan op de foto mooi zien hoe het 2e deel in de vleugel beweegt/schuilt. De scharnieren zijn van een soort gfk materiaal. het draaipunt is een kogellink. Maar je moet de kogellink zelf op het scharnier lijmen. ik zat te denken om daar maar een extra cabon touwtje omheen te verlijmen. Alle scharnierpunten ga ik verlijmen met een loctite hysol lijm. (staat alleen in bestelling , 3/ 4 weken levertijd) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ga nu maar eens beginnen aan de verlichting en bekabeling van de vleugelhelft. Daarna de retract eens in de vleugel maken Schaal details komen als laatst op de vleugel i.v.m kwetsbaarheid. ik hoop wel dat jullie het leuk vinden wat ik hier beschrijf want het is een hobby erbij dat forum op pijl houden
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |