Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Verenigingen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 13 mei 2009, 10:07   #31 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

Heb je trouwens deze thread al gezien? Wij willen namelijk 24 Mei een Meeting organiseren...

Zie voor meer details dit draadje:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...oosendaal.html
  Met citaat reageren
Oud 13 mei 2009, 11:50   #32 (permalink)

knoest's schermafbeelding

Leeftijd: 45
Standaard

He Sheriffnl,

Dit ziet er leuk uit die meeting, Ik moet wel even kijken wat ik dan doe.
Want ik wilde het weekend van 24 Mei naar Helmond, om daar eens te gaan kijken naar de Exceed cup die daar verreden word.

Maar dit is natuurlijk ook heel leuk, misschien combineer ik het anders, dit is ook een optie!

Ja en vanavond kan ik ook niet, dan ga ik even naar de Baanbrekers toe.

Maar laat me het maar weten of je de donderdag kan.

Leuke filmpjes trouwens!! Ik wist niet dat jij zo muzikaal bent. Klinkt echt goed!

Grz.
knoest is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2009, 16:27   #33 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

vanavond moet ik draaien als DJ anders had ik ook even naar de baanbrekers gegaan.
Ik heb daar een mail naar gestuurd met het verzoek voor een gesprek voor een crawl baan.

Wie weet?
  Met citaat reageren
Oud 13 mei 2009, 18:10   #34 (permalink)

Standaard

maar wat ik wel eens hoor is van andere leden dat ze het wel rot vinden als er zand op het circuit ligt ( geen grip ) en daar hebben ze nogal eens last van dat cross terrein, dit terrein is van de skipiste.

Maar wie weet gaan ze er wel mee akkoord.

Grz.
Oud 14 mei 2009, 09:59   #35 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

ik heb nog niets gehoord.
Ik weet van vroeger dat de baanbrekers ook een off-road baantje hebben gehad. Maar dit nooit een succes is geweest.

Nu is een crawlbaan iets heel anders natuurlijk. hier komen voornamelijk rotsblokken, boomstronken en dat soort objecten aan te pas. en qua zand zullen wij minder 'opspatten' dan de normale buggies.
  Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 11:58   #36 (permalink)

Standaard

Ja dat klopt, Ik heb er ook nog op gereden met de buggy's. Maar sinds die grote berg, maar steeds groter werd ( de skipiste ) is dat plek verdwenen. De rijders stelling staat er nog en dient nu voor schoon maak plaats.

Nee het is zelfs de wind, die deze stof veroorzaakt, Want naast het circuit ligt dat baantje waar je kan crossen met van die quads ( ook van de skidome) maar ik geloof dat die van de gemeente geen vergunning ervoor krijgt. Dus word daar ook niet op gereden, en toch hebben we er veel last van het opwaaiende zand, en dus geen grip!!

Daarbij zou ik ook niet weten waar ze zo'n plek zouden moeten creëren, want de alles staat vol als er bv NK of EK worden vereden en dan hebben ze plaats te kort om de campers en de caravans te plaatsen van de rijders.

Ik denk dat je gewoon rustig op een antwoord moet wachten van het bestuur. Meer kan ik er ook niet aan doen. Ik ben ook maar een rijdend lid.

Grz.
Oud 14 mei 2009, 14:01   #37 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

ik ben me ook aan het oriënteren op andere plekken om deze baan te bouwen. maar heb nog geen verdere gesprekken gevoerd. voor het crawlen of trailen heb je niet erg veel ruimte nodig en door het slim opbouwen van de elementen kunnen we er voor zorgen dat we de baan modulair kunnen opbouwen waardoor je het parcour telkens kunt veranderen.

Ik heb hiervoor wat ideetjes opgedaan op verschillende sites. Het hoeft van mij zelfs geen officiële club te worden, maar een vaste stek waar je kunt rijden lijkt me wel heerlijk... indoor of outdoor...
  Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 14:02   #38 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

trouwens...

Ik heb vanaf volgende week woensdag anderhalve week vrij, dus kan ik eens wat bedrijven opzoeken die nog een stuk grond overhebben wat geschikt lijkt om een baan te bouwen.
  Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 14:29   #39 (permalink)

nooitnie's schermafbeelding

Leeftijd: 43
Standaard

Ga je nu kijken voor een crawler baan of ook om een off road baantje? Of voor beide?
Oud 14 mei 2009, 14:46   #40 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

probleem waar ik tegenaan loop is dat niemand warm loopt om een circuit in zijn buurt te hebben. en zeker als men het woord nitro hoort. Ik probeer een terrein te vinden waar we dit allemaal kunnen doen.
  Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 15:31   #41 (permalink)

Standaard

Dan wacht ik gewoon af en blijf ik dit draadje nog volgen. In ieder geval succes met de zoektocht.
Oud 14 mei 2009, 16:19   #42 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

Ik heb zojuist een half uur met een Ambtenaar van Gemeente Roosendaal aan de telefoon gehangen om het één en ander door te spreken.

Er is mij gevraagd om per mail precies uit te leggen wat wij van plan zijn, wat de wensen zijn, en welke locaties we daarvoor op het oog hebben.
Ik ben hier inmiddels een uur mee bezig geweest om het netjes in een mail te krijgen, met de benodigde uitleg over wat onze 'off-road' hobbie nu precies inhoud.
Citaat:
Onderwerp: Oprichten Modelbouw Vereniging met off-road circuit en Crawl baan.

Geachte Heer/Mevrouw,

Volgens peilingen die ik al jaren uitvoer op verschillende forums en websites
is er een behoefte aan een modebouw vereniging die zich louter bezighoudt met
off-road activiteiten.

Ik zal dit verder uitleggen;.

In de modelbouw wereld zijn er verschillende klassen in het beoefenen van deze hobbie.

Je hebt hele kleine schaal modellen (1:1 dan heb je de middelmatige klassen (1:10 - 1:8 - deze komen het meeste voor).
en als laatst heb je de Bigscales (1:6).
De modellen van 1:18 tot 1:8 kun je dan onder verdelen in electro en nitro (deze auto's rijden op brandstof).
Dit is onze doelgroep.

In Rucphen bestaat al een modelbouw club, maar die is enkel gericht op on-road. zij hebben hier ook een circuit voor dat
absoluut niet geschikt is voor onze off-road auto's. Tevens hebben zij ook geen mogelijkheid om uit te breiden om een off-road
circuit aan te leggen.

Wij willen graag in Roosendaal een circuit maken voor deze schaal auto's waar vervolgens officiële wedstrijden op verreden kunnen worden.
Om aan deze wedstrijden te kunnen meedoen, dient het circuit aan een aantal eisen te voldoen, qua baanbreedte, lengte en
opbouw. Natuurlijk wordt dit circuit ook gebruikt voor clubraces of recreatief rijden (voor niet-leden tegen een kleine
vergoeding).

In deze schaal bevind zich nog een tak waarvoor we het circuit niet nodig hebben, maar een apart gedeelte die opgebouwd moet worden
uit stenen, stronken en palen. Deze auto's (genaamd: Crawlers) zijn speciaal gemaakt om tegen objecten op te klimmen of vrijwel
onbegaanbare trajecten af te leggen.

Tevens is het noodzakelijk om een aantal faciliteiten aan te kunnen bieden aan de leden, zoals een overdekte werkplaats met 220V en sanitaire voorzieningen.
Om de rijders op het circuit een duidelijk overzicht te geven over de baan, dient hier een ophoging cq stellage voor gemaakt te worden.

Het zou helemaal ideaal zijn als we deze hobbie ook in de winter kunnen voortzetten op een indoor circuit. (dit geldt ook voor de 'Crawlers').
het indoor circuit kan enkel gebruikt worden door de electro auto's.

Ik heb hiervoor een tweetal locaties op het oog. De ene locatie zal enkel interessant zijn als we ons richten op electro auto's en de andere locatie
lijkt mij geschikt voor zowel de electro als de Nitro auto's. (ivm geluidsoverlast).

De eerste locatie bevind zich op Industrieterrein Borchwerf aan het eind van de gewenten en het begin van de vlietweg.
Deze locatie is naar mijn idee geschikt omdat er in de directe omgeving geen woningen staan waardoor men hier ongestoort met
zowel electro als nitro autos gereden kan worden. Mij is uiteraard niets bekend van het bestemmingsplan van dit stuk grond en sta natuurlijk open
voor eventuele andere suggesties en wil hiervoor ook zelf nog graag op zoek gaan indien nodig.

de Tweede locatie bevind zich aan de Elderseweg (Sportpark Visdonk) en is voorheen een fietscross baan geweest.
Deze baan wordt al jaren niet meer gebruikt en is inmiddels helemaal vergroeit met gras. Hier staat al wel een gebouwtje wat dienst zou kunnen doen
als kantine of honk. Dit terrein is niet geschikt voor de nitro auto's gezien de omwonenden hier absoluut geluidsoverlast van zouden krijgen.
Dit is niet het geval met electro auto's. Die maken nagenoeg geen geluid.

Graag zou ik in de gelegenheid gesteld worden om onze ideeën uit te leggen en hopelijk overgaan tot het uitvoeren hier van!

Mocht u nog meer informatie wensen over deze hobbie, of de wensen zoals hierboven uitgelegd dan ben ik te bereiken op:

e-mail: geheim
Adres: nog geheimer
gsm: allergeheimst

Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sheriffnl
Nu is het even afwachten op reactie...
  Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 16:30   #43 (permalink)

Standaard

Dat heb je netjes opgesteld, ik ben benieuwd hoe daar op gereageerd gaat worden. Hou ons op de hoogte.
Oud 14 mei 2009, 16:54   #44 (permalink)

Standaard

Ja ziet er goed uit.

Binnenkort even bij elkaar komen en wat ideeën bespreken?

Grz
Oud 14 mei 2009, 17:20   #45 (permalink)
Sheriffnl
Guest

Standaard

is prima.

Vanavond ga ik samen met een kennis even knutselen aan zijn marder. En als het maar even uitkomt, gaan we de setup nog even testen op dat terrein achter groenrijk.
en laat ik hem even kennis maken met de crawler

Misschien dat we af kunnen spreken op die plek? ... als ik zeker weet dat ik kom laat ik dat gelijk hier weten.
  Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Verenigingen
Reageren

Labels
circuit, club, electro, off-road, roosendaal

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten