![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #946 (permalink) | ||
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
Citaat:
Als je het met mixers niet opgelost krijgt, dan kun je eventueel kijken voor Hitec HS-5245MG servo's voor op je hoogteroer, die zijn programmeerbaar, de programmer heb ik, dan polen we hem morgen wel om. (en de servo's die je overhoudt kunnen wel in de somethin' extra)
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | ||
| | |
| | #947 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
| Citaat:
Het is juist goed dat je geen draaiknopje hebt, dan moet het lukken! Het is even puzzelen...
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG | |
| | |
| | #948 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2009 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 31
|
Ik ga nog even met de mixers aan de slag. Met de mixers krijg ik uitslagen in dezelfde richting, maar niet gelijk. Rij vanmiddag nog naar Pijnacker, dus als het niet lukt hoop ik daar de oplossing te vinden.
__________________ Pilot RC Extra300, engine DLE55, Liporacer, MPX Parkmaster, Dlg ELF, Futaba FF-10 2.4Ghz |
| | |
| | #949 (permalink) |
|
Ben erachter waarom ik tegengestelde uitslagen krijg met de Y-kabel. De servo's zijn andersom gemonteerd. Als ik het servo armpje andersom monteer, krijg ik gelijke uitslagen. Maar weet niet of dat handig is...
__________________ Pilot RC Extra300, engine DLE55, Liporacer, MPX Parkmaster, Dlg ELF, Futaba FF-10 2.4Ghz |
| | |
| | #950 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 maart 2008 Locatie: De Meern
| Citaat:
Trouwens even een ander vraaje, als je 2 elevator servo's hebt, heeft het dan zin om die, m.b.v. een mix, te koppelen aan je ailerons om die ook te gebruiken om axiaal te rollen? Ik bedoel dus, als de mix aan is, dat de linker elevator en linker aileron dezelfde kant opgaan en aan de rechterkant hetzelfde... | |
| | |
| | #951 (permalink) | |
| Citaat:
Ik heb bij een groot schaalmodel wel eens gezien dat er een "reverser" tussen gestopt werd. Weet niet of zoiets een oplossing is voor je? | |
| | |
| | #952 (permalink) | |
| Citaat:
Als de roeren neutraal staan, moet de stuurstang een zo recht mogelijke hoek hebben, scheef naar boven op beneden verpest de geometrie, en heb je nog niks opgelost
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #953 (permalink) |
|
Ik heb het ook weer teruggezet zoals het was. Y-kabel vind ik geen nette oplossing en volgens mij vinden de servo's het ook niet zo leuk. Ik ben nu met de mixers zo ver dat de uitslagen naar boven gelijk zijn. Alleen naar onder nog niet en dat krijg ik niet voor elkaar. Blijven pielen!!!
| | |
| | #954 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 februari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33
| Citaat:
__________________ Pitss Python DLE55 Futaba 10CG | |
| | |
| | #955 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #956 (permalink) | |
| Citaat:
Weet zo snel niet welke zender je hebt, maar weet je zeker dat er niet ergens een andere mix in de weg zit voor je uitslagen? Of dat de max. uitslag niet gelijk staan? Bij mijn oude zender (FF7) heb ik de eerste keer gehad dat 1 van de ailerons ook door een draaiknop geregeld werd. Gelukkig merkte ik dit voordat ik met dat toestel ging vliegen. | |
| | |
| | #957 (permalink) |
|
Heb een Futaba 6EX. Zal de max. uitslagen eens checken. Of kan het te maken hebben met het feit dat CH5 voor gear bestemd is en sowieso anders werkt?
| | |
| | #958 (permalink) |
|
Hmmzz lees net op flyinggiants dat het niet gaat lukken om ch2 en ch5 te mixen zonder een syncronizer die de servo's gelijk laat lopen en reversed. Toch een ander zender dan..
| | |
| | #959 (permalink) |
| Of 2 digitale hitecs op je hoogte Maar een FF10 is tegenwoordig ook aardig betaalbaar...
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #960 (permalink) | |
| Citaat:
Maar dan zou die volgens mij alleen volle uitslagen doen? Had even snel op de futaba site gekeken in de FAQ, maar daar vind ik zo snel niks bruikbaars. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |