![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Schijnbaar zijn ze er al een jaar mee bezig......alleen hoor ik dat nu pas. Interessant gegeven: Vorig jaar kreeg iedere aangesloten club een modelvliegtuig cadeau van VML Dit jaar zou dat een Phoenix FLIGHTSIMULATOR geweest zijn! Zegt dit genoeg ? Dit lijkt me niet bepaald hoopgevend, moeten we ongerust worden ?
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
| Citaat:
een sim!!!! LOL!!! (toch mooi cadeau!) je moet eens een terreintje zoeken... ofwel ligt het in de CTR, ofwel in natuurgebied, ofwel waardevolgebied.. man man.. ofwel staan er huizen... De CTR is trouwens echt overdreven groot, bij ons in Jabbeke liggen de beste stukken nog in de CTR... dus pech...
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super | |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
En als het terrein in géén van beide (kunstmatig ontstane) gebieden ligt, dan heeft daar toch weer net een zeldzame vogel een broedplaats zeker* !!! *(Het inmiddels al gekende truukje van de gemeenten)
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
fijn die truukjes... en als je dan iets vindt dan moet de eigenaar het nog willen ook! en dan mag de prijs niet hoog liggen ?! leuk die combo! nu, ik begrijp wel dat e club niet veel voordeel bijbrengt aan de gemeentes.. maar waar moeten we dan wel? zoals iemand al zei... "nu weten ze tenminste WAAR ze vliegen" dat klopt ook.. nu moeten we wel wild vliegen, en liefst niet elke week op dezelfde plaats... wildvliegplaatsen genoeg...
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 10 juni 2004 Locatie: Maasmechelen/Hapert/EBZW Leeftijd: 40
|
Ik zou contact op nemen met de VML die weten precies wie er in de problemen zitten doordat ze in een CTR vallen. Veel hulp denk ik niet dat je van de VML moet verwachten, Beter zelf het heft in handen nemen. Een ander probleem is windmolens: een modelvliegveld moet minimaal .X.meter van een wind molen vandaan zijn. en als de gemeente nu een vergunning geeft om een wind molen te laten bouwen net naast/achter/voor het modelvliegveld . Dan heeft die modelvliegclub een GROOT probleem. Laatst gewijzigd door jetpropdlx; 22 februari 2011 om 13:10 |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Als ik mij goed herinner waren dat een tijdje geleden zo'n 8 (acht!) clubs ! Misschien moeten de clubs een nieuwe aanpak bedenken om een terrein te bekomen of te behouden: Bvb. een club oprichten ten gunste van het "integratie beleid" wanneer je dan nog op tegenstand zou botsen kan je het "CGKR" inschakelen. Die boeken wél snel resultaat! Succes verzekerd en je bent voor jaren gerust. Bye bye DGLV, CTR, VML, VZW, Vlarem, en wat nog allemaal...... eindelijk rustig en ontspannen je hobby beoefenen met enkele nieuwe (geïntegreerde) clubgenoten.
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. Laatst gewijzigd door danny.act; 22 februari 2011 om 13:32 |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 augustus 2008 Locatie: Belgium, Oudenburg Leeftijd: 40
| Citaat:
Ok, vooreerst IK ben de nachtpiloot, en nee, totaal niet verantwoordelijk voor het sluiten van 8 clubs ( heb trouwens maar op 1 tje de nachtvluchten gedaan).Nu, vind het wel grappig van dergelijk gerucht te horen circuleren rond die enkele vluchten. En ik begrijp zelfs dat mensen graag een zondebok hebben, t'is gemakkelijker om een persoon aan te wijzen en te zeggen (t'is zijn schuld ) dan te moeten aanvaarden dat we al 40 jaar hebben kunnen vliegen op tolerantiebeleid. Op heden is het gewoon duidelijk, de 8 clubs moeten sluiten door nauwer toepassen van regels die reeds lang bekend waren en als een zwaard van Damocles boven ons hoofd zweefde. Jammer genoeg heef niemand tijdens deze periode ( en dus ook ik niet) het initiatief genomen van een daadwerkelijk vzw-dglv-vml goedgekeurd club op te starten, vandaag dragen we daar de consequentie's van! Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa! Laatst gewijzigd door birdman1; 25 februari 2011 om 16:13 | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Vandaag naar de OMAC geweest in Oostrozebeke... 50km rijden... fijn.. Hebben alle comfort, WC, laden 12v, laden 220 volt, clubhuis met bar, tafels etc.. EN een terrein zo vlak als een biljarttafel... Ik vind het jammer dat we zelf geen terrein kunnen vinden dicht in onze buurt. Die CTR is zodanig uitgestrekt...
| | |
| | #26 (permalink) |
|
pff, een jaar na de feiten.. mooie actie vd VML... ondertussen hebben de meesten een andere spot gevonden denk ik. Een jaar niet vliegen kan toch bijna niet als hobby-ist? nu, toch blij voor de mensen die terug naar hun oude club kunnen! greetz
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Ambtelijke molens malen traag
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |