![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Leeftijd: 51
| Officieel (zie baanreglement) mag je niet achter de vlieglijn komen. Een van de redenen is dat daarmee de overlast voor de boerderij die in zuidwestelijke richting ligt voorkomen wordt. Voor het vliegraam en het geluid van jouw Easystar zal het niet zo'n probleem zijn als je vliegrichting parallel aan de lange baan is. Voor de mogelijk mooie vliegcarriere die nog in het verschiet ligt is het wenselijk om al snel te wennen aan het vliegen in een vlak onafhankelijk van de windrichting en mee te vliegen met de rest van de vliegers.
|
| | |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2009 Locatie: De Meern, MVC Midden Nederland Leeftijd: 18
|
ivm het bouwen van een shocky even een paar vraagjes: er is op de club een mal om over te trekken en uit te snijden toch? welk type/model is dit? er zijn toch mensen op de club die af en toe een lading accu's inkopen en ze dan doorverkopen aan leden? (firma list en bedrog )Doen ze dit ook met andere shockflyer onderdelen (motor, regelaar, enz)? enne.. heeft iemand er problemen mee als ik met een shocky ga vliegen? ![]() Maarten
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Guest
|
Er ligt op de club nu 1 mal van mij, dat is een Ikarus Yak. Gewoon een prima allround kistje, bruikbaar binnen en buiten, zowel voor kunstvlucht als 3D. Andere mal die ook op de club lag, maar ik zelf weer nodig had, is de mal van een Donut Models Elipsia. Ook een erg goed kistje, maar wat meer kunstvlucht en wat minder 3D. Daarnaast kan ik nog een Clik! voor je overtrekken van mal of een Donut models Nexus. Keuze genoeg dus. Er wordt onderhands wat gehandeld in shockspullen, daarvoor moet je inderdaad bij de firma list en bedrog zijn. Ik denk niet dat iemand er problemen mee heeft als je met een schockflyer gaat vliegen en denk ook dat je er erg veel lol mee zult gaan hebben |
|
| | #64 (permalink) |
|
maar dan is voor mij de vraag nog: wie is de firma list en bedrog ?en dat koffiezetaanbod klonk ook wel goed.. of was je daar niet bij? nja t zal wel.. wat is nou eigenlijk het verschil tussen kunstvlucht en 3d vliegen? de yak lijkt me wel wat maar daar kijk ik nog wel naar. bedankt voor je antwoorden Maarten
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| | #65 (permalink) | |
| Citaat:
Daarin waren er twee klassen, de kunstpoepers en de krachtpoepers. Dat komt zo'n beetje overeen met kunstvlucht versus 3D Op RCUniverse heb ik wel eens ijshocky versus kunstschaatsen gelezen als vergelijk. | |
| | |
| | #66 (permalink) |
|
Filmpjes geven meteen een beeld letterlijk en figuurlijk. Veel op de pagina van fam vd Vecht Homepage: Dick & Derk van der Vecht. 3D: Parkmaster http://airtoimedia.nl/web/upload/vdV...parkmaster.wmv F3A: Integral http://airtoimedia.nl/web/upload/vdV...A-P09-info.wmv |
| | |
| | #67 (permalink) |
|
3d is dus meer de kracht en het kunnen van het vliegtuig, en f3a meer het kunnen van de piloot en de schoonheid van het vliegen.. toch? Maarten
| | |
| | #68 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Bij de krachtpoepers gaat het zuiver om de hoeveelheid, bij de figuurpoepers om de vorm.. ik ga nu voor u demonstreren hoe ik de letter M poep, een uitzonderlijk moeilijk figuur, vooral om mooie ronde puntjes aan het eind te krijgen.. Doodzonde maar begrijpelijk dat ze destijds met 'keek op de week' gestopt zijn. Koefnoen is wel grappig, maar Koot en de Bie waren geweldig.. Bij 3D gaat het meer om spektakel, scherpe, snelle stuurbewegingen, er wordt veel tegen stall aangevlogen, het gaat er om dat je het toestel dingen kunt laten doen die het toestel eigenlijk helemaal niet wil. Bij kunstvlucht gaat het om sierlijk, gracieus vliegen, vloeiende lijnen, gelijke snelheid, figuren even groot, enzovoort. Op het veld zie je het verschil als je bv. mij ziet vliegen vs. Bas (de jongen die met z'n Pa komt). Laatst gewijzigd door hezik; 12 augustus 2009 om 22:57 | |
|
| | #69 (permalink) |
|
tsja.. die humor heb ik nooit echt begrepen.. maar ik snap nu wel het verschil EDIT: gevonden! http://www.youtube.com/watch?v=ZNDXnGh_RKA
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" Laatst gewijzigd door M@arten; 12 augustus 2009 om 22:59 |
| | |
| | #71 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2005 Locatie: Harmelen
|
Ja dat hebben we goed gemerkt, dat je shockey af was, allen jammer dat we je het dak op moesten jagen, voordat je em weer uit de boom had...
__________________ Landen is wat anders DAN stoppen met vliegen. http://www.youtube.com/watch?v=aKpjzbOVEq8 |
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2009 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 30
|
Ja dat hebben we gemerkt vanavond... Zie hier het resultaat: YouTube - M@@rten in de boom - deel 1 - 16-08-09 En.. YouTube - M@@rten in de boom - deel 2 - 16-08-09 Leuk die jeugd van tegenwoordig.. ![]() Firma List & Bedrog stuurt je vast een factuur voor de schade aan de boom en of clubkeet. |
| | |
| | #75 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juli 2006 Locatie: Utrecht Leeftijd: 48
|
Nog zo'n jong op de club. Tja, dan wordt het toch tijd voor: Vingers Afhakken! uit de Afreageer Spelletjes spelen op Gamekong!
__________________ Martin. Landen is iets anders dan stoppen met vliegen. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |