![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 maart 2008 Locatie: België
|
Hallo allemaal, Ik ben Steven en kom uit Belgisch Limburg, namelijk Peer. Wij willen in onze gemeente een aanvraag indienen om een vaste locatie te vragen voor een RC-baan. Deze baan zou speciaal zijn voor Crawlers en Scalers. Nu wil ik graag weten hoe jullie uw dossier hebben opgebouwd, op welke punten ik moet letten en dergelijke. Of kunnen julli mij misschien laten zien hoe julli aanvraag er uitzag? Alvast bedankt voor de hulp, Steven
__________________ 2.2 Comp Clod Crawler - 2.2 Alluminiti Crawler - XR10 |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 februari 2011 Leeftijd: 33
| Citaat:
http://www.flytovml.com/flytovml/Por...nts/gdf01n.pdf | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
| Citaat: Circulaire voor Modelluchtvaarterreinen Als TS het over een baan, Crawlers en zo heeft vermoed ik niet dat hij deze wil laten vliegen ![]() Zo kan ik ook nog 25 (nutteloze) links posten.... Stevo
__________________ | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
ik denk toch dat je eerst een plan zal moeten uitwerken en wat je precies in gedachten hebt. daarna met dat plan naar de gemeente stappen. in belgie is een hele andere wet en kijk op dit soort aanvragen. in nederland is dat allemaal heel moeilijk met mileu en geluidsnormen, vooral overlast is een probleem. dus ik zou zeggen kruip in de pen en ga los. mvg hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
| Citaat: ik ben het met stevo eens.
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
In Nederland hebben we de overkoepelende NOMAC – Nederlandse Organisatie Model Auto Clubs | NOMAC, die kan helpen met documenten, kennis en ervaring. Informeren bij de Belgische tegenhanger? Informeren bij andere clubs?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
Roodstreepje een paar dingen komen in me op bij het starten van iets als een club (algemeen dan) - maak een draaiboek met de 7 W's (wie wat waar waarom wanneer enz.) -Zoek een geschikte locatie die voor jou en je leden goed lijkt. (het klinkt stom maar politici hebben meestal geen benul waarover we het hebben en soms wordt je ergens ingeplant met goedkeuring waarvan je al ziet dat er na één sessie hommeless van zal komen met de buurt.... De locale besturen zullen steeds hun handen in onschuld wassen als er problemen van komen. Er staat meestal ook in de vergunning dat er voor geen overlast mag gezorgd worden.) - Doe een toestel/voertuig mee bij het pleiten van je zaak. Geef ze desnoods een demo. - overtuig ze dat er vraag is naar dergelijke baan (potentieël kiesvee) - Leg een petitie bij de vakhandel om aan te tonen dat er vraag naar is. Dit zijn dingen die je reeds kan doen op voorhand zonder te moeten vervallen in wetteksten/decreten of stedelijke regelgeving. Eigenlijk moet je wat ze in het jargon een "haalbaarheidsstudie" maken voor jezelf en de mensen die je moet overtuigen. Weet ook dat het opstarten geld zal kosten (of we dat leuk vinden of niet) dus het is goed om een paar gelijkgestemde zielen te hebben die bereid zijn er wat geld in te stoppen. Specifiek naar modelvliegen toe dan weet ik uit ervaring dat de Regie der luchtwegen geen commercie doet met natuurlijke personen alleen ivb met de aansprakelijkheid (dus ook geen feitelijke vereniging). Zij (en veel officiele instanties) coresponderen enkel met rechtspersonen ( meestal vzw's). Enzovoort Stevo
__________________ Laatst gewijzigd door Stevo; 25 november 2011 om 14:49 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
had deze post al geschreven zonder de andere berichtjes te lezen. Alvast bedankt voor de info In de pen ben ik al gekropen. Heb al een klein verslagje gemaakt wat er allemaal in moet staan. Zoals: * wie wij zijn * wat gaan wij doen * wat willen wij * wat is de hinder (geen * voor wie toegankelijk (electro, geen benzine, nitro) * wat is ons doel * .... nu nog alles mooi pennen op papier en voorzien van de nodige documentatie. Dus als er nog tips zijn, laat maar horen. Steven
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Informeer eens losjes bij een (andere?) gemeente over wat te doen. Geen brandstofmotoren zoals jullie willen, zal de kans op succes stukken groter maken. Leg ook accent op jeugd (ontwikkeling, kennis, inzicht, van de straat houden).
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 28 september 2008 Locatie: Hulshout Belgie Leeftijd: 53
|
Hallo , wij zijn zo al drie jaar in onderhandeling met de Gemeente Hulshout ( Belgie) om op het sportpark een modelbouwvijver te verkrijgen . Zelfs na drie jaar en verschillende gemeentelijke aktiviteiten te hebben meegedaan met onze vereniging weten die politiekers nog steeds niet wat we juist willen (of niet willen weten ) . Je zou bijvoorbeeld eens met zoveel mogelijk autorijders (elektrische) het gemeentehuis kunnen binnenrijden bij gebrek aan een terrein . Zo druk je ze met de feiten op hun neus en zien ze ook wat rijden met die auto's juist inhoud . Ik heb zelfs een brief naar de koning geschreven , en antwoord gekregen , waardoor ze hier toch wakker zijn geworden en we binnen afzienbare tijd onze vijver gerealiseerd zullen zien .Zodus een beetje pushen kan geen kwaad.
|
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ga nu alles op een rijtje zetten en er proberen een mooi dossier van te maken. Hou jullie op de hoogte!
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
| Je begint zelf over hinder, je zou ze nog op ideeën brengen. Zou dit anders formuleren B.v., "wat zijn de gevolgen voor de omgeving" en probeer er dan een paar positieve te bedenken zoals (al genoemd) " accent op jeugd (ontwikkeling, kennis, inzicht, van de straat houden)."
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2011 Locatie: brunssum Leeftijd: 32
|
hey ronny Een vaarvijver verkrijgen is in deze tijd moeilijk want die visverenigingen pikken alles in met als antwoord " als jullie in deze vijver gaan varen, en wij zijn aan het vissen dan verstoren jullie de vissen zodat wij niks meer kunnen vangen want dat is niet eerlijk want ik betaal contributie" gr mick
__________________ Een dag niet gebouwd is een dag niet geleefd |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Het werkt ook beter als je een officiële club met een ledenadministratie bent en een groot aantal leden zal zeker een lagere drempel zijn. Jeugdleden kunnen gemeentes ook gevoelig voor zijn, voor het vermaak van de jeugd uit eigen dorp zijn soms subsidies los te peuteren.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Denk ook aan de nieuwe wet Wabo. Met wat tips van Raoul (R!): http://www.modelbouwforum.nl/forums/...en-nijmgn.html
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |