![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
Wie is momenteel ook zijn vliegclub vliegveldje kwijt? Door het - na 6 jaar - toepassen van de Circulaire zijn wij ons veldje kwijt, dit lag krak in de CTR aan de belgische Kust. Ik ben op zoek naar andere piloten die in dezelfde situatie zitten en dus ook e nieuw veldje zoeken. Als modelbouwpiloot word je zowat scheef bekeken door mensen die hier niet mee bekend zijn... Misschien kunnen we eens samen aan de alarmbel trekken en zien wat er gebeurd? Grounded Greetz...
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Misschien kort (..) uitleggen waar DGLV voor staat. http://www.mobilit.fgov.be/data/aero/safpoln.pdf
__________________ http://s304.photobucket.com/albums/n...view=slideshow | |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
het zou in totaal op niet minder dan 8 clubs gaan. op zich is het gewoon de circulaire die nu strikt toegepast wordt. geen nachtvliegen bij ons (denk ik)
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2010 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 23
|
Pegasus Zwijndrecht is ook op die manier dicht gegaan spijtig genoeg... Ik kan het best wel begrijpen aangezien ikzelf vaak vlak boven het veldje vlieg met een echte. Een grote zwever kan makkelijk tot aan een door ons vaak gevlogen hoogte van 1000ft komen en toevallig ligt de VFR arrival en departure route vlak boven het veld. groeten |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
dat is het gewoon zoeken natuurlijk. bij ons zaten er geen zwevers, en zeker geen grote... natuurlijk zitten alle clubs bij ons in de buurt nu gewoon VOL tot aan het maximum... dus nu mogen we zelf e nieuwe club en terrein opbouwen...
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2010 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 23
|
Als de club binnen een CTR ligt kan ik het begrijpen maar erbuiten vind ik wat overdreven. Trouwens het helpt niet echt want nu gaat iedereen wild vliegen terwijl ze vroeger wisten waar ze vlogen...
|
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2007 Locatie: Putte (B) Leeftijd: 50
|
Het is in dergelijke situaties de plicht van de V.M.L. (vereniging model luchtvaart) die zou moeten optreden en de belangen verdedigen van de modelvliegers. http://www.flytovml.com/flytovml/VML...6/Default.aspx Wel V.M.L. hoe zit dat ???
__________________ Futaba T10CG 2,4Ghz, Spektrum DX8, Futaba T7C 2,4Ghz. Laatst gewijzigd door danny.act; 17 februari 2011 om 10:15 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
opgelet! onze "club "was geen lid van de VML, het was eigenlijk geen echte club, wel e prive persoon die e veld had in de CTR, (en daar al 30 jaar vloog) In het verleden was ik dat persoonlijk wel. We wensen een nieuwe club op te richten die uiteraard wel zal VML gebonden zijn. maar omdat daar dus een bordje stond met de naam van de "club" vielen we dus wel onder "club"...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |