Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Verenigingen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 11 september 2009, 18:46   #16 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simendewulf Bekijk bericht
inderdaad deze opstakels allen in deze omgeving .
maar daar moet je niet naar toekijken, botsing met zwever is toch niks .
neerstorten in de serres , klein ongelukje .
Ik denk dat DRESTAR , zich daar niks vanaantrekt .
is zeker geen clubbeest, heb ik ondervonden

Sorry, Als ik jullie 2 zo hoor kan ik alleen maar aan deze 2 mannen denken

Click the image to open in full size.
Oud 29 september 2009, 13:11   #17 (permalink)

drestar's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar drestar Stuur een bericht via Instant Messenger naar drestar Stuur een bericht via MSN naar drestar Stuur een bericht via Yahoo naar drestar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Dutchy_ Bekijk bericht
Hmm, een beetje een oud topic maar allez.

Zou het relevant zijn bij deze locatie dat :
A) De grond eigendom van Zeeland Seaports is,
B) De locatie ong. 1,6 Km van een zweefvliegveld is (notabene in de uitloop van de start en landingsbaan),
C) Er rondom glastuinbouw wordt bedreven,

Kan aan mij liggen natuurlijk maar hoewel het natuurlijk een prachtige plek is heb je wel wat tegenwerkende factoren dunkt me ?

...

het word inderdaat niet veel op deze lokatie.een tijd terug heb ik bericht ontvangen van de gemeente Terneuzen en zij schreven dat de axelse vlakte wel geschikt was om te modelvliegen maar dat een modelvliegveld in conflict zou komen met andere activiteiten,de grond staat te koop en men wil daar nieuwe bedrijven gaan bouwen,maar dat kan nog jaren duren.ik heb gelijk weer in een mail terug geschreven of er misschien een optie is om zo lang mogelijk toch te mogen vliegen voor dat ze ergens echt gaan bouwen en er goede afspraken over te maken voor als het daar weg moet.en vandaag heb ik weer bericht gehad dat ze het weer opnieuw gaan bekijken.het zal wel lang gaan duren net als de eerste keer heb ik 4 maanden op antwoord moeten wachten..

maar ondertussen ben ik met iemand via het forum in kontakt gekomen die toestemming heeft om ergens te mogen vliegen in het voormalige hontenisse..(15km van terneuzen) vorige week ben ik voor het eerst geweest en we hebben daar een zee van ruimte.

een heel groot veld met een ligging dat je met je rug naar de zon toe staat en ver voor je kan vliegen zonder bomen en huizen in de directe nabijheid.het veld is bezaaid met gras en staat er netjes en niet te lang bij.op sommige stukken zijn er wel wat kleine putjes maar over het algemeen zijn er flinke stukken behoorlijk vlak.

we zijn dan ook van plan om een groot vlak stuk af te gaan zetten met lint voor een schadeloze landing.in principe kan er ook van alle kanten geland worden en er mag op elke dag van de week gevlogen worden en dat maakt het zeer aantrekkelijk.het enige nadeel is dat het veld wat alleen in de zomermaanden voor graszaad gebruikt wordt,hoogstwaarschijnlijk volgend jaar oktober omgeploegd zal worden.maar we hebben het idee om in onderhandeling te gaan met de eigenaar voor een stukje grond daarvan of ergens anders waar het net zo geschikt is.

en we willen in de toekomst met enkele geinteresseerde personen tegen betaling van een acceptabel bedrag voor de grond onder elkaar gezellig gaan vliegen.dus bij deze kan ieder die graag in zeeuws-vlaanderen bij elkaar wil komen om te vliegen zijn interesse tonen.(ook kan het vliegen geleerd worden)
Oud 29 september 2009, 22:30   #18 (permalink)

Leeftijd: 48
Standaard

Hoi Andre. Even weer wat informatie vergaard over enkele mogelijke vlieg lokaties. Er zijn wel een paar opties, maat het geluid gaat mogelijk voor problemen zorgen. ik ga zo snel mogelijk naar desbetrefende persoonen voor tekst en uitleg. je hoort er van.
pascall is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2009, 09:20   #19 (permalink)

Stuur een bericht via ICQ naar drestar Stuur een bericht via Instant Messenger naar drestar Stuur een bericht via MSN naar drestar Stuur een bericht via Yahoo naar drestar
Standaard

voor het geluid kunnen we dan nog altijd alleen met 4-takt en elektro vliegen.
ik ben benieuwd wat je overeen kan komen.als er meerdere plaatsen zijn moet het toch wel eens ergens lukken denk ik..
Oud 30 september 2009, 10:04   #20 (permalink)

simendewulf's schermafbeelding

Leeftijd: 64
Stuur een bericht via MSN naar simendewulf
Standaard

het is nog niet begonnen, er zijn al geluidslasten ???

VOOR MIJ NIET MEER .
Oud 30 september 2009, 18:41   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simendewulf Bekijk bericht
het is nog niet begonnen, er zijn al geluidslasten ???

VOOR MIJ NIET MEER .

je begrijpt het niet goed denk ik.Pascall had het over meerdere opties..
en aangezien we nu nog een beetje zoekende zijn.proberen we het eerst overal..

we hebben nu ook een veld gevonden wat we zouden kunnen huren.de prijs moet nog berekend worden,maar met 10 vliegers zal het makkelijk te doen zijn.en daar zal wel met brandstof gevlogen mogen worden.
Oud 30 september 2009, 20:20   #22 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drestar Bekijk bericht
in een mail terug geschreven of er misschien een optie is om zo lang mogelijk toch te mogen vliegen voor dat ze ergens echt gaan bouwen en er goede afspraken over te maken voor als het daar weg moet.en vandaag heb ik weer bericht gehad dat ze het weer opnieuw gaan bekijken.het zal wel lang gaan duren net als de eerste keer heb ik 4 maanden op antwoord moeten wachten..

maar ondertussen ben ik met iemand via het forum in kontakt gekomen die toestemming heeft om ergens te mogen vliegen in het voormalige hontenisse..(15km van terneuzen) vorige week ben ik voor het eerst geweest en we hebben daar een zee van ruimte.

een heel groot veld met een ligging dat je met je rug naar de zon toe staat en ver voor je kan vliegen zonder bomen en huizen in de directe nabijheid.het veld is bezaaid met gras en staat er netjes en niet te lang bij.op sommige stukken zijn er wel wat kleine putjes maar over het algemeen zijn er flinke stukken behoorlijk vlak.

we zijn dan ook van plan om een groot vlak stuk af te gaan zetten met lint voor een schadeloze landing.in principe kan er ook van alle kanten geland worden en er mag op elke dag van de week gevlogen worden en dat maakt het zeer aantrekkelijk.het enige nadeel is dat het veld wat alleen in de zomermaanden voor graszaad gebruikt wordt,hoogstwaarschijnlijk volgend jaar oktober omgeploegd zal worden.maar we hebben het idee om in onderhandeling te gaan met de eigenaar voor een stukje grond daarvan of ergens anders waar het net zo geschikt is.

en we willen in de toekomst met enkele geinteresseerde personen tegen betaling van een acceptabel bedrag voor de grond onder elkaar gezellig gaan vliegen.dus bij deze kan ieder die graag in zeeuws-vlaanderen bij elkaar wil komen om te vliegen zijn interesse tonen.(ook kan het vliegen geleerd worden)

De gemeente is niet zo toegevelijk want voor je het weet zit je ergens 'gedoogd' 10 jaar en dan hebben ze later weer vertraging om je eraf te gooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascall Bekijk bericht
Hoi Andre. Even weer wat informatie vergaard over enkele mogelijke vlieg lokaties. Er zijn wel een paar opties, maat het geluid gaat mogelijk voor problemen zorgen. ik ga zo snel mogelijk naar desbetrefende persoonen voor tekst en uitleg. je hoort er van.
Als je met z'n tweetjes bent, is het dan niet 'verstandiger' in zoverre je het verstandig kunt noemen om niet iedereen te mobiliseren en op de hoogte te stellen van je aanwezigheid?
Ik kan me ook voorstellen dat een boer het niet erg vindt als er 1 of 2 man op zijn veld staat maar als er met regelmaat 10 of meer man op zijn terrein staat zal die zich waarschijnlijk ook wel 2 keer achter zijn oren krabben?

Citaat:
voor het geluid kunnen we dan nog altijd alleen met 4-takt en elektro vliegen.
ik ben benieuwd wat je overeen kan komen.als er meerdere plaatsen zijn moet het toch wel eens ergens lukken denk ik..
Ook viertakters kunnen 'teveel' lawaai maken.

Citaat:
je begrijpt het niet goed denk ik.Pascall had het over meerdere opties..
en aangezien we nu nog een beetje zoekende zijn.proberen we het eerst overal..

we hebben nu ook een veld gevonden wat we zouden kunnen huren.de prijs moet nog berekend worden,maar met 10 vliegers zal het makkelijk te doen zijn.en daar zal wel met brandstof gevlogen mogen worden.
Als je 10 man hebt kun je toch ergens spreken dat je in een soort club verband vliegt.
Dan dwing je jezelf als 'clubje' toch tot het houden aan regelgeving en zeker als je met brandstofmotoren vliegt?
Zijn 'jullie' trouwens ook lid van de KNVvL?
En iets anders, ik vraag het gewoon omdat ik het antwoord niet weet, maar in hoeverre is de toestemming van een boer van belang als je ergens het modelvliegen wilt uitoefenen met 10 man (tegen betaling)?
Ergens zou er toch een gemeente aan te pas moeten komen of niet?

Ik vraag het overigens allemaal uit pure nieuwsgierigheid hoor.
Oud 30 september 2009, 21:32   #23 (permalink)

Standaard

Als je in clubverband vliegt zitten er inderdaad heel wat regels aan vast, maar als je als groepje ( max 10 mensen) wat er in de praktijk op neer komt dat er 2 a 3 mensen aan het vliegen zijn, denk ik dat dit onder het motto vrij vliegen valt. Als je een stukje grond kunt gebruiken is het probleem van illegaal gebruik van een stukje grond van de baan en je kan een mooie grasmat maken waar je blijvend gebruik van kunt maken. nu is het moeilijk om een geschikte lokatie te vinden, en denkje wat gevonden te hebben mag het niet of de ploeg gaat er in. Dus geld doet wonderen.
Oud 30 september 2009, 21:42   #24 (permalink)

Standaard

Citaat:
Als je in clubverband vliegt zitten er inderdaad heel wat regels aan vast, maar als je als groepje ( max 10 mensen) wat er in de praktijk op neer komt dat er 2 a 3 mensen aan het vliegen zijn, denk ik dat dit onder het motto vrij vliegen valt. Als je een stukje grond kunt gebruiken is het probleem van illegaal gebruik van een stukje grond van de baan en je kan een mooie grasmat maken waar je blijvend gebruik van kunt maken. nu is het moeilijk om een geschikte lokatie te vinden, en denkje wat gevonden te hebben mag het niet of de ploeg gaat er in. Dus geld doet wonderen.
Tja ,geld maakt niet gelukkig zeggen ze maar ik vind het toch wel erg makkelijk dat ik het heb.

Nu rij ik ook wel eens door het Zeeuwse polderlandschap en als ik die open ruimtes allemaal zo zie zal het inderdaad niet zo zeer het vinden van een geschikte locatie zijn maar meer de toestemming.
Kijk naar Delta, ruimte zat maar niet echt voor een complete legale vereniging.
En als je het kleinschalig houdt dan loop je ook niet zo erg in de kijker.
Wellicht te ver vooruit gedacht / doemdenkerig maar als je een stuk land koopt met bijv. 10 man dan moet je ook wel zorgen dat je die 10 man aan kan houden, anders ben je na 2 jaar met zijn 2-tjes en kun je de huur door midden delen.
Dus gratis gebruik van een stuk land, waar je bijv. de boer af en toe iets betaalt voor het maaien o.i.d. zou wellicht ook een optie kunnen zijn.
Oud 30 september 2009, 21:58   #25 (permalink)

Standaard

Ja ook helemaal mee eens, het staat ook nog maar in de kinderschoenen en er zullen nog wel harden noten gekraakt moeten worden. Maar er is een begin.
Oud 1 oktober 2009, 01:38   #26 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ja ook helemaal mee eens, het staat ook nog maar in de kinderschoenen en er zullen nog wel harden noten gekraakt moeten worden. Maar er is een begin.
Nou, in ieder geval succes met jullie missie !
Oud 1 oktober 2009, 10:14   #27 (permalink)

Standaard

Citaat:
Tja ,geld maakt niet gelukkig zeggen ze maar ik vind het toch wel erg makkelijk dat ik het heb.

Nu rij ik ook wel eens door het Zeeuwse polderlandschap en als ik die open ruimtes allemaal zo zie zal het inderdaad niet zo zeer het vinden van een geschikte locatie zijn maar meer de toestemming.
Kijk naar Delta, ruimte zat maar niet echt voor een complete legale vereniging.
En als je het kleinschalig houdt dan loop je ook niet zo erg in de kijker.
Wellicht te ver vooruit gedacht / doemdenkerig maar als je een stuk land koopt met bijv. 10 man dan moet je ook wel zorgen dat je die 10 man aan kan houden, anders ben je na 2 jaar met zijn 2-tjes en kun je de huur door midden delen.
Dus gratis gebruik van een stuk land, waar je bijv. de boer af en toe iets betaalt voor het maaien o.i.d. zou wellicht ook een optie kunnen zijn.
het zal idd niet makkelijk zijn..en waarschijnlijk ook al niet om er nu al gelijk genoeg personen voor te vinden.in zeeuws-vlaanderen zijn er nu eenmaal nog niet zoveel modelvliegers.het heeft bij de meeste mensen hier helemaal geen of nog te weinig bekendheid.waarschijnlijk komt dat ook omdat hier alles afgewezen wordt.ik denk als je ergens een plaats hebt waar regelmatig gevlogen wordt,er dan vanzelf wel (meerdere) personen op af komen.dat heb ik in zuidzande wel gezien en gebeurt op de meeste clubs ook..regelmatig komen er langs om te kijken.ze komen met de leden mee,ze horen of lezen het ergens of komen langs rijden omdat ze een modelvliegtuig van een afstand hebben zien vliegen,en na een paar keer kijken het dan zelf het ook wel zien zitten om het te gaan doen.

Laatst gewijzigd door drestar; 1 oktober 2009 om 10:18
drestar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 20:10   #28 (permalink)

Standaard

Citaat:

ik heb ondertussen kontakt gehad met de secretaris van MBK zeeuws-vlaanderen.hij heeft nog een ledenlijst en zal de mensen die erop staan gaan kontakteren met de vraag of die nog interesse hebben om te gaan vliegen.
Oud 5 oktober 2009, 21:05   #29 (permalink)

Standaard

Citaat:
ik heb ondertussen kontakt gehad met de secretaris van MBK zeeuws-vlaanderen.hij heeft nog een ledenlijst en zal de mensen die erop staan gaan kontakteren met de vraag of die nog interesse hebben om te gaan vliegen.
Maar Modelbouwclub Zeeuws Vlaanderen is toch die club die al jaaaaren niet meer bestaat, althans niet meer actief is (Modelvliegclub Terneuzen)? Of ben ik nu mis?
Oud 5 oktober 2009, 21:38   #30 (permalink)

Standaard

Citaat:
Maar Modelbouwclub Zeeuws Vlaanderen is toch die club die al jaaaaren niet meer bestaat, althans niet meer actief is (Modelvliegclub Terneuzen)? Of ben ik nu mis?
ja idd ,dat klopt,

die club moest jaren geleden weg op de lokatie waar ze zaten en waren ook aangesloten bij de KNVvl,maar zitten ondertussen al meer dan 10 jaar zonder veld zonder dat er ooit iets voor is terug gekomen..ik heb nog wel kontakt met de persoon aan wie twee jaar geleden de statuten zijn overgedragen.en we hebben samen naar mogelijkheden gekeken om nog iets van de grond te krijgen in terneuzen,ook omdat er een bekende met een nieuwe partij voor gemeente belangen was gekomen.maar jammer genoeg staat de gemeente terneuzen niet open voor een fatsoenlijk geschikt modelvliegveldje.goede geschikte plaatsen wijzen ze af en op plaatsen waar het absoluut niet kan zouden we wel mogen vliegen met kleine elektro vliegtuigjes.hierbij moet je denken aan een parkeerterrein met buizen op de grond voor indeling van de parkeervakken en bomen in en rond het terrein.dus ze weten wel wat ze doen.ook hebben ze ons gezegd alle medewerking te verlenen,dat als we iets geschikts zouden vinden de gemeente het zou bekijken.maar dan gaat het om één of andere reden weer niet door.ze hebben altijd wel iets maar zeggen zo op die manier ook geen direct nee zodat wij niet kunnen zeggen dat ze de moeite niet hebben genomen.ja zo kun je wel door blijven gaan natuurlijk.niet echt leuk meer voor ons..
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten