![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Guest
|
Grotere hoeveelheden dan 10 of 20 gram wordt voor de consument door bijna geen firma geleverd. Probeer eens rechtstreeks bij Bison, misschien hebben hun dit wel maar alleen voor de professionele markt. Zo weet ik inmiddels al dat de activator van Bison ook in grote spuitbussen te verkrijgen is maar dan alleen in de professionele bouwmarkten. |
|
| | #17 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
Zonder gekheid: Prima werk Theo!
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2005 Locatie: pingjum-friesland Leeftijd: 67
|
hoi mede model bouwers zeer interessant en veel bijgeleerd over het gebruik van secondenlijm, zelf gebruik ik niet veel maar een enkele keer komt het toch wel voor dat het noodzakelijk is en zeker als er tijdens een demonstratie op in mijn geval vaarweekend of dag er wat afbreekt,en mij is bekent dat deze lijmen niet water bestendig zijn op de lange termijn zo is dus mijn vraag welke lijmen zijn er wel water bestendig. complimenten voor het inititief om een test op te zetten. modelbouw groeten fred |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 60
|
Theo Coenen, een schitterend initiatief, bedankt voor de tijd en moeite.
__________________ De Liberation: motoren ingebouwd: schaal 1/65 gewicht 140gram Tijdelijk geen webstek Groeten Gilbert |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2003 Locatie: Zoetermeer
|
@Theo Wij hebben sinds kort de "Schnell Kleber S" van Greven. Dit is secondelijm speciaal voor Styropor. Kan ik deze naar je toe sturen voor een onafhankelijke test? @osmin Wij kunnen 2 secondelijm van Greven per 1/2 liter leveren. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Guest
|
Ja hoor dat kan nog. Ik ben nu bezig met het hout op kunststof stukje en daarna gelijk het hout op hout stuk. ik kan die Schnell Kleber S van Greven zeker nog meenemen in de test. Alleen gezien enkele prive omstandigheden duurt de test helaas iets langer. |
|
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 20
|
Hallo< kun je ook testen welke het beste is voor schroefdraaden te tappen in plastic ? dus gaten boren in plastic en dan volgooien en dan kijken welke er WEL binnen 40 uur droog zijn
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Wijchen Leeftijd: 20
|
Ik heb bizon seconde lijm en die is speciaal ook voor plastics hij lijmt plastic goed maar in grote hoeveel heden HOO MAAR
__________________ (\__/)This is Bunny,Copy Bunny into your signature (='.'=)to help him on his way to world domination. |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Guest
|
Secondenlijm op "gladde" oppervlakken werkt niet echt goed, en als je dan gaatjes wil vullen zul je echt met laagjes en activator moeten werken anders lukt het niet. Pas wel op, want als je teveel activator gebruikt dan borrelt de mix op en krijg je een wit schuimig geheel.
|
|
| | #27 (permalink) |
| Guest
|
Uit eigen ervaring, Ja. De vele soorten activator zitten niet in de test. Wel als er activator bij de lijm geleverd word zoals bij de Bison-bond. Uit mijn prive ervaring zijn de activator van de Bison en de activator van Simprop de betere. Beide zijn ook heel goed te gebruiken op depron en piepschuim. Vooral de activator van Bison is soms in het begin effe schrikken. Als je deze gebruikt in combinatie met de industrie secondenlijm van Bison dan knettert en rookt de lijmverbinding en ze wordt heel heet. Maar als alles weer afgekoelt is dan is de verbinding oersterk. |
|
| | #29 (permalink) |
| Guest
|
De activator van Bison zit voor jan de consument alleen maar in klein verpakking bij de bisonbond. Bij de speciale groothandel van de bouw kun je er wel grote spuitbussen (450 ml) van krijgen. Ik heb al verschillende malen aangegeven bij bison dat wij die ook graag willen hebben.
|
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |