![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 februari 2007 Locatie: Voorhout Leeftijd: 53
|
Heb een boot in Engeland besteld, daarvan bestaat de opbouw uit perspex delen die je moet lijmen. Nu hebben ze wel een lijmsoort in Engeland maar dat mogen ze niet via de lucht of overzee verschepen. Om even een busje van die lijm op te halen is ook geen optie. Dus de vraag maar even hier stellen. Wat voor lijm gebruik je om persplex met elkaar te verbinden. Heeft er iemand een idee. Bedankt, Eric
__________________ Happy Hunter, Severn Lifeboat, Manhattan 74, Typhoon, Seawolf (statisch), Lafayette, etc Web-log: www.modelboten.punt.nl Laatst gewijzigd door Eric Dijkstra; 15 maart 2010 om 23:42 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2010 Leeftijd: 29
|
Hallo je kunt dit met chloroform verlijmen dit kanje hoogst waarschijnlijk wel in de apotheek halen en geloof dat het zo`n 10 euro kost het verlijmen is vrij simpel je zorgt dat beide raakvlakken schoon en vetvrij zijn vervolgens zet je de 2 te verlijmen delen op elkaar en ga je met een dun kwastje of injectie spuit ( injectiespuit werkt mooier) langs de randen en dan even een aantal minuten goed drukken om de lucht er uit te persen en na een min of 5 a 10 is de chloroform opgelost en zijn de delen voor eeuwig aan elkaar versmolten het voordeel van lijmen met chloroform is dat je niet kan zien waar het gelijmt is omdat het weer compleet doorzichtig wordt dus het lijkt ook nog supermooi NIet met je hoofd boven het flesje gaan hangen of het te verlijmen object anders lig je in een mum van tijd zelf te slapen Mondkapje en veiligheidsbril zijn wel opzijn plaats Mvg M van Dijk Laatst gewijzigd door drunzy; 15 maart 2010 om 18:21 |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Ben op internet ook al aan het zoeken maar valt niet mee. Het is wel in Engeland verkrijgbaar maar mag niet verstuurd worden naar andere landen. Heb dit nagevraagd aan degene die de lijm verkoopt in Engeland. Ben dus op zoek naar een alternatief,wat ook een stevige lijm verbinding geeft.
__________________ Happy Hunter, Severn Lifeboat, Manhattan 74, Typhoon, Seawolf (statisch), Lafayette, etc Web-log: www.modelboten.punt.nl | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
Ik neem aan dat je Perspex, ook bekend onder de naam Plexiglas of Acrylglas ... Dat lijm je het beste met Chloroform (trichloormethaan) te verkrijgen bij de betere apotheek of MEK (methyl ethyl ketone) ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
@ SCRT Pilot Ben dat even vergeten erbij te vermelden. Weet dat je daar chloroform voor kan gebruiken. Maar het schijnt hier niet te koop te zijn behalve bij de apotheek, als ze het verkopen. Vandaar dat ik dan ook naar een alternatief op zoek ben, mocht ik niet aan chloroform kunnen komen. Dacht dat het een soort plastic lijm was, maar het schijnt nogal een gemeen goedje te zijn. Maar alternatieven zijn welkom. Eric
__________________ Happy Hunter, Severn Lifeboat, Manhattan 74, Typhoon, Seawolf (statisch), Lafayette, etc Web-log: www.modelboten.punt.nl |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 9 maart 2010 Leeftijd: 29
|
Hallo ik heb het even voor je opgezocht en hier kan je chloroform kopen 1 liter kost 14,27 je zal het wel moeten ophalen want ze versturen het niet over de post Labstuff Breedspoor 64 Capelle a/d ijssel Nederland 2908 AA Telefoon: 010-4427644 / 06-24409864 Fax: 010-4427644 E-mailadres: stirling@box.nl KvK nummer: 24396910 Labstuff Mvg M van Dijk Laatst gewijzigd door drunzy; 15 maart 2010 om 18:48 |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
De firma PLEXIGLAS PERSPEX LICHTKOEPELS & PLAKPLASTIC vindt u bij BOUWPLASTICS levert "Plexiglas-lijm" (zie onder "lijmen en Kitten") .... en verder zullen er wel meer bedrijven zijn die de lijmen van http://www.acrifix.com/ leveren ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! Laatst gewijzigd door Dirk; 15 maart 2010 om 19:59 |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
De boot die ik besteld heb is een Engelse reddingsboot. Deze word geleverd door de volgende firma; http://www.speedlinemodels.com De romp is van polyester en de opbouw is van perspex. Dit persplex schijnt volgens de fabrikant mooier te werken dan het gewone witte plastic waar een kajuit uit bestaat. De boot die ik ga maken is de Severn schaal 1/16 Zie foto hieronder. Heb er al eens een gebouwd van een ander merk en wilde nog een ander model bouwen. Dit is de eerste Engelse reddingsboot die ik gebouwd hebt. Foto's hieronder = Trent lifeboat.
__________________ Happy Hunter, Severn Lifeboat, Manhattan 74, Typhoon, Seawolf (statisch), Lafayette, etc Web-log: www.modelboten.punt.nl Laatst gewijzigd door Eric Dijkstra; 15 maart 2010 om 23:44 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 47
|
Ik heb het ooit gedaan, perspex met chloroform lijmen. Het is ontzettend makkelijk. Zoals iemand al zei zet je de delen op elkaar en laat je de chloroform met een kwastje of injectienaald in het hoekje lopen. De chloroform is waterdun en loopt zo tussen de delen in. Als je het werkstuk een beetje schuin zet, gaat dat erin lopen nog makkelijker, laat je de chloroform van boven langs de naad lopen. Je ziet ook heel makkelijk de lucht tussen de delen waar je nog chloroform bij moet 'schenken'. Je loopt geen risico op knoeien, want het overtollige verdampt en zie je niets van. Chloroform is giftig en is daarom geloof ik niet meer te koop, of het is omdat het bruikbaar is voor criminele doeleinden. Chloroform is het spul dat mensen in oude gangster films met een doekje in hun gezicht gedrukt gekregen als ze ontvoerd werden. Ook werd het vroeger voor narcose gebruikt. Dus je moet er inderdaad niet boven hangen met je neus en voor goede ventilatie zorgen. Maar ... het werkt echt geweldig.
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |