![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 6 april 2006 Locatie: Zwalm Leeftijd: 34
|
@ Theo,Aceton werkt enorm goed.Ik raad het ook altijd aan aan men klanten.Heb zelf al regelmatig men vingers aan mekaar gekleeft tijdens de montage van bepaalde speciale brilmerken. Er is ook nog altijd wel Glueremover maar die is heel duur maar heel effectief voor vele oppevlakken. Ofwel direct met heel veel koud water spoelen dan verhard de secondelijm direct.En kan je het makkelijk van het oppervlak trekken. Maar op nummer 1 1 1 Aceton does the job. |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 september 2005 Locatie: utrecht Leeftijd: 55
|
Hallo mensen , 2 vraagjes , kan iemand mij helpen aan purlijm ? Of waar ik dat kan kopen ? mvg hans
__________________ HORA RUIT (de tijd verstrijkt) Lid van VMBC Het Anker |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Purlijm kan je in de bouwmarkt kopen, van Bison of Pattex of noem maar op. Meestal vrij grote potten, koop de kleinste want zoals wij het gebruiken krijg je het niet half op vóór de tuit definitief dicht zit... Ooit beschikte ik over een stel injectiespuiten, ik heb toen een vrij grote pot Pattex verdeeld over die spuiten en de spuitmonden afgesloten met schroefjes; dat werkt heel goed, in het slechtste geval moet je eens één spuit weggooien maar dat is veel minder dan een halve pot.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 15 augustus 2008 Locatie: Heelsum, Gelderland. Leeftijd: 33
|
Ik gebruik altijd die 20 gram flesjes van loctite 401. Dat lijmt alles goed. Ik heb ontdekt dat als je het flesje rechtop wegzet in de koelkast en van tevoren even het tuitje eraf draait en vanaf de opschroefkant doorblaast (let wel op dat er geen lijm aan de rand zit Is een beproefde methode, dit werkt echt. |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Meer info hier! En.... aandachtig lezen :o) Nah, wat wil je nog meer weten. Cyanoacrylate - Wikipedia, the free encyclopedia |
| | |
| | #81 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
| Citaat:
Dank, Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info | |
| | |
| | #83 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
OK, vanmiddag even langs de apotheek...
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info |
| | |
| | #84 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Apotheek? Soms drogist... Apotheek? Daar betaal je je gans blauw! Total rip-off! Die komen met 100cc flesjes voor 5 euro... De Hornbacher doe het zelf... 1 liter flessen... en betaalbaar! |
| | |
| | #85 (permalink) |
| Lid sinds: 18 januari 2007 Locatie: Purmerend Leeftijd: 57
|
Hallo Allemaal, Prachtig zo'n lijm test allemaal producten die niet door de proffesionals worden gebruikt maar door de modelbouwer die voor een dubbeltje op de eerst rij wil zitten. Een Mercedes willen rijden, maar een 45km karreltje kopen. Waar zijn de echte lijmen zoals de Araditelijmen®?????? , deze vinden echt hun weg in de industiële toepassingen, geen test voor nodig!! ZIJN AL GETEST!! Gegroet allen slaapse.
__________________ Mijn "vloot"bestaat uit de Smit-LLoyd 109, marinesleper Hr.Ms.wamandai A807 die ik vaarklaar aan het maken ben. Verder bouw ik momenteel zeesleper de zwarte zee. Groet, Fred |
| | |
| | #86 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Dus ook niet nodig voor een modelbouwer . En Aradite is ook maar een merk van epoxy en pu-lijm. En voor die naam moet je ook betalen. Mvg Johan
__________________ | |
| | |
| | #87 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
araldite epoxy lijmt wel bruut. meer voor enorme plaat op plaat verbindingen en beton enzo
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #89 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juli 2010 Locatie: Kedichem Leeftijd: 32
|
Mijn bijdrage aan dit topic, Ik heb bij PK de Support CA Superglue Industrial extra thin besteld. (Voor ik dit topic gelezen had al maar vandaag pas ontvangen) Lijm droog super snel (temperatuur zal ook mee spelen) Lijm is idd extra dun en loopt dus makkelijk uit het flesje. Handig mijn banden kunnen lijmen en de lijm vloeit mooi uit dus je gebruikt maar weinig lijm. Helaas 1 nadeel. Als je in het flesje knijpt per ongeluk dan zitten je vingers flink onder de lijm. Direct je vingers uit elkaar houden en dan nu op internet kijken hoe de lijm er af moet. Volgende keer even handschoentjes aan denk ik. |
| | |
| | #90 (permalink) |
| Lid sinds: 13 mei 2009 Locatie: Zaanstad Leeftijd: 69
|
Hoi, Had een vraag,ben het hier op dit forum nergens tegen gekomen,of heb het over het hoofd gezien.Heb iets (non-feromateriaal)verkeerd gelijmd met secondelijm (gel)had in spiegelbeeld gemoeten.Is er een oplosmiddel waar ik dat in kan dompelen zodat alles weer los komt,en het daarna op juiste manier weer in elkaar kan lijmen.Wie o wie kan mij van raad voorzien. Groet, Skip. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |