![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
|
Ik wil wat versterken met glasdoek. Maakt niet uit als het wat minder mooi afwerkt, gaat me meer op de stevigheid. Nu is er zat te koop bij de divere online shops. Ik had een pot pu 100 besteld en ik trek hem net open, keihard. Maar wat zijn de andere opties? Verkoopt een DHZ winkel niks bruikbaars? Of 15 minuten epoxy daarvan de hars warm maken, mengen en zo op de glasmat aanbrengen? Heb geen zin om weer een pot online te bestellen die ik misschien 1x per jaar gebruik..
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: hellevoetsluis/ MCV Voorne Putten Leeftijd: 36
|
is het niet gewoon handiger om die pot Pu terug te zenden naar de webshop en een nieuwe te vragen.....
__________________ Pt40 (crashed), Pete n Poke 40 (ombouw naar electro), Mpx Twinstar 1 (flying), IA58 Pucara(building), Bugatti 100P(building), Hyperion Pipercup(flying), Duine Acrobat (flying) |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
| Citaat:
De soort lijmen /harsen of hoe je het noemen wil op basis van PU harden toch na een tijd vanzelf uit, zelfs in GESLOTEN verpakking ( blik ook !!) Heb het zelf tweemaal meegemaakt met G4.Deze produkten kan je beter in kleine hoeveelheden kopen en DIRECT opgebruiken, zeker NIET stockeren ( opslaan )
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Waarom gebruik je geen epoxy voor je glasproject... kan je ook, in wat grotere verpakking dan in de LHS, kopen bij de bouwmarkt, van Bison bijvoorbeeld. (Als je iets in blik hebt en wil voorkomen dat het uithardt, zet het blik op z'n kop weg.)(oppassen, het kan een beetje lekken)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 4 februari 2011 om 14:30 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
| PS100 is idd aan ouderdom onderhevig. Bewaren in injectiespuiten is een goed idee. Als je epoxy wilt hebben zou ik gewoon een kleine verpakking bij www.polyestershoppen.nl bestellen. Met 750 gram doet een modelbouwer tijdenlang, en de spuitflessen waar het inzit zijn weer goed af te sluiten. Bovendien is epoxy nauwelijks aan veroudering onderhevig. (tenzij je de verpakking openlaat) |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 2 november 2003 Locatie: Middelburg (zeeland) Leeftijd: 53
|
Ik zie dat je in tilburg woont, dus DE modelbouwzaak in waalwijk is niet zo ver weg.... Dennis heeft lamineer epoxy in div grootes verpakkingen.....
__________________ groet; Nico. Pulsejet; de meest effectieve manier om brandstof om te zetten in zo veel mogelijk herrie, met als bijproduct een klein beetje stuwdruk |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
PU hardt toch uit d.m.v. luchtvochtigheid?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Dit draadje begon ermee dat r.marijnissen ergens glasdoek op wilde aanbrengen, met PU. Eigenlijk verbaast het me nogal dat dat óók met PU kan; ik ben dat nog niet eerder tegengekomen. Ik begrijp dat het minder strak werkt dan epoxy (alleen al omdat het bruist natuurlijk); maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je er wél mee kan doen. Wordt glas met PU in de modelvliegtuigbouwerij vaker gebruikt? Voorbeelden van wat je er mee zou kunnen doen?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
bekleden namelijk ,wordt redelijk veel gedaan ipv folie over een gehele balsa constructie ,is wel bewerkelijk,maar na goed afwerken heeft het ook resultaat .zelf gebruik ik vliesglasdoek met witte houtlijm(scheelt een bult aan stank )
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |