![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Wij zitten niet in Purmerend, maar bij ons zou je zo welkom zijn, koffie en gebak zien je zelf voor te zorgen. Wel laten we je een preofvlucht onder begeleiding maken als we je niet kennen. Het modelvliegen via de camera is volgens de wettelijke regels (constant zichtcontact met je model), maar daar valt altijd wel een mouw aan te passen door middel van een 2de persoon. |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Sander, je mag altijd eens een kijkje bij ons komen nemen. Zoals Theo al schrijft en ik ook al eerder in een ander topic schreef is FPV zwaar illegaal. Aan de andere kant is het ook ieders zaak om mensen zo veilig mogelijk te laten vliegen, dus goed leren vliegen is erg belangrijk en een taak van alle clubs om hier aan bij te dragen. Probleem is dat je al wildvliegt. Reken erop dat het veel moeilijker is om dingen die je jezelf aangeleert hebt als wildvlieger af te leren. We hebben nu al enkele leden die van wildvlieger naar clubvlieger omgeschoold moesten worden en dat is moeilijker dan een leerling die helemaal niet kan vliegen op te leiden tot goede vlieger. Ook al hebben sommige ex-wildvliegers nu hun brevet, toch blijf je nog steeds de wildvlieggewoonten terugzien. Maar kom gewoon eens langs op een woensdagavond of een zondagmiddag, dan kan je even zien hoe het er bij ons aan toe gaat en dan praten we onder het genot van wat fris over wat er kan en mag. Voor meer info kan je me mailen of op 1 van de onderstaande sites kijken. Grts Gert-Jan
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dit riekt naar een hinderlaag voor Sander. Ik zou aan familieleden doorgeven waar je heen gaat, en als je niet voor 24.00uur terug bent ...
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Nee hoor Ron, we laten iedereen gewoon vrij. Maar als je bij een club wilt dan moet je je aan de regels houden, die trouwens landelijk zijn. En als iets illegaal is wil dat niet zeggen dat het niet gebeurd, het moet alleen wel veilig zijn voor andere vliegers en omstanders / omwonenden. Maar als je wilt leren vliegen moet je al die FPV zooi gewoon een tijdje thuis laten liggen en je focussen op vliegen, en niet in dat vliegtuig willen zitten. Als je in het vliegtuig wilt zitten ga dan naar een echt vliegveld toe en neem een paar lessen. FPV heeft helemaal niets met rc vliegen te maken, behalve dat het vliegtuig op afstand bestuurd wordt, de hele kunst en het gevoel van rc vliegen heb je niet bij FPV. Maar Sander, als je wilt leren vliegen en bij een club wilt, volg vanuit Purmerend de N509 en dan de N243 en 25 minuten later zit je bij ons op het terras. GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2006 Locatie: Diest, Belgi๋ Leeftijd: 40
|
Lijkt me zeer leuk om een air-to-air video van kisten te maken. Ik zou zelf best wel mijn funjet, F-20, tomcat of F-16 een van dichtbij willen zien in volle vlucht Helaas zal Diest in Belgie wel een beetje te ver voor je zijn zeker ? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2004 Locatie: Beemster (Noord Holland) Leeftijd: 34
|
Sander, Ik vlieg zelf ook bij de ACK en woon vlak bij Purmerend. Vaak is er op Zaterdag en Zondag vanaf 13.00 uur iemand te vinden. Op woensdag avond wordt er ook vaak gevlogen van 19.00 to 21.00 uur. Als je op de pagina kijkt van de ACK staat er een vlaggetje bij de dag wanneer er iemand aan het vliegen is. Soms staat er ook niks bij omdat er ook leden zijn die niet melden wanneer ze gaan vliegen. Tot op het veld.
__________________ www.aeroclubkennemerland.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Op onze club heb ik ook een paar keer fpv gevlogen. Niemand had er problemen mee en iedereen vondt het mega intressant
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 maart 2009 Leeftijd: 17
| Citaat:
ik vraag me af waar iedereen zich zorgen over maakt, de politie gaat je huis niet binnenvallen en komen controleren of je een videozendertje bijhebt hoor... , seb
__________________ Futaba T14MZ , SebArt Angel S50E , Funjet ( met gestoorde set-up | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Wij vliegen wild (letterlijk en figuurlijk
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| En krijgen die geen daverende trap onder hun gat van het bestuur???
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 januari 2008
| Citaat:
Ik woon ook in Beverwijk en vlieg in Spaarnewoude,is dat wat voor je. In minder dan 10 min ben ik bij het veld. A380 | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |