![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 28
|
Geel kleurende lijm irriteert mij altijd mateloos bij een hemels wit modelletje. Dat moet dan met die witte kap/oranje tube afgelopen zijn? Hoe dik is dat spul eigenlijk? Vergelijkbaar met UHU por? Ik heb graag lijm dat lekker stroperig en dik is zodat het blijft zitten waar et zit, uitsmeren doe ik altijd met stukjes "clamshell" plastic van verpakkingen. Als het ergens tussen moet gebruik ik altijd een injectie naaldje. Als dit spul nu ook nog eens zo viscose is als UHU por, dan gaat mijn volgende model hiermee in elkaar. Hoe koppig is de lijm eigenlijk als het opgedroogd is? Met UHU por plak ik regelmatig kapjes dicht die nog wel eens open moeten kunnen, rug platen van funjet/microjet moeten op hun plek blijven maar in geval van nood nog open. Met UHU krijg je gewoon een lange snotsliert als je daaraan trekt en het is weer los. Het is juist die eigenschap waarvoor ik UHU gekozen heb. Vast is vast, maar los is los.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2004 Leeftijd: 39
|
Hoi allemaal, ik was dit draadje een beetje uit het oog verloren, mijn excuses. Ondertussen was ik op goed geluk met UHU Por begonnen, maar dit viel me (bij dit project) tegen. Daarom toch maar besloten om gewone Foam safe lijm te nemen en dat beviel me prima. Toestel zit nu ook helemaal in elkaar. Het gewicht van de lijm speelde in dit geval wel een grote rol omdat het vliegklaar maar 98 gram zou mogen zijn. Ik zou eens moeten wegen wat het uiteindelijk is geworden ! Vriendelijke groeten, Davy
__________________ Alles wat omhoog gaat, komt ook omlaag. RIP (Rest in pieces) ! |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2010 Locatie: Zuid-Holland Leeftijd: 31
|
Even een gebruikers ervaring tip van mij, aangezien ik nog vol op aan het leren vliegen ben, heb ik regelmatig hier en daar een scheurtje in mijn epo (foamy) vliegtuig wat dus ge lijmt moet worden. Nu heb ik twee speciale tubes met dure lijmen maar ik vind het allemaal zo langzaam drogen en heb geen zin om uren twee delen tegen elkaar te drukken of met naalden of klemmen te gaan klooien. Ik kwam op het idee om een lijm pistol te proberen (hot glue) en echt super. Lijm pistol opwarmen, tussen de kieren spuiten, en dichten drukken 5 min vast houden en meur vast! (pas op de vingers niet verbrand) en het kost 10x niks. Ik zag al lijm pistool bij action voor 2.80 euro. en extra lijm staafjes 1.80 euro.
__________________ DX6I|PZ F4U Corsair|PZ Ultra micro P-51D|Sapac f-16|MTPLX Blizzard|HK Spitfire|Zagi|32j.old slowtick|MTPLX Sonic Liner |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Lijm uit een lijmpistool plakt al na 2 min en is uitgehard na 5 min!
__________________ DX6I|PZ F4U Corsair|PZ Ultra micro P-51D|Sapac f-16|MTPLX Blizzard|HK Spitfire|Zagi|32j.old slowtick|MTPLX Sonic Liner |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
En na 10x lijmen is het model 2x zo zwaar . een lijmpistool is goed om te knutselen. Maar ik gebruik hem niet voor modelbouw. En met de mijne (pattex) smelten alle schuim soorten. Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk | |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
Verder krijg dat spul haast niet meer van je vingers af, maar goed das een bij zaak. Ik gebruik het verder wel maar het is niet optimaal dat BELI-ZELL om om smalle opstaande stukjes te lijmen! ach voor elk soort klus een soort lijm! Maar mijn foamy's smelten niet hoor met lijm pistool, en het gewicht ga jij echt niet merken met je vliegtuig!
__________________ DX6I|PZ F4U Corsair|PZ Ultra micro P-51D|Sapac f-16|MTPLX Blizzard|HK Spitfire|Zagi|32j.old slowtick|MTPLX Sonic Liner | |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Ik ben nu in moment met een serie Felixen om te bouwen op RC en daar word alles met de witte Beli-zell gelijmt. Alle carbon verstevigingen van 3x1 mm of 4 mm buis worden er ook mee gelijmt . Krijg je het aan je vingers gebruik je gewoon te veel. ![]() Ook de motoren van de 60 en 80er versie word ook met belizell vast gezet . En waaron geen smalle stroken te lijmen zijn begrijp ik niet . Mijn hele Polaris is er mee gelijmt . Mvg Johan
__________________ |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Citaat:
MMMmm. misschien gebruik ik dan te veel! Ik zeg verder dat het geen rot spul is, in tegendeel maar voor snelle reparatie (scheuren) heeft het lijm pistool mijn voorkeur. Alleen begrijp ik niet waarom ze metalen tubetjes gebruiken, die dingen scheuren altijd bij mij en dan komt het aan alle kanten er uit
__________________ DX6I|PZ F4U Corsair|PZ Ultra micro P-51D|Sapac f-16|MTPLX Blizzard|HK Spitfire|Zagi|32j.old slowtick|MTPLX Sonic Liner | |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Citaat:
PU flacons uit de bouwmarkt knisteren als ze oud zijn en je er in knijpt . Die niet kopen dus. Metaal tuben hebben dat niet . En je hoeft helemaal niet veel te drukken op de tube . Normaal loopt het van alleen al uit de tube . Als de kanule verstopt is draai je er een 0,5 mm boortje in en trekt dan de verharde belizell uit de kanule. Nooit met een speld of draad de kanule vrij maken , je drukt dan de verharde lijm verder in de kanule waardoor het probleem nog groter word en je oplaatst het niet meer vrij krijgt. Dan zou je een reserve kanule kunnen nemen van een lege tube, ik bewaar altijd een schone reserve kanule , heb hem alleen nooit nodig. Ook de kanule nooit van de tube draaien als deze al in gebruik is , de belizell gaat direkt reageren op de luchtvochtigheid en word dan hard in de hele kanule als je hem er weer op draait. En reparaties laat ik altijd overnacht drogen , onafhankelijk van de lijm soort . Het komt zelden voor dat ik iets op het veld ga repareren , heb altijd wel een 2de model mee . En ik wil de reparatie ook " onzichtbaar " repareren . En Belizell zet niet teveel uit , je gebruikt dan of te veel of je klemt de delen niet aan elkaar tijdens de open tijd van de lijm. Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2007 Leeftijd: 43
|
hallo op mn vorige werk deden we injectienaald in het tuutje van secondenlijm flesje,werkt erg precies, en na afloop gooide je de naald weg, we hadden ook naalden met op uiteinden gebogen 90%, maar zelfs na vragen mocht je niks mee nemen, en om enkele naalden zo in je zak te steken leek me ook geen goed idee, het was wel goeie industrielijm,baal dat ik daar niks van hier binnen handbereik heb, het lijmde zelfs kleine snijwondjes en blijkbaar niet bloedvergiftigend want ik ben er nog steeds, mvg markioo |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |