![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juni 2008 Leeftijd: 59
|
Ik bezit een draaibankje van hobbymat, graag had ik geweten als je de spindelas met een stap van 1mm moet drooghouden of voorzien van vet, door metaalrestjes die zich vastnestelen op die draadas loopt de beitelwagen soms stroef. Hoe doen jullie dat?
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juni 2004 Locatie: Vleuten Hormann HT2 TK09 Futaba 4pk Leeftijd: 47
|
Een beetje teflonspray doet het vast goed om te smeren,en plakt niet echt.
__________________ WWW.Raco2000.nl |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
![]() En ik gebruik daar al 20 jaar gewoon naaimachine olie voor. ![]() Maar er zit toch ook een beschermhuls over de spindel Die dus mee loopt mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 7 april 2004
|
Na gebruik de machine schoonmaken, spaantjes kan je verwijderen met een kwastje of perslucht(al gaan lagers het daar niet mee eens zijn). Geleidingen hoeven niet onder de olie te zitten, een film laagje is al genoeg. Dus als het schoon is even een aantal druppels goed verdelen(met bijvoorbeeld een doek). Naaimachine olie lijkt me inderdaad prima geschikt. Als je trouwens last krijgt van stroef lopen: terug draaien, anders gaat je spaan mogelijk snijden in de moer en sloop je daarmee je draaibank..
__________________ CNC Lasersnijservice: ProtoArt.net - Custom Lasersnijden van jou ontwerp! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |