![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2010 Locatie: Philippine Leeftijd: 21
|
ik ben zelf een model aan het maken van een f-22 raptor. ik heb geëxtrudeerd polystyreen hardschuim gebruikt als materiaal. het is uit een stuk gemaakt en stevig. het is makkelijk bewerkbaar materiaal maar ik ben bang dat als hij op de grond neerkomt de neus of een vleugel ofzo afbreekt.. nu is mijn vraag.... wat zou ik als coating of bescherm laag erop kunnen smeren, plakken of er omheen kunnen sealen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Meestal worden schuim modellen met carbon staafjes of glasvezeltape verstevigd om het gewicht laag te houden! Maar als hij echt hard neerkomt zal dit ook niet helpen schade te voorkomen hoor Groeten |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hey Als je hem echt stevig wil maken kan je er een laag glasweefsel met epoxy over doen. Alleen het grote probleem daarmee is het gewicht! Als hij zoals hij is al stevig genoeg is zoals je zegt, zou ik er niks meer aan doen en gewoon lekker gaan vliegen! Groeten |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
ja maar polyester of epoxy freet het schuim op... ik was eigenlijk benieuwd of daar geen ''stevige'' folies voor zijn die je of kan plakken of er omheen kan ''krimpen'' met warmte... dank jullie voor de snelle reacties |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
het spul wat ik heb gebruikt is een isolatiemateriaal (lag nog op zolder).het was in de vorm van platen die blauw van kleur zijn. mijn stiefvader werkt in de fabriek waar ze gemaakt worden en die zegt dat er niks opgesmeert kan worden wat niet op water basis is of latex.... gr
|
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hey Beetje epoxy op een klein stukje proberen, wie weet heb je geluk Maar zou gewone brede (tesa) tape niet al genoeg zijn? Eventueel neem je tape met glasvezel erin, dat is nog net iets steviger! Kijk anders ook eens rond tussen bouwverslagen van verschillende schuimpjes, daar word meestal ook wel het een en ander in beschreven! Groeten |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 9 december 2005 Locatie: lemmer Leeftijd: 22
|
in epoxy zitten als het goed is geen oplosmiddellen(alleen als er mee geknoeid is). in polyester en vinylester zit stryreen, dat vreet het schuim(polystyreen) aan. Ook aceton, thinner, en andere oplosmiddelen (die niet in epoxy zitten) vreten het schuim op. dus epoxy kun je zo'n beetje overal opsmeren
__________________ Even druk met echte bootjes... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2009 Locatie: De Meern, MVC Midden Nederland Leeftijd: 18
|
gewoon niks er opsmeren. Het isolatiemateriaal is in principe sterk genoeg voor gewoon gebruik, en zal niet deuken. Als je toch een keer neerstort zal ook epoxie of folie weinig helpen.
__________________ "I Use Multi-Million Dollar Satellites to Find Tupperware in the Woods. What's Your Hobby?" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| beschermen, f-22, foam, polystyreen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |